Šeši kovos su stresu būdai

Įvairių atsitiktinumų ar nemalonių nutikimų mes kontroliuoti negalime, tačiau galime kontroliuoti savo patiriamas emocijas ir reakciją į tokius atsitikimus. Tik nuo mūsų priklauso, ar į gyvenimą žiūrėsime pesimistiškai, ar optimistiškai. Tačiau net ir palankiausią požiūrį į gyvenimą turinčiam asmeniui kartais gali prireikti žinių, kaip susidoroti su nervine įtampa ir karštomis, sunkiai valdomomis emocijomis. Taip, stresas yra visiškai normali organizmo reakcija į tam tikras nenumatytas, nemalonias, sudėtingas situacijas, tačiau nuolatinis stresas (ilgalaikė nervinė įtampa) dar niekam sveikatos neatnešė. Šiame straipsnyje pakalbėkime apie šešis būdus, padedančius kovoti su stresu. 

 

 

  1. Suvokime, kas yra pagrindiniai streso kaltininkai 

 

Šiuolaikinėje visuomenėje nuolatinį stresą patiriančių asmenų tikrai labai daug. Pamėginkime pamąstyti, kokie atsitikimai ar nemalonūs įvykiai sukelia stipriausias ir sunkiausiai valdomas emocijas. Galbūt yra kokių nors sprendimo būdų? Pavyzdžiui, jei kiekvieną kartą bijome pasakyti vadovui, kad vaikas ir vėl serga, todėl į darbą ateiti negalėsime, galbūt į šią „problemą“ reikėtų pažiūrėti iš kitos pusės? Nuostabu, kad turime vaiką, juk jo kosulys tikrai praeis, o namuose darbų padaryti taip pat galime. Galbūt galėtume vaikus su vyru prižiūrėti pakaitomis? Galbūt užtektų nuoširdaus pokalbio su vadovu, kad tokia situacija mums kelia didelį nerimą, o jis tik patapšnos per petį ir pasakys, kad šeima gyvenime – svarbiausia? 

 

 

  1. Supraskime, kad bus dar visko ir neišsigalvokime bėdų 

​​​​​​​

Turime susitaikyti, kad gyvenime nutiks visko, tačiau tik nuo mūsų priklauso, kaip mes į tai reaguosime, kaip ieškosime problemos sprendimo būdų ir kaip jas išspręsime. Beje, dažnai problemas tiesiog išgalvojame ir be reikalo išgyvename. Tegul nepagrįstos baimės ir bereikalingas stresas tiesiog išgaruoja – pamėginkime atsikratyti visų neigiamų emocijų užrašydami nepagrįstas baimes ir neraminančius dalykus ir šiuos užrašus kaip nors sunaikinkime, pavyzdžiui, sudeginkime židinyje. Kartais pakanka ir tiek. 

 

 

  1. Bendraukime su tais, kuriuos mylime 

​​​​​​​

Artimai bendraujant su žmonėmis, kurie sukelia geras emocijas, organizme gaminasi laimingumo jausmą palaikančios medžiagos. Skambutis seniai matytai močiutei, mamai, seseriai, broliui ar kitoje šalyje apsigyvenusiam artimam draugui, nuoširdus pokalbis su partneriu, šiltas ir jaukus pogulis su savo vaiku gali daryti stebuklus. Prisiminkime tai, kas gyvenime svarbiausia ir teikime pirmenybę būtent tam – galbūt stresą keliantis darbo projektas bus paruoštas daug kokybiškiau, jei prieš tai su meile pažaisime ir pabendrausime su savo dėmesio ištroškusiais vaikais ar nuoširdžiai pavakarieniausime su visa šeima? O kas, jei santykiai su draugais ir artimaisiais nėra geri? Pirmiausia pasistenkime išsaugoti ar atkurti tai, kas mums brangu. Atleiskime ir patys be jokio išdidumo atsiprašykime tų, kuriuos nuskriaudėme – taip gyvenime atversime naują, švarų, laimingą puslapį. Be to, nepamirškime, kad gerumą galime dalinti ne tik artimiesiems ir draugams, bet ir likimo nuskriaustiems žmonėms ar netgi gyvūnams – savanoriavimas moko džiaugtis tuo, ką turime ir tikrai gali padėti kovoti su stresu. 

 

 

  1. Mėgaukimės mylima veikla 

​​​​​​​

Vieniems stresą puikiai malšina slidinėjimas, kitiems – meditacija. Kas patinka mums? Ne nuostabu, kad po visos dienos prie kompiuterio visiškai neturime nei noro, nei jėgų kažką veikti, tačiau pamėginkime prisiminti veiklą, kurią tikrai labai mėgstame. Niekada ne per vėlu išmėginti kažką naujo. Šokiai? Tenisas? Karšta vonia? Energinga muzika? Sušildanti arbata? Sporto klubas? Pasibėgiojimas miško takeliais? Vaisių kokteilis? Laikas prie židinio? Porcija vaikystėje mėgtų ledų? Siuvinėjimas kryželiu? Mezgimas? Tapymas? Pasivažinėjimas dviračiu ar riedučiais? Tiesiog rami malda? Pasitelkime fantaziją ir tikrai atrasime veiklas, darančias mus labai laimingais. Taip galbūt ne tik maloniai praleisime laiką su šeima, bet ir susirasime bendraminčių, kurie patars sunkią ir streso užvaldytą akimirką.   

 

 

  1. Gyvenkime sveikiau 

​​​​​​​

Rūpinkimės savo kūnu ir siela. Sveikiau ir reguliariau maitinkimės, laikykimės darbo ir poilsio režimo, reguliariai mankštinkimės. Gerkime pakankamai vandens ir sumažinkime suvartojamo kofeino kiekį (per dideli jo kiekiai didina organizmo išsekimo galimybę). Atsisakykime žalingų įpročių, nes alkoholis, rūkalai ir psichoaktyvios medžiagos problemų neišsprendžia, o tik kenkia organizmui. Ieškokime būdų ir vidinei harmonijai palaikyti. Vieniems patinka skaityti knygas, kitiems – medituoti ar praktikuoti religiją, dar kitiems – lankyti specialius užsiėmimus. Pradėkime ne nuo rytojaus, pradėkime nuo dabar. Mažiau nesveiko maisto, daugiau vaisių ir daržovių – skirtumą pajusime netrukus. 

 

 

  1. Mylėkime save ir pasirūpinkime sveikata laiku 

​​​​​​​

Į sveikesnio gyvenimo sąvoką įtraukime ir visiškai objektyvų įvairių nemalonių situacijų vertinimą – neišgyvenkime dėl kiekvienos smulkmenos, pasistenkime reaguoti į situacijas ramiau, kartais net su humoru. Jei nervinė įtampa labai intensyvi, ji kamuoja labai stipriai ir jos išvengti jau nebegalime – nedelskime, kreipkimės į gydytojus ir išsakykime savo nuogąstavimus. Galbūt tereikia kokybiškesnio miego ar šiek tiek poilsio nuo didelio darbo tempo. Nepamirškime sustoti ir prisiminti save, savo poreikius bei norus. 

 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai