Moterų PMS: kaip sau padėti?

Kaip gi gali moteris būti geros ar net pakilios nuotaikos, jei ją šitaip stipriai vargina galvos skausmas, kartais atsiranda dar ir stiprūs pilvo apačios skausmai... Tad apie puikią savijautą tokiais atvejais galima tik pasvajoti.  Priešmenstruacinis sindromas (PMS) kamuoja iš tiesų daugelį dailiosios lyties atstovių. Taigi, kaip visa tai įveikti ir būti patenkintai savo gera savijauta?

Kas yra PMS ir kaip sau padėti?

Pirmą kartą PMS literatūroje aprašytas 1931-aisiais metais. Būtent tada anglų ginekologas Robertas Frankas atkreipė dėmesį, kad stiprus emocionalumas ir neadekvačios reakcijos moterims pasireiškia antrojoje menstruacinio ciklo pusėje. Tačiau negalavimu PMS pripažintas tik po 17 metų, t.y. 1948-aisiais.

Antrąją mėnesinių ciklo pusę daugelis merginų/moterų patiria daugybę fizinių ir emocinių pokyčių, vadinamų priešmenstruaciniu sindromu. Simptomai paprastai pajaučiami per ovuliaciją ar po jos (maždaug 14 dienų iki kitų mėnesinių pradžios) ir palaipsniui stiprėja, kol prasideda mėnesinės. Tų simptomų yra daugiau nei 150 – pradedant nervingumu, nerimu, depresija ar emociniu nestabilumu ir baigiant sunkiais tokaisi simptomais kaip virškinimo sutrikimai, pilvo spazmai, galvos skausmas, pilvo pūtimas ir, žinoma, dažnai prie visų tokių simptomų prisideda dar vienas -  nenugalimas noras suvalgyti kuo daugiau saldumynų ir būtų gerai tai daryti vienai, su niekuo nesidalijant. Taigi, kas išprovokuoja tokią moters būseną?

Ilgą laiką buvo manoma, kad PMS pasireiškia sutrikus estrogenų ir progesteronų pusiausvyrai. Jeigu moters organizme išsiskiria daugiau estrogeno, tuomet norom nenorom moteris tampa be galo dirgli, nervinga, galima sakyti, - net agresyvi. Na, o jeigu padaugėja progesterono, dailiąją lytį kamuoja nuovargis, pasyvumas ar depresinei nuotaikai artima būsena.

Kiti atlikti mokslininkų tyrimai parodė, kad yra moterų, kurios tiesiog yra jautresnės hormonų svyravimui mėnesinių ciklo metu. Kita galima priežastis yra ta, kad kintant hormonų santykiui, kinta ir mityba, o trūkstant tam tikrų maisto medžiagų simptomai stiprėja.

Štai kodėl ginekologas dažnai toms moterims, kurios kenčia nuo PMS skausmų, išrašo kontraceptines tabletes, kuriose yra estrogenų ir progesteronų; jie turi įtakos normaliam organizmo hormoniniam ciklui.

Paprastai PMS simptomai suintensyvėja žiemą, kai stinga saulės šviesos. Norint juos sušvelninti, reikia kiekvieną rytą keletą minučių pasėdėti ryškioje šviesoje.

 

Kaip sumažinti tuos nemalonius PMS simptomus?

Norint išvengti PMS metu užklumpančių nuotaikų svyravimų reikėtų kasdien mankštintis ir daryti lengvus atsipalaidavimo pratimus.  Taip pat reiktų kuo mažiau vartoti arba išvis atsisakyti alkoholio ir gėrimų, kuriuose yra kofeino, nes būtent šie dirgikliai gali sustiprinti įtampą ir depresiją. Be to, nustatyta, kad net vienas vienintelis kavos puodelis ryte gali sustiprinti PMS sukeltą nerimą, tad jos reikėtų vengti.

Patariama vengti aštrių, sūrių patiekalų, apdorotų maisto produktų,  gyvulinės  kilmės riebalų ir cukraus. Vartoti daugiau vaisių, daržovių ir tokių angliavandenių kaip rupi duona bei makaronai. Valgyti tokį maistą, kuriame yra kalcio, magnio, vitaminų B6 ir E, stengtis dažnai, bet negausiai valgyti grūdų, vaisių ir daržovių patiekalus, kad nusistovėtų cukraus kiekis kraujyje, nevargintų nuotaikos svyravimai ir alkis. Kad sureguliuotumėte cukraus kiekį kraujyje ir sumažintumėte saldumynų poreikį, daugiau vartokite chromo (200mg per dieną).

Kelias dienas iki pasireiškiant PMS simptomams patariama mažiau vartoti druskos. Kiekviena moteris turėtų sveikai maitintis, grūdinti savo organizmą, vengti stresinių situacijų. Viskas, kas vyksta mūsų viduje, atsispindi mūsų išvaizdoje. Verta stengtis į gyvenimą žvelgti pozityviai ir su meile sau bei kitiems.

L.Rimgailė

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai