Paprasti būdai, padėsiantys atsispirti gripui ir peršalimui

Prastai jaučiatės? Galbūt užteks kaip reikiant išsimiegoti?

Lietuvoje daugėja sergančiųjų gripu, o prasidėjus šaltajam sezonui visi aplink nejučia ima kosėti, čiaudėti, tad ir jūs imate galvoti, kaip gi čia nesusirgus? Vengiate savo nuolat kosinčių ar čiaudinčių bendradarbių? Stengiatės neliesti durų rankenų? Bijote susirgti? Nepaliksime jūsų vienų – pateikiame jums 14 paprastų būdų, padėsiančių šį šaltąjį sezoną išlikti sveikiems. 

 

  • Kaskart kam nors paspaudę ranką, eikite plauti rankų.

Tai dar ne viskas –  specialistai pataria rankas plauti kaip įmanoma dažniau. Būtent tekantis vanduo nuplaus visus virusus tiesiai į kanalizaciją.

  • Kontroliuokite savo rankas.

Be reikalo nelieskite nosies ar akių – virusai į jūsų organizmą patenka būtent pro šias vietas.

  • Eikite miegoti.

Tinkamas ir kokybiškas miegas svarbu ir sveikiems žmonėms, tačiau sergantiesiems išsimiegoti dar svarbiau: jei jaučiatės pavargę, organizmas neturi jėgų kovoti su virusais. Pasistenkite išmiegoti bent 8-10 valandų.

  • Pasiskiepykite.

Nuo gripo skiepytis reikia kasmet ir kuo anksčiau tai padarysite, tuo geriau.

  • Sveikai maitinkitės.

Manote, kad sveikai maitintis kasdien – sudėtinga? Na, galime jus patikinti, kad tai kur kas lengviau nei kovoti su peršalimu. Būtent sveika mityba sustiprins jūsų organizmo gynybines funkcijas, tad tikėtina, jog padės išvengti peršalimo ligų bei gripo.

  • Mankštinkitės.

Pasiruoškite ir nebijokite paprakaituoti: moksliškai įrodyta, kad reguliari fizinė veikla stiprina imunitetą.

  • Nesiartinkite.

Vengti bendrauti su kosinčiais, čiaudinčiais žmonėmis – nieko ypatingo, ar ne? Galbūt taip jau ir darote darbe ar gatvėje, tačiau atminkite, kad tas pats turėtų galioti ir namuose: mažiau bendraukite su sergančiais šeimos nariais ir artimaisias.

  • Dezinfekuokite.

Nepamirškite nuolat dezinfekuoti rankų antibakteriniu geliu ar specialiomis servetėlėmis.

  • Meskite rūkyti.

2004 m. atliktame tyrime nustatyta, kad rūkant pakinta kvėpavimo takų sistema, todėl silpsta imunitetas. Kalbant konkrečiau, rūkantys žmonės naikina savo nosyse esančius mažyčius plaukelius, kurie paprastai sustabdo infekcijas.

  • Keiskite rankines ar kuprines.

Mūsų kasdien nešiojamos kuprinės ar rankinės yra tikros virusų saugyklos, tad kaskart palietę savo mylimą rankinę galite vėl ir vėl į organizmą paskleisti virusų. Patariama medžiagines kuprines ar rankines palikti šiltajam metų sezonui, o rudenį ir žiemą nešioti odines ar kitas lengvai valomas rankines bei kuprines.

  • Nekramtykite nagų.

Panagėse gausų virusų, tad jei mėgstate kramtyti nagus, žinokite, kad taip „suvalgote“ ir to, ko jums tikrai nereikia.

  • Šypsokitės.

Tyrimai skelbia – gera nuotaika gali padėti: įvairūs malonūs užsiėmimai, pavyzdžiui, intymūs malonumai, žaidimai su augintiniu ir kt. stiprina imunitetą.

  • Čiaudėkite ir kosėkite teisingai.

Čiaudėti ir kosėti taip pat reikia mokėti: darykite tai ne į delnus, nuo kurių paskui paskleisite virusus, o į alkūnę.

 

Nespėjote apsisaugoti ir jau susirgote? Štai ką galite padaryti, kad kuo greičiau pasijustumėte geriau:

  • Likite namie.

Būtent dabar yra pats tinkamiausias metas vengti visų susibūrimo vietų – likite namie ir rūpinkitės savimi.

  • Stebėkite savo simptomus.

Jei jūsų savijauta ne gerėja, o vis prastėja, nedelskite – kreipkitės į savo gydytoją. Nerizikuokite.

  • Gerkite, gerkite ir dar kartą gerkite.

Sergant jums gali greit pasireikšti dehidratacija (ypač jei karščiuojate ar vemiate). Jei jaučiate silpnumą, svaigsta galva, mažiau prakaituojate, rečiau šlapinatės, kreipkitės į savo gydytoją: dehidratacija – ne juokai.

  • Netaupykite.

Išmeskite visas panaudotas vienkartines nosinaites. Vidury nakties prabundate nuo varvančios nosies ir tiesiate ranką ant naktinio staliuko, kur vien tik panaudotos nosinaites? Šiukštu! Taip tik dar ilgiau sirgsite. 

 

Autorius: Giedrė Izabelė Janušaitė 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai