Maisto produktai: ko atsisakyti ir kuo pakeisti?

Suprantate, jog vienas ar kitas maisto produktas nėra sveikas, tačiau vis dar jį valgote, nes nežinote, kuo būtų galima pakeisti? Jei taip, tuomet šis straipsnis skirtas kaip tik Jums.

Pyragaičiai à saldūs vaisiai.  Vaisiai gali būti puikus saldėsių pakaitalas: jie turi daug mineralų ir vitaminų, yra puikus skaidulų šaltinis. Vaisiuose yra netirpių skaidulų, kurios netgi gali padėti sulieknėti, nes pagreitina maisto judėjimą žarnynu, o žarnyne į kraują absorbuojamos maisto medžiagos. Rekomenduojama dienos skaidulų norma yra 20-30g.

Žemės riešutai à graikiniai riešutai. Žemės riešutų reikėtų vengti dėl to, jog tai yra vienas iš labiausiai alergizuojančių maisto produktų. Tad juos geriau keiskite į graikinius riešutus, kurie stiprina organizmą bei gerina mąstymą.

Salotos su majonezu à Salotos su alyvuogių aliejumi. Šaltuoju metų laiku mūsų organizmui kaip niekada reikia vitaminų bei mineralinių medžiagų, kurių galime gauti iš kompleksinių angliavandenių  - daržovių. Daržovės, kiekvienos dietos pagrindas, tad valgykite jas į sveikatą be baimės, jog sustorėsite. Rekomenduojama valgyti kuo įvairesnių daržovių: špinatų, kopūstų, salotų, batatų, burokų, morkų, nevenkite kiekvieną savaitę išvardyti vis naujus daržovių derinius bei paruoštus patiekalus ar užkandžius iš jų. Riebias salotas su majonezu keiskite į daržovių salotas su alyvuogių aliejumi. Tokiu būdu išvengsite ne tik virškinimo sutrikimų, bet ir antsvorio.

Bulvių traškučiai à Spragėsiai. Kukurūzų spragėsiai gali būti puikus užkandis vietoj bulvių traškučių: jie mažiau kaloringi (25 g. tik 31 kcal., juose yra gausu vitaminų ir mineralų, jie neapsunkina virškinimo. Reikėtų nepamiršti, jog labai svarbu kukurūzų spragėsius spraginti be sviesto ar aliejaus - tik tuomet jie bus sveikas užkandis.

Bulvių traškučius taip pat galite pakeisti kitu, nekaloringu užkandžiu – daržovių traškučius. Jų galima nusipirkti parduotuvėse arba pasigaminti patiems. Tereikia tik supjaustyti burokėlį, morką, įdėti į orkaitę, iškepus pabarstyti norimais prieskoniais ir štai – natūralūs ir sveiki daržovių traškučiai bus puikus užkandis.

Riebi mėsa à liesa mėsa. Mėsa – puikus baltymų šaltinis, tad jei norite savo organizmą papildyti šiomis maisto medžiagomis, tuomet geriau rinkitės ne riebią mėsą, kiaulieną, bet liesą – jautienos išpjovas, vištienos krūtinėlę be odelės, nepamirškite tuno, lašišos. Nuo riebios mėsos dažnai atsiranda įvairūs virškinimo sutrikimai, tad geriau jos vengti. Jei išvengti virškinimo sutrikimų nepavyko, kasa nepakankamai gamina ir išskiria virškinimo fermentų ir tai sukelia virškinimo sutrikimų, vartokite „Mezym 10000“.

Pieniškas šokolodas à Juodas šokoladas. Ne tik vaikai, bet ir daugelis suaugusių mėgsta pienišką šokoladą, tačiau jo nauda mūsų organizmui yra gana maža. Jei norite gauti naudos iš šio saldėsio, tuomet geriau vietoj pieniško šokolado rinkitės juodą. Apie juodo šokolado naudą žinome visi: jis gerina atmintį, pakelia nuotaiką, teigiamai veikia širdies veiklą. Prieš renkantis šokoladą reiktų nepamiršti paskaityti jo sudėties ir rinktis tik tokį šokoladą, kurio sudėtyje yra ne mažiau nei 70 proc. kakavos, o cukraus kiekis taip pat būtų kuo mažesnis.

Saldūs varškės sūreliai à Varškė su įvairiais pagardais. Varškės sūreliai – tradiciniai, lietuviški saldėsiai, kuriems, tikriausiai, nei vienas iš mūsų negalime atsispirti, tačiau ar kada nors skaitėte jų sudėtį? Jei taip, tuomet žinote, kiek daug ten yra cukraus, skonio stipriklių, o ir varškės sūrelio sudėtyje yra viso labo tik  apie 50  - 60 proc.,  tad dėl šios priežasties sūrelius keiskite į paprastą varškę, kurią paskaninkite natūraliais saldikliais, pavyzdžiui, medumi, vaisiais, uogomis.

Parengė: L.Rimgailė

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai