7 priežastys kodėl trūksta magnio

Kaip žinia, magnis atlieka vieną svarbiausių vaidmenų mūsų organizme. Tai yra vienas pagrindinių mineralų žmogaus mityboje. Jis dalyvauja daugiau nei 300 biocheminių reakcijų, palaiko nervų ir raumenų veiklą, stiprina imunitetinę sistemą, normalizuoja širdies darbą ir stiprina kaulus. Be to, reguliuoja kraujo gliukozės lygį, padeda gaminti energiją ir dalyvauja baltymų ir angliavandenių apykaitoje.

Dažniausiai magnis pasisavinamas per maistą, nors magnio vonelių terapija nėra naujiena – magnis gali būti absorbuojamas ir per odą. Kaip ir kiti mineralai, magnio kiekis organizme priklauso nuo jo suvartojimo, pasisavinimo (absorbavimas) ir išlaikymo. Jei bet kuris iš šių trijų etapų „šlubuoja“ – atsiranda magnio trūkumas ir organizmas pradeda siųsti signalus. Dažniausi magnio trūkumo signalai arba požymiai yra šie: mėšlungis, stresas, migrena, nuovargis, paraudusi oda, dermatitas, sutrikęs širdies ritmas, gali kamuoti depresija. Magnio nepakankamumas taip pat gali paskatinti cukrinio diabeto, osteoporozės, astmos, inkstų ligų vystymąsi.

Magnio trūkumas gali atsirasti dėl:

Prastos mitybos

Technologijoms einant į priekį, deja, mūsų mitybos kokybė kažkodėl eina atgal. Magnis natūraliai pasisavinamas per maistą: valgant grūdines kultūras (rudieji ryžiai, soros, grikiai), lapines ir ankštines daržoves (salotos, špinatai, burokėlių lapai, lęšiai, pupelės), riešutus ir sėklas (migdolai, moliūgo sėklos), vaisius (avokadai, bananai), šokoladą. Kadangi dabartinis gyvenimas diktuoja savo tempą, daugelis pirmenybę teikia greitiems užkandžiams. Greiti užkandžiai (spurgos, mėsainiai, bandelės, traškučiai...) daug kam asocijuojasi su dideliu kiekiu kalorijų ir naudingų maistinių medžiagų trūkumu. Deja, bet taip ir yra. Ir net jei kažkam pavyksta sveikai ir pilnaverčiai maitintis, tai anaiptol nereiškia, kad jis gauna pakankamai naudingų medžiagų (magnio). Kodėl? Dėl maisto apdorojimo technologijų, terminio maisto apdorojimo ir net dėl nualinto dirvožemio, gaunamas nepakankamas šio mineralo kiekis. Rafinuotuose aliejuose magnio nerasite nė su žiburiu – aliejus apdorojamas aukštoje temperatūroje, o magnis pašalinamas naudojant cheminius priedus. Tūkstantyje  neapdorotų dygminų sėklų kalorijų yra apie 700 mg. magnio, tuo tarpu sėklų aliejuje jo apskritai nėra. Grūdai jų apdorojimo metu netenka nuo 80 iki 100 procentų magnio.  Šiuolaikinių technologijų pagalba išauginamos didelės ir gražiai atrodančios daržovės, tačiau magnio ir kitų reikalingų medžiagų ir vitaminų jose žymiai mažiau, nei prieš keliasdešimt metų. Toks medžiagų trūkumas, anot žemės ūkio specialistų, smarkiai susijęs su pesticidų ir trąšų naudojimu. Naikinant kenkėjus ir piktžoles naikinamos ir dirvožemio bakterijos, gaminančios vitaminus bei sliekai (natūralūs dirvos purentojai), o be jų dirvoje auginamos kultūros gauna žymiai mažiau naudingų medžiagų. Išeitis – turėti savo daržą arba ūkį ir jame auginti daržoves bei vaisius? Na, gal kažkas ir gali tai leisti, bet tikrai ne dauguma. 

Dietų


Dietos taip pat skatina magnio trūkumą, kadangi atsisakydami tam tikro maisto arba smarkiai apribodami savo racioną žmonės atsisako ir naudingų medžiagų. Žinoma, gražiai atrodyti ir sveikai jaustis nori visi – juk tai ir yra dietų esmė. Visgi, renkantis dietą svarbu neatsisakyti maisto elementų, kurie yra būtini mūsų kūnui ir tinkamai subalansuoti mitybą – tuomet kilogramai tirps be nereikalingo ir žalingo mineralų stygiaus.

Ligų

Sergant Krono liga, celiakija organizmui sunku pasisavinti magnį – net jei jo suvartojamas kiekis nemažėja. Kaip jau minėjome, magnį svarbu ne tik vartoti – svarbu ir jo pasisavinimas. Gastroenteritas, diabetas, chemoterapinis gydymas taip pat didina magnio praradimo riziką. Nepamirškime, kad žarnyno ligos kurių metu viduriuojama smarkiai mažina ne tik magnio, bet ir kitų mineralų kiekį. Sergant šiomis ligomis, kai organizmas netenka daug skysčių rekomenduojama vartoti papildančias mitybą mineralines medžiagas. Tokios ligos kaip neurozė, depresija, menopauzė, inkstų nepakankamumas ir cukraligė taip pat skatina magnio trūkumą.

