Ką daryti, kad rečiau kamuotų galvos skausmas?

Ar žinojote, kad vaikai iš savo tėvų labai dažnai išmoksta frazę „Man skauda galvą“ net nežinodami, ką ji iš tikrųjų reiškia? Tikriausiai taip atsitinka dėl to, kad ją tenka kartoti kone kasdien. Taip, galvos skausmą galima gana greitai numalšinti veiksmingais vaistiniais preparatais, pavyzdžiui, deksketoprofenu, bet ką reikėtų daryti, kad galvos skausmas taptų retesnis Jūsų palydovas? Pateiksime 5  paprastus patarimus, kad šis nemalonus jausmas Jus aplankytų žymiai rečiau ir galėtumėte kasdien džiaugtis savo šeima ir pomėgiais be skundų, kad ir vėl skauda. 

 

Užsiimkite joga, kvėpavimo pratimais arba kita mėgstama fizine veikla. Tam tikros jogos pozos pasižymi skausmą mažinančiu poveikiu, o pati joga padeda nusiraminti, atsipalaiduoti, išvengti nervinės įtampos. Labai svarbu mokėti atitrūkti nuo rūpesčių ir stengtis apie nieką negalvoti – stresas yra viena dažniausių galvos skausmo priežasčių. Būtent įtampos sukeltas galvos skausmas yra išskiriamas kaip viena iš galvos skausmo rūšių. Fizinė veikla suaktyvina visas organizmo funkcijas, padeda pasijusti geriau, todėl galite rinktis, kas Jums priimtiniau – relaksacinė joga, kvėpavimo pratimai ar bėgiojimas, plaukiojimas baseine, energingas pasivaikščiojimas su Jūsų augintiniu, treniruotės sporto klube. 

 

Gerkite pakankamai skysčių. Jeigu nepamirštate savo smegenų pamaitinti maistinėmis medžiagomis, nepamirškite joms tiekti ir pakankamai vandens. Netgi apie 90 procentų galvos smegenų dangalų sudaro vanduo, todėl jis gyvybiškai svarbus smegenų funkcijai palaikyti. Per dieną vertėtų išgerti bent vieną litrą vandens, optimalus kiekis – du litrai, jei nesutrikusi inkstų funkcija ir skysčiai nelinkę kauptis organizme. Stebėkite, kiek per parą išgeriate skysčių – tai nesunku padaryti naudojant gertuves. Verta vandenį pagardinti citrusiniais vaisiais ar jų sultimis, mėtos lapeliais ar uogomis - taip gėrimai taps įvairesni. 

 

Žiūrėkite, ką valgote. Verta pakalbėti apie maisto priedus. Taip, jie suteikia papildomų skonio ir kvapo atspalvių Jūsų valgomam maistui, tačiau yra nenaudingi, netgi žalingi Jūsų organizmui. Labai populiarus yra maisto priedas, sustiprinantis skonio ir aromato savybes. Jis žymimas E621. Tai natrio glutamatas (mononatrio glutamatas), kurio gausu įvairiuose pusgaminiuose, pavyzdžiui, užpilamose sriubose arba makaronuose, mėsos gaminiuose ir panašiai. Įvairūs dažikliai, dirbtiniai saldikliai, konservantai gali padažninti ir sustiprinti galvos skausmą, kartais netgi sukelti migrenos priepuolius. Būtinai stebėkite valgomo maisto sudėtį, kuo daugiau maisto gaminkite namuose iš natūralių maisto produktų. 

 

Stenkitės, kad cukraus kiekis kraujyje pernelyg nesvyruotų. Tai svarbu ne tik cukriniu diabetu sergantiems pacientams, tai svarbu bet kuriam žmogui. Stenkitės maitintis reguliariai (bent kas  4 valandas arba 3 – 5 kartus per parą) ir valgykite kuo labiau subalansuotą maistą. Žinokite, kurie produktai turi aukštą glikemijos indeksą (GI) ir kurie pasižymi savybėmis palaikyti gana vienodą cukraus kiekį kraujyje. Paprastai tariant, glikemijos indeksas yra rodiklis, kuris parodo, kokiu greičiu organizmas įsisavina angliavandenius. Kuo šis rodiklis didesnis, tuo greičiau ir aukščiau pakyla gliukozės kiekis kraujyje po valgio. Pavyzdžiui, reikėtų vengti saldumynų ir daugiau valgyti daržovių. 

 

Gerai išsimiegokite. Tikriausiai nenustebote, sulaukę šio patarimo. Negalėjome jo nepaminėti – poilsis yra svarbiausia sąlyga, norint išvengti galvos skausmo.  Geram miegui būtinas tinkamas pasirengimas – turite užmiršti visas dienos problemas, nepersivalgyti ir nevartoti alkoholinių gėrimų ar kavos prieš miegą, nežiūrėti televizoriaus ir vengti išmaniųjų prietaisų naudojimo bent 2 valandas iki planuojamo poilsio. Atsipalaiduoti padeda vonia ar dušas, šilti gėrimai, bendravimas su Jums artimais žmonėmis. Beje, naudinga visos dienos ir vakaro metu kuo daugiau laiko praleisti gryname ore. Nepamirškite išvėdinti miegamojo prieš nakties miegą, mat vėsesnėje ir gaivesnėje patalpoje poilsis daug kokybiškesnis – tai reikėtų įprasti daryti netgi šalčiausiomis žiemos dienomis. 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai

Mūsų draugai