Ką daryti, kai karšta ir nesi kupranugaris?

Vasara daugelio laukiama, nes tuomet būna šilta, mėgaujamės saulės spinduliais, atostogaujame... Tačiau mūsų organizmui karšti orai nelabai patinka. Organizmas, gindamasis nuo karščio, reikalauja daugiau skysčių. Pasirodo, po kelionių kartais būname lieknesni, piktesni ir labiau pavargę, nes mūsų organizmui tiesiog pritrūko reikiamo kiekio skysčių. Tad kaip atsigaivinti karštą vasaros dieną?
 

Kaip „virsti kupranugariu“?


Žmogus ir gyvūnai, savo organizme perdirbdami maisto medžiagas, patys pasigamina endogeninio, t. y. vidinio vandens. Jo nuolat ,,atsiranda" organizmo audiniuose. Visi gyvūnai ir augalai daugiausia vartoja tą vandenį, kurį pasigamina patys. Pavyzdžiui, kupranugario kuproje esantys riebalai oksidacijos būdu gali duoti gyvuliui 40 1 endogeninio vandens. Štai kodėl dykumose jie jaučiasi geriau nei mes. Deja, nesame kupranugariai, todėl, keliaudami į svečius kraštus, pasirūpinkime, kad mums niekuomet nestygtų vandens.
Aktyviai judant, plaukiojant ir net gi be jokio judesio drybsant paplūdimyje mūsų kūnas nuolat praranda skysčius. Vien kvėpuojant iš organizmo išgaruoja vanduo. Per dieną „iškvėpuojame“ apie pusę litro vandens. O jeigu kelionės gidė nuspręs jus nusivesti dar į vieną unikalią vietą? Ir dar vieną? Ir dar?... Taip per dieną galima nužingsniuoti dešimtis kilometrų.
Kupranugariais per kelias atostogų dienas tikrai nepasidarysime, tad turime nepamiršti nuolat gurkšnoti kokius nors skysčius. Kava ir gazuoti gėrimai netinka, nes jie veikia atvirkščiai – šalina vandenį iš organizmo. Neleiskite sau dehidratuoti per atostogas. Jūsų kūnas neturėtų jausti troškulio.

 

Kelionėse sublogstama dėl skysčių trūkumo


Žmogaus organizmas nepakenčia vandens trūkumo. Užtenka pusvalandį pagulėti saulėje, ir pusės ar litro vandens mūsų organizme nelieka. Netekęs 1—1,5 1 vandens, žmogus pradeda jausti troškulį. Vasarą mažai skysčių vartojančios moterys rudenį džiaugiasi lieknesniu kūnu. Iš tiesų tai tiesiog nuolatinės dehidratacijos (vandens stygiaus) pasekmė. Tokios moterys turėtų skųstis labiau išryškėjusiomis raukšlėmis, nuolatiniu nuovargiu, traškančiais sąnariais ir kitais nemaloniais pojūčiais.
Praradus dėl vandens trūkumo 6—8 proc. savosios masės, žmogaus organizme:
• sutrinka medžiagų apykaita,
• sulėtėja oksidacijos procesai,
• didėja kraujo klampa,
• pakyla temperatūra,
• dažnėja pulsas,
• parausta oda,
• suglemba raumenys ir kūnas,
• svaigsta ir skauda galva.
Netekus 10 proc. vandens, atsiranda negrįžtamų patologinių reiškinių:
• trūkinėja oda,
• įdumba akių obuoliai,
• sutrinka rega,
• prasideda gerklės spazmai,
• vystosi anurija (inkstai neišskiria šlapimo),
• silpsta protas.
Ne mažiau nei judrios kelionės, mums gali būti pavojingi skrydžiai ar važiavimas automobiliu. Tuomet tenka ilgą laiką sėdėti. Mažai judame ir jeigu mažai geriame, skysčių trūkumą imame jausti daug greičiau.
 

Žalioji arbata – sveikas būdas atsigaivinti


Niekam jau ne paslaptis, kad žalioji arbata yra labai sveikas ir naudingas mūsų organizmui gėrimas. Tačiau vasaros metu žaliąją arbatą pamirštame, juk ir taip karšta. Be to, kur rasi viešbutyje, kalnuose ar palapinėse galimybę išsivirti sau žaliosios arbatos? Sprendimas yra! Į kuprinę ar lagaminą įsidėkite kelis buteliukus Vichy Ice Tea Green.
Tai citrusinių vaisių skonio žalioji arbata su natūraliomis aplesinų ir citrinų sultimis bei Ceilono žaliosios arbatos ekstraktu. Ceilono vietovė yra garsi būtent dėl ten auginamos puikaus skonio ir aromato arbatos. Vichy Ice Tea Green išsiskiria tuo, kad joje yra daug natūralių antioksidantų, kurie teigiamai veikia medžiagų apykaitą ir saugo ląsteles bei imuninę sistemą nuo neigiamo poveikio. Būtent natūralūs antioksidantai padeda išlikti žvaliems ir jauniems ilgą laiką. Gaminant Vichy Ice Tea Green nenaudojami saldikliai.
Karštą vasaros dieną mėgaukitės Vichy Ice Tea Green su gaivinamuoju žaliosios arbatos ekstraktu! Tai skanesnis būdas atsigaivinti ir pasirūpinti savimi.
 

Konsultavo Aušra ZALESKIENĖ,
klinikos „Privatus gydytojas“ bendrosios praktikos gydytoja

 

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai