Egzaminams, kaip ir visoms šventėms, reikia ruoštis

Kai kam egzaminas – visada šventė. Net jeigu ir taip, šventėms reikia ruoštis, o tokia veikla reikalauja daug pastangų, jėgų, kantrybės ir sugebėjimų. Vieniems puikiai sekasi prisiminti viską, ką jie perskaito, o kiti vargsta valandų valandas, bet nė perpus nepriartėja prie trokštamo rezultato. Patariame, kaip prieš egzaminus sumažinti nervinę įtampą ir pagerinti mokymosi kokybę.
 

…pagerinkite nuotaiką


Tai, kad mėtų arba melisos arbata mažina nervų įtampą, žino kiekvienas, patartina prisiminti ir tai, kad nusiraminti padeda elementariausi kopūstų patiekalai, jie slopina skydliaukės veiklą.
Nuotaiką pakelia braškės (mokslininkai teigia, kad pakanka vos 150 g šių nuostabių uogų, kad neigiamos emocijos būtų neutralizuotos). Itin patikimas džiaugsmo hormono serotonino „sandėlys“ – bananai.
 

…pagerinkite atmintį


Jūsų smegenys nusipelnė taisyklingos mitybos ne mažiau nei skrandis. Todėl pirmiausia atsisakykite sočiųjų riebalų ir vietoj jų pasirinkite nesočiuosius. Žinoma, tai nereiškia, kad turite badmiriauti. Vietoj kiaulienos suvalgykite žuvies. Kiti nesočiųjų riebalų šaltiniai – žuvų taukai, alyvų, rapsų ir kt. aliejai, riešutai, saulėgrąžos. Beje, moksliniai tyrimai įrodė, kad jaunų žmonių, o ypač vaikų, smegenys prasčiau vystosi, kai jie valgo riebų maistą. Lyginant šiuolaikinės kartos atstovus, net 40 proc. energijos gaunančius iš riebalų, valgant picą, bulvių traškučius, mėsainius ir pan., bei sveiką maistą valgančius žmones, paaiškėjo, kad pastarųjų atmintis geresnė.


Vartokite daugiau angliavandenių – juk gliukozė – vienintelis energijos šaltinis smegenims. Tačiau tai nereiškia, kad turite misti saldainiais ir šokoladu ar nuolat gerti gaiviuosius gėrimus. Iš šių produktų gaunama energija pasisavinama labai greitai, po to smegenys „badauja“. Verčiau pasirinkite tokius angliavandenius, iš kurių organizmas energijos semiasi palaipsniui, kelias valandas iš eilės. Puikūs šaltiniai – kruopos, daržovės.
B grupės vitaminai – savotiški lyderiai. Jie užtikrina nervų sistemos veiklą, saugo nuo pervargimo ir dalyvauja baltymų apykaitoje.
Kai rinksitės, ką suvalgyti pie­tų, nepamirškite, kad jūsų smegenims reikia ir baltymų, todėl įsidėkite į lėkštę sojos, pupų, varškės ir pan.
Nederėtų pamiršti ir bene žinomiausio vitamino C. Jis tikrai nesigamina organizme juokiantis, bet suvalgę, pvz., obuolių, ananasų, kopūstų, citrinų ir t.t., šio vitamino kiekį organizme tikrai padidiname. Žinoma, tai nereiškia, kad rydami šio vitamino tabletes saujomis būsite genijai. Vitamino turite gauti lygiai tiek, kiek reikia, perteklius pranašumo nesuteikia.
Vitaminai A ir E saugo smegenis (ir ne tik jas) nuo oksidacinio streso, todėl padeda siekti trokštamų rezultatų, kad ir ką darytumėt: mokytumėtės ar bėgiotumėt. Vitaminas E padeda net Alzheimerio liga sergantiems, ką jau kalbėti apie moksleivius ir studentus.
Protinį darbą dirbančiam žmogui labai svarbūs mikroelementai geležis, magnis ir cinkas. Pastebėta, kad net pusei žmonių, kurie sunkiai suvokia tai, ką perskaitė, trūksta cinko. Ir nepamirškite lecitino. Tai itin svarbus nervų sistemos palaikymo ir apsaugos elementas.
 

…būkite dėmesingesni


Esant dideliam protiniam krūviui, nemigai ir pan., susikaupti išties nelengva. Valgykite mėlynes. Daug kalbama, kad mėlynės gerina regėjimą. Tai tiesa, tačiau veikliosios mėlynių medžiagos pagerina ir smegenų kraujotaką, kas itin svarbu dirbant protinį darbą.
Tokiomis pat savybėmis pasižymi ir svogūnai (galvutėmis), tik nepamirškite apie jų kvapą.
 

… pažadinkite savyje genijų


Pavalgykite figų ir išgerkite kmynų arbatos. Eteriniai šių augalų aliejai stimuliuoja nervų sistemą, gerina kraujotaką, todėl mintys kaipmat „atsigaus“. Protinę bei fizinę veiklą stimuliuoja ir žiedadulkės. Nepamirškite, kad alergiškiems žmonėms šiuos preparatus reikia vartoti labai atsargiai.
Beje, reikia žinoti, kad alkoholis, lieknėjimui skirti vaistai, kai kurie vaistai nuo padidėjusio kraujospūdžio bei pirmos kartos vaistai nuo alergijos taip pat slopina atmintį.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Studentas
2009-02-08 17:02
Man atlaikyti nuovargi ir stresa egzaminu metu padeda tonussan ;] su juo jokie egzaminai nebaisus!

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai