Sveikuoliški desertai tampa madingu judėjimu

Cukraus mase gausiai dekoruoti, riebiais kremais pertepti tortai praranda savo populiarumo pozicijas. Žinoma, jie vis dar karaliauja ant iškilmingų vestuvinių stalų. Vis dėlto, kuo toliau, tuo labiau ieškoma sveikesnių alternatyvų arba bent jau parenkami natūralūs papuošimai – juk taip puikiai ant torto atrodo natūralūs gėlių žiedai arba išnokusios braškės, avietės, šilauogės. 

 

Atsirado gausybė receptų, kuriuose nebėra visiems įprastų sudėtinių desertų dalių – pieno produktų, cukraus, kartais iš viso išvengiama kiaušinių ar netgi pačių mažiausių kiekių riebalų. Kuo desertas natūralesnis, tuo labiau jis vertinamas. Didelis maisto priedų sąrašas tikrai neprideda naudos – ir kodėl gi dabar taip dažnai vietoj natūralios vanilės naudojamas sintetinis vanilės aromatas? 

 

Tai tapo savotišku judėjimu – žmonės domisi ir dalinasi netikėtais ir sveikuoliškais receptais ir mėgina pagaminti kuo sveikesnių, tačiau savo skoniu tradiciniams saldumynams nenusileidžiančių skanėstų. 

 

Šiame straipsnyje pateiktos trys idėjos, padėsiančios bet kurį receptą paversti sveikesne alternatyva – kartais tereikia tik šiek tiek fantazijos, ir taip mėgstamas pyragas, tortas, sausainis ar pyragaitis taps draugiškesnis ne tik sveikatai, bet ir figūrai. 

 

Netikėta, tačiau net ir desertai gali būti sveiki, jei jie gaminami apgalvotai. 

 

Viso gero hidrintiems riebalams ir rafinuotiems aliejams

Hidrinti riebalai turėtų apleisti mūsų maisto atsargų lentynas. Vienas iš tokių pavyzdžių – kepinių margarinas. Jo labai dažnai dedama į pramoniniu būdu gaminamus desertus, tačiau skanėstus gamindami namuose, hidrintų riebalų galime sėkmingai išvengti. 

 

Lydytas sviestas yra kur kas sveikesnė alternatyva. Netikėta, bet labai įdomi idėja yra margariną pakeisti avokadu. Avokadas savyje turi daug naudingų riebalų, o išnokusio avokado konsistencija iš tiesų panaši į margarino. Dažnai didelę dalį riebalų galima pakeisti cukinija, moliūgu, maltais riešutais – kepiniai taps ne tokie riebūs ir įgaus malonaus drėgnumo. Žinoma, būtina įvertinti, koks desertas gaminamas ir ar moliūgas nesugadins patiekalo konsistencijos. Vis dėlto, dėl sveikatos verta paeksperimentuoti. 

 

Vietoje rafinuotų aliejų būtina rinktis nerafinuotus. Rafinuotame produkte praktiškai nelieka jokių naudingų medžiagų. Patariama rinktis specialiai kepimui pritaikytus aliejus, tačiau net ir jų nereikėtų kaitinti labai aukštoje temperatūroje. 

 

Įdomus pavyzdys – italai mėgsta savo puikiuosius ledus pagardinti kokybišku alyvuogių aliejumi. Galbūt šią idėją pavyktų pritaikyti ir mums ir nebenaudoti sveikatai žalingų saldžių padažų ar sirupų? 

 

Viso gero baltiems miltams

Anksčiau parduotuvių lentynose puikavosi praktiškai vien balti ir rafinuoti kvietiniai miltai. Labai džiugu, kad kuo toliau, tuo daugiau atsiranda įvairiausių sveikesnių alternatyvų – ne tik ne tokių išvaizdžių rupių kvietinių miltų, bet ir kitokių rūšių miltų, pavyzdžiui, grikių, avižų, kukurūzų, ruginių, netgi migdolų ar avinžirnių miltų. 

 

Puikus įprotis yra vietoj baltų kvietinių miltų naudoti tik viso grūdo miltus arba įvairiausius dribsnius. Taip pat verta papildyti kepinius naudingomis avižų arba kviečių sėlenomis, riešutais, įvairiomis sėklomis ir taip padidinti naudingųjų skaidulų ir nesočiųjų riebalų kiekį deserte. 

 

Viso gero ir rafinuotam cukrui

Rafinuotą cukrų pirmiausiai reikėtų pakeisti bent jau nerafinuotu cukrumi, klevų sirupu, medumi, stevijos gaminiais arba kitais sveikatai palankesniais produktais. 

 

Dar geriau – bet kokios kilmės cukraus ar saldiklių naudoti kuo mažiau ir vietoj jų rinktis vaisius arba daržoves. Pavyzdžiui, daugiau ar mažiau natūralaus saldumo turi bananai, slyvos, braškės, šilauogės, mėlynės, žemuogės, avietės, obuoliai, kriaušės, moliūgai, morkos, saldžiosios bulvės, cukinijos ir kiti mėgstami vaisiai, uogos bei daržovės. Dažnai naudojami ir džiovinti vaisiai arba uogos – jų saldumas intensyvesnis. 

 

Gaminant desertus su cukrumi bent pusę nurodyto jo kiekio galima mėginti pakeisti natūralaus saldumo turinčiais produktais. Kartais rezultatas gali iš tiesų nustebinti – kepinys bus ne tik maloniai saldus, bet ir įgaus naujų skonio atspalvių! 

 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai