Skauda galvą: ką valgyti, kad pasijaustumėte geriau?

Ar jums dažnai skauda galvą? Jei taip, turbūt visada po ranka turite vaistų nuo galvos skausmo, tačiau neskubėkite: pasižiūrėkite, ką turite savo virtuvėje. Kartais užtenka suvalgyti imbiero, jogurto ar išgerti vandens ir galvos skausmo kaip nebūta. Taigi, kokie maisto produktai malšina galvos skausmą?

  1. Imbieras

Imbieras mažina uždegimą sukeliančių hormonų prostaglandinų kiekį – būtent dėl šių hormonų gali skaudėti galvą. Be to, imbieras padeda kovoti ir su pykinimo jausmu – dažnu galvos skausmo palydovu.

  1. Riebios žuvys

Riebios žuvys – puikus omega-3 riebalų rūgščių šaltinis. Omega-3 riebalų rūgštys pasižymi prieuždegiminėmis savybėmis, stiprina nervų sistemą. Mokslinių tyrimų duomenimis, vartojant omega-3 riebalų rūgščių turinčių produktų ar šių rūgščių turinčių maisto papildų, galvos skausmas vargina rečiau ir trumpiau. Pasirinkę skumbrę, lašišą ar kitas riebias žuvis džiaugsitės ne tik jų skoniu, bet ir nauda sveikatai. Jei vis dėlto žuvies nevalgote, nepamirškite retkarčiais išgerti omega-3 riebalų rūgščių maisto papildų.

  1. Natūralus jogurtas arba kiaušiniai

Remiantis mokslinių tyrimų rezultatais, dažnu galvos skausmu besiskundžiantys žmonės suvalgę natūralaus jogurto pažymėdavo, kad galvos skausmas juos vargina rečiau. O viskas dėlto, kad natūraliame jogurte gausu naudingojo, mūsų organizme energijos apykaitą skatinančio vitamino B2. Be to, atminkite, kad vitaminas B2 stiprina ir vaistų nuo galvos skausmo poveikį. Jei natūralaus jogurto nevalgote, vitamino B2 rasite mėsoje, kepenyse, migdoluose, grikiuose, kviečiuose, lapinėse daržovėse, pieno produktuose, žuvyje.

  1. Žalios lapinės daržovės

Įrodyta, kad žaliose lapinėse daržovėse esantis organizmui būtinas mineralas magnis puikiai malšina galvos skausmą. Turbūt daugelis esame girdėję, kad žalias lapines daržoves valgyti sveika dėl daugelio priežasčių, o štai dar viena jų: nuolat valgant magnio gausių maisto produktų ar geriant maisto papildus su magniu, galvos skausmo atvejų sumažėja net 41,2 procento. Nemėgstate lapinių daržovių ar šiuo metu jų nėra po ranka? Ne bėda – magnio yra kruopose, pavyzdžiui, šiuo metu itin populiarioje bolivinėje balandoje, grybuose, pupose, žirniuose, abrikosuose, žuvyje, chalvoje, sojos pupelėse, šokolade.

  1. Arbūzai

Ši vasara Lietuvoje – ypač karšta, o dažnas gaivinasi skanaudamas saldžiųjų ir sultingųjų arbūzų. Kartais galvą skauda ir dėl to, kad mūsų organizmui trūksta skysčių: tuomet nukrenta kraujospūdis ir smegenis pasiekia mažiau deguonies, todėl gali suskausti galvą. Apie vandens naudą ir svarbą mūsų organizmui jau kalbėta ir bus kalbama dar ne kartą, tačiau jei į kasdienę savo mitybą įtraukę daug vandens turinčių arbūzų, agurkų, salierų ar morkų, užtikrinsite, kad jūsų organizmas nepritrūktų skysčių.

  1. Bulvės

Daugiausiai mums reikalingo mineralo kalio slypi būtent bulvių lupenoje. Kalis padeda atkurti organizmo elektrolitų pusiausvyrą, taigi, ir malšina galvos skausmą. Deja, bet retas kuris iš mūsų per dieną su maistu gauna būtiną kalio normą, o jeigu dar mėgstate valgyti sūriai, kalį greitai išplaunate iš organizmo. Vakar išgėrėte nemažai alkoholio ir šiandien jaučiate, kad vargina pagirios? Suvalgykite bulvių su lupena – jos mažina pykinimą ir galvos skausmą.

  1.  Vyšnios

Saldžiarūgštėse vyšniose randama flavanoido kvercetino, vertinamo dėl savo priešuždegiminių, priešalerginių ir skausmą, taip ir galvos skausmą mažinančių savybių. Šiuo atveju, vienodai veiksmingos tiek šviežios, tiek šaldytos ar keptos vyšnios.

 

Akivaizdu, kad suvalgius tam tikrą maisto produktą, galvos skausmas sumažėja. Todėl, kai kitą kartą jums ir vėl ims skaudėti galvą, išbandykite skanių bei visapusiškai naudingų „vaistų nuo galvos skausmo“.

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai

Mūsų draugai