Vartojamų vaistų

Kai kurie antibiotikai, antivirusiniai, antacidiniai ir hormoniniai vaistai, diuretikai, širdies spaudimą reguliuojantys vaistai mažina magnio kiekį organizme. Vartojant tokius vaistus būtina į savo maisto racioną įtraukti ir magnio papildus arba naudoti magnio aliejų.

Kavos, arbatos ir alkoholio vartojimo

Beveik visi šiais laikais vartoja kavą arba arbatą. Tai tapo neatsiejama mūsų kultūros ir šiuolaikinio spartaus gyvenimo tempo dalis – daugelis neįsivaizduoja ankstaus ryto be puodelio kavos, kuris suteikia papildomą energijos pliūpsnį. Kavoje ir arbatoje esantis kofeinas turi stimuliuojantį poveikį nervų sistemai – pakelia nuotaiką, suteikia papildomų jėgų, padeda susikaupti. Deja, nors ir populiarūs, šie gėrimai turi ir kitą, tamsesnę pusę – kofeinas varo šlapimą ir kūnas netekdamas skysčių, netenka ir svarbių mineralų. Taigi, kava arba arbata veikia kaip diuretikai, o tai reiškia, kad gerdami tokius gėrimus jūs šalinate iš organizmo kalcį ir magnį.
Vartojant alkoholį, kuris irgi veikia kaip diuretikas, didelis magnio kiekis taip pat pašalinamas per šlapimą. Tyrimų metu buvo nustatyta, kad po pirmos taurelės ar bokalo inkstai pašalina virš 200 procentų daugiau magnio, nei įprastai. Jei geriama nuolat, organizmas labai greitai netenka magnio atsargų. Išeitis? Jei iki šiol šiuos gėrimus vartojote dideliais kiekiais ir dažnai, galbūt dabar pats laikas keisti savo įpročius. Patikėkite – jūsų organizmas jums tik padėkos, nors pradžioje to galbūt ir nepajusite.

Didelės kalcio papildų dozės

Visi žino apie kalcio naudą organizmui, tačiau yra ir kita pusė – neteisingai vartojamos kalcio papildų dozės gali pakenkti. Dažniausiai kalcis naudojamas stiprinti kaulams ar dantims, jis taip pat dalyvauja reguliuojant širdies plakimą, pulsą, stiprina nervų sistemą. Vis dėlto, naudojant kalcio papildus, reikia naudoti ir magnį, kitaip kalcis be magnio gali tapti netgi toksiškas organizmui ir sutrikdyti ląstelių veiklą. Gali sutrikti kraujotaka, insktų veikla. Šiuolaikinėse dietose numatytas kalcio kiekis viršija magnio kiekį maždaug 10 kartų, nors santykis turėtų 1:1 ar 1:2, bet jokiu būdu ne toks drastiškas magnio nenaudai. Reikia paminėti ir tai, kad kalcis apskritai sunkiai įsisavinamas ir magnis kartu su vitaminu D ar fosforu palengvina kalcio absorbciją organizme. Todėl pirkdami kalcio papildus, nepatingėkite paskaityti informaciją ant pakuotės, kad išsiaiškinti kokios sudėties kalcio papildus jūs vartosite ir ar nereikia dar papildomai įsigyti ir magnio.

Streso

Šiais laikais gyvenimas be streso sunkiai įsivaizduojamas – arši konkurencija darbe, pasiutęs  gyvenimo tempas, nuolatinis skubėjimas išmuša iš vėžių ne vieną. Magnis sustiprina organizmo atsparumą esant stresinėms situacijoms, padeda reguliuoti miego ritmą. Jei stresas nuolat kartojasi ir įtemptos situacijos dažnėja, magnio kiekis organizme pradeda mažėti. Tuomet padidėja reakcija į stresą ir išsiskiria daugiau adrenalino, dėl kurio mažėja magnio kiekis ląstelėse. Taigi, sumažėjus magnio kiekiui dėl streso, magnio trūkumas mažina atsparumą stresui ir taip gaunasi užburtas ratas, kai pasekmė didina priežastį. Ištrūkti iš šio rato galima naudojant daugiau magnio ir nelaukiant kol užsitesęs stresas sukels rimtesnius padarinius ar net ligas.

Jei pastebėjote, kad jums trūksta magnio, visų pirma išsiaiškinkite priežastį. Magnio papildų vartojimas tikrai nepakenks, tačiau pašalinus priežastį jūsų kūnas greičiau atstatys magnio atsargas, pagerės sveikata ir savijauta. Čia paminėtos pagrindinės magnio trūkumo priežastys, tačiau anaiptol ne visos.

Daugiau informacijos apie magnį galima rasti magneb6 tinklapyje.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai