Traumos, kurias sporto klube dažniausiai patiria vyrai

„Kaip numesti svorio?“,  „O kaip sustiprinti kūną ir jaustis geriau?“, - atrodo, tokiomis ir panašiomis temomis galime rasti straipsnių žiniasklaidoje kiekvieną dieną. Dažnai rašoma apie tai, kaip pasiekti norimų rezultatų, tačiau labai retai yra kalbama apie tai, kad kelyje link tikslo – gražaus kūno ir geresnės sveikatos – atsiranda ir nemažai pavojų.  Šįkart apie pavojus sporto salėje ir traumas, kurias dažniausiai patiria vyrai.

 Sportinės traumos

Sporto klubuose nesunkiai galima pastebėti sportininkus mėgėjus ir sportininkus profesionalus, tačiau visai nesvarbu, kokiai sportuojančių žmonių grupei jie priklauso, traumų sporto metu gali pasitaikyti kiekvienam.

Viena iš dažniausių traumų, kurią patiria vyrai sporto klube, tai – raiščių patempimas.

Taip pat labai dažnai pasitaiko raumenų, sausgyslių pažeidimai, sąnarių išnirimai. Pavyzdžiui, vyrai sporto klubuose itin mėgsta daryti prisitraukimus, tačiau jeigu jie priverčia išversti riešą į nepatogią padėtį (o tai nutinka beveik visada) tai gali privesti prie riešo ir dilbio traumos.

Dažniausiai traumos atsiranda nuo neįprastų krūvių: vyrai, siekdami geresnio rezultato. pasirenka per didelis svorius, pratimus atlieka greitai...Tuomet kūnas pats siunčia signalus, jog kažką darote ne taip – skausmas vienas iš jų. Tokiu atveju reikia mažinti sporto krūvį ir būti itin atsargiems.

Daugumą sportinių traumų galima greitai pagydyti, o didelės jų dalies galima būtų ir išvengti – tereikia tik žinoti, kaip tą padaryti.

Norite išvengti traumų? Apšilimas ir prasitampymo pratimai yra būtini

Beveik visi tie, kurie sportuoja, supranta, kad norint išvengti traumų, reikia skirti laiko apšilimui. Tinkamai apšilus galima labai sumažinti traumos tikimybę. Pavyzdžiui, net ir darant paprastus pritūpimus Jūsų keliams tenka labai didelė apkrova, todėl nepadarius apšilimo rizikuojate patirti traumą.

Vyrai, kurie nori išvengti traumų sporto klube, turėtų nepamiršti prieš sportą padaryti prasitampymo pratimų. Yra žinoma, jog šalti raumenys silpnesni, o raiščiai mažiau elastingesni, todėl  jie gali deformuotis net nuo įprastų svorių.

Jei traumų išvengti nepavyko

Į traumas svarbu reaguoti greitai. Pirmosiomis traumos valandomis svarbu ją imobilizuoti (leisti traumuotai vietai būti ramybės būsenoje), šaldyti tą vietą – tokiu būdu galima išvengti traumos vietoje galimai atsirandančio guzo, o ateityje – dar ir skausmo. Vėliau traumuotą vietą reikėtų pakelti – taip sumažinsite patinimą ir kraujavimą.

Ir tik po to visų šių procedūrų yra rekomenduojama naudoti priešuždegiminius vaistus, o taip pat tepalas nuo skausmo padėtų.  Dauguma sportininkų žino, jog patinimui ir kraujosruvoms mažinti veiksmingas heparino tepalas, pavyzdžiui, „Lioton 1000“.

 Ne visada traumos yra gydomos tiesiog tik poilsiu, ramybe, tepalais nuo skausmo ir priešuždegiminiais vaistais. Pasitaiko traumų, kurios reikalauja reabilitacinio gydymo. Pavyzdžiui, Achilo sausgyslės, kelio kryžminių raiščių ar menisko, čiurnų trūkimai, įvairūs lūžiai, – tai yra tos traumos, kurios labai dažnai reikalauja ilgo reabilitacinio gydymo.

 Kur svarmenys, ten traumos, bet kultūristu yra būti geriau nei bėgiku?

Moterys su dideliu susižavėjimu žavisi vyrais, kurie gali pasididžiuoti raumenimis, yra sportiški ir atletiški. Ir nors ne visi vyrai primena Silvestrą Stalone ar Rokį Balboa, tačiau tų, kurie siekia būti į juos panašiais tikrai netrūksta.

Begalės vyrų plūsta į sporto klubus ir užsiima kultūrizmu, o ši sportinė veikla yra neįsivaizduojama be traumų.

Tai krūtinės raumuo plyšta keliant sunkų svarmenį, tai kelio trauma patiriama darant ne šiaip paprastus pritūpimus,  bet pritūpimus su svarmenimis....

Kai kurie kultūrizmo atstovai juokiasi ir sako, kad kitaip nei bėgikai, jie patirtą traumą gali apeiti -  treniruoti tuos raumenis darydamas kitus pratimus, o štai bėgikas traumuotais keliais jau negalės bėgioti…

Kaip bebūtų, sportuokite atsargiai!

L. Rimgailė

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai