Ką daryti, jei persivalgėte?

Artėjančios šventės gali atnešti ir įvairius virškinimo sutrikimus. Dažniausiai jie atsiranda dėl pernelyg didelio maisto kiekio, suvalgyto per vieną kartą arba dėl ilgo sėdėjimo prie stalo ir nuolatinio užkandžiavimo, kai virškinimo sistema tiesiog nespėja virškinti to, kas vis „atkeliauja“ į skrandį.

 

Persivalgymo požymiai

Pagrindiniai persivalgymo simptomai ar požymiai apima gana nemalonius pojūčius. Pasireiškia sunkumas skrandyje, pilvo skausmas ir raižymas, pykinimas, šleikštulys, rėmuo. Asmuo gali jausti bendrą silpnumą. Žmogus paprastai supranta, kad tokia nemaloni savijauta atsirado dėl per didelio suvalgyto maisto kiekio per trumpą ar nesaikingo ir ilgai trunkančio užkandžiavimo. Tuo tarpu apsinuodijimas maistu gali ištikti ir suvalgius visai nedidelį tam tikro maisto kiekį.

 

7 patarimai, galintys padėti persivalgius

  • Susilaikykite nuo papildomų maisto kiekių. Tai – bene geriausias sprendimas, nes taip duosite laiko virškinimo sistemai susitvarkyti su dideliu maisto kiekiu, kurį dar reikia suvirškinti. Specialistai rekomenduoja kitą dieną po persivalgymo skirti iškrovai arba valgyti tik tai, kas tikrai labai lengvai virškinama, pavyzdžiui, puikiai tiks daržovių sriuba, sultinys ar vienas kitas džiūvėsėlis. Žiūrėkite, kad badavimas ir vėl nepadidintų vakarinio persivalgymo rizikos. Būkite atidūs.

 

  • Nepamirškite gerti skysčių. Didesnio vandens kiekio reikėtų vengti iš karto po persivalgymo, o negazuoto mineralinio vandens gurkšnojimas – bene geriausia pagalba, kai siekiama susidoroti su persivalgymo pasekmėmis. Tad po ranka visuomet reikėtų turėti negazuoto mineralinio vandens jo nuolat gurkšnoti.

 

  • Atsispirkite nuo visų maisto likučių ir nemanykite, kad turite viską trūks plyš suvalgyti. Bandymas suvalgyti viską, ką tik turite, padidina ne tik pakartotinio persivalgymo, bet ir apsinuodijimo riziką. Tad būkite atsargūs.

 

  • Būtinai bent šiek tiek pajudėkite. Žinoma, nekalbame apie svorių kilnojimą ar maratoną iš karto po persivalgymo. Turime galvoje tai, kad lengva fizinė mankšta, pavyzdžiui, neskubrus pasivaikščiojimas parke, gali būti labai naudingas virškinimo sistemos procesų paskatinimui. Paprastai tariant, judėjimas suaktyvina įvairius gyvybinius procesus, tarp jų ir virškinimą. Tad nedarykite klaidos ir po persivalgymo iš karto neikite miegoti.

 

  • Rinkitės vaistažolių arbatas. Rekomenduojamos vaistažolių arbatos, pavyzdžiui, pelynų, pankolių, ramunėlių, kmynų, čiobrelių, melisų, pipirmėčių vaistinės augalinės žaliavos. Šiltos vaistažolių arbatos padeda mažinti nemalonius pojūčius: sunkumą skrandyje ir pilvo srityje, pilvo skausmą ir pūtimą, skrandžio ir pilvo spazmus. Lengvas arbatų gurkšnojimas ne tik padeda pagerinti savijautą, bet ir patenkina padidėjusį skrysčių poreikį.

 

  • Pavartokite virškinimo fermentų. Natūralu, kad suvalgius didelį maisto kiekį, mūsų virškinimo sistema tiesiog nespėja su tuo susidoroti. Mezym vartojamas tuomet, kai kasa nepakankamai gamina ir išskiria virškinimo fermentų ir tai sukelia virškinimo sutrikimų. Mezym dozės priklauso nuo virškinimo sutrikimų laipsnio, optimali dozė nustatoma individualiai. Jeigu nenurodyta kitaip, valgant išgeriamos 2-4 plėvele dengtos tabletės. Priklausomai nuo maisto ir virškinimo sutrikimo sunkumo, rekomenduojama dozė gali būti žymiai padidinta. Dėl bet kokio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti sveikatai. Jei per keletą parų Jūsų savijauta nepagerėja, tuomet turėtumėte nedelsti ir kreiptis į gydytoją.

 

  • Suvalgykite keletą kivių. Tai gana paprasta gudrybė, padedanti organizmui gauti papildomą kiekį visiškai natūralių fermentų. Žinoma, tai daryti reikėtų tuomet, kai skrandis nebebūtų pernelyg perpildytas. Kiviuose esantys natūralios kilmės fermentai gali padėti greičiau pasijusti lengviau, be to, jie turi daug naudingų vitaminų, mineralų ir skaidulų.

 

Parengė vaistininkė Rūtelė Foktienė

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai

Mūsų draugai