6 patarimai sveikoms ir lengvoms kojoms

Vasarą kojų skausmas, nuovargis ir tinimas daugeliui venų ligų kamuojamų asmenų tik sustiprėja, tačiau pojūčiai tęsiasi ir šaltuoju metų laiku. Ką daryti, kad kojos būtų sveikos ir lengvos visus metus? Laikykitės šių taisyklių ir neabejojame, kad savijauta bus geresnė, o kasdienybė – gražesnė.

1. Konsultuokitės su kraujagyslių chirurgu – jis, atlikęs išsamią apžiūrą, patvirtins arba paneigs sunkesnes būkles. Flebologas gali pasiūlyti atlikti skleroterapiją arba operaciją – procedūras, kurios gali padėti pagerinti kraujotakos funkciją. Reguliarūs apsilankymai pas specialistą padės stebėti venų būklę, kontroliuoti ligos progresavimą, išvengti komplikacijų, kurios gali būti ir mirtinos, jei liga negydoma laiku ir ignoruojami jos simptomai.

2. Pradėkite dieną nuo kontrastinio dušo – jis gerina kraujotaką ir atgaivina kojas. Vandens temperatūra neturi skirtis drastiškai. Pakanka šilto ir šalto vandens, tikrai nereikia naudoti verdančio ir ledinio – tai gali netgi pakenkti ir priversti sutrūkinėti smulkesnius kapiliarus. Lengvas temperatūrų skirtumo sukeliamas šokas paskatina kraujotakos procesus ir paruošia kojas artėjančiai dienai – ilgainiui tai gali tapti maloniu įpročiu, greitai ir paprastai atgaivinančiu kojas. Ši procedūra tinkama ir vakarais – galima naudoti tik vėsų vandenį, kuris padeda pašalinti kojų skausmą, nuovargį ir tinimą. Maloni vandens vėsa padės pasijusti geriau ir išvengti vakarinio kojų sunkumo.

3. Rytais pavaikščiokite ant pirštų galų – tai puiki mankšta kojoms, ilgainiui galinti tapti įpročiu. Jei tik turite galimybę, kuo dažniau pavaikščiokite basomis ant šiurkštesnio kilimo ar kitų nelygių paviršių, pavyzdžiui, akmenukų. Kiti mėgsta rasa nusėtą žolę – gali būti šiek tiek baugu, bet kojoms tai tikrai naudinga.

4. Dėvėkite kompresines kojines – jas rekomenduojama užsimauti ryte ir nešioti visą dieną. Yra keletas kompresijos lygių (klasių) ir įvairiausių modelių – pėdkelnės turi būti pritaikytos specialiai Jums, remiantis venų būkle, ūgio ir svorio lentelėmis bei tam tikrų kūno dalių išmatavimais – dažniausiai matuojamos čiurnos, blauzdos, šlaunų, klubų apimtys, ūgis ir panašiai. Tolygiai nuo čiurnų link šlaunų mažėjanti kompresija padeda palaikyti aktyvesnę kraujotaką ir sumažinti kojų skausmą, tinimą, nuovargį bei komplikacijų tikimybę. Kompresinės pėdkelnės šiandien gali būti gražios ir stilingos – gaminamas įvairiausių spalvų ir modelių elastinis trikotažas, tereikia išsirinkti sau tinkamą ir nemanyti, kad siūlomos tik šviesiai rudos ir nuobodžios kojinės, kurias norisi slėpti po kelnėmis.

5. Nepamirškite daryti mankštų ar pavaikščioti, jei ilgiau stovite ar sėdite. Ilgai trunkanti statiška būklė lėtina veninę kraujotaką, dar blogiau, jei sėdėdami keliate kojas vieną ant kitos ar netgi supinate jas virvele. Stebėkite save ir atsisakykite šio žalingo įpročio. Pirmieji besivystančių venų ligų požymiai gali būti kojų skausmas, juntamas ilgesnį laiką pasėdėjus – jis atsiranda dėl to, kad veninė kojų kraujotaka nebefunkcionuoja tobulai, ypač, kai ilgesnį laiką nejudinami blauzdos ir kiti raumenys. Dėl šios priežasties būtina įprasti daryti pertraukas ir ilgiau pastovėjus, ir ilgiau pasėdėjus – labiausiai tiks aktyvesnis pasivaikščiojimas, kojų pakilnojimas ir palankstymas, pavaikščiojimas ant pirštų galų, kūno svorio perkėlimas nuo kojų pirštų ant kulnų, pašvytavimas kojomis į priekį/ atgal ir panašiai.

6. Vartokite gelius su heparino natrio druska. Vartojant pažeistoje vietoje heparinas apsaugo nuo kraujo krešulių susidarymo paviršinėse venose, gerina vietinę mikrocirkuliaciją (kraujotaką smulkiosiose kraujagyslėse) ir mažina patinimą, todėl kojos tampa lengvesnės ir mažiau pavargusios. Specialiai sukurti heparino turintys geliai gerai ir greitai įsigeria, netepa drabužių, yra tinkami naudoti ir namuose, ir darbe, ir kelionėse. Reguliarus heparino natrio druskos turinčio gelio vartojimas padeda sumažinti nemalonius venų kraujotakos sutrikimų sukeliamus simptomus, todėl tai yra vienas iš būdų kasdien jaustis geriau.

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai