Nekaltybė – atgyvena ar vertybė?

Šiaulių apskrities visuomenės sveikatos ugdymo centro direktorė ginekologė lektorė Asta DAMKUVIENĖ, remdamasi savo dirbo su paaugliais praktika, pastebi tendencijas, verčiančias labiau pritarti pirmajam teiginiui.
 

„Labai dažnai pasitaiko atvejų, kai, paklausus šešiolikmetės ar septyniolikmetės, ar ji gyvena lytinį gyvenimą, gauni savotišką antausį. Užklaustoji pasižiūri su tokia priešprieša, kad, rodos, išsigąsti to paklausęs,“ – teigia ginekologė. – Atsakymas – „taip, žinoma!“.
Gydytojos nuomone, merginos seksualinius santykius vertina labai lengvabūdiškai. To priežastis ji įžvelgia kelias. Pirmiausia, tai šeima, kurioje turėtų atsiskleisti visapusiškas vaikų ugdymas. Deja, taip nėra. Mamos akivaizdžiai per mažai šnekasi tuo klausimu su dukromis arba išvis nešneka. Kažkodėl jos galvoja, kad jų dukros apie tai išgirs kitur.
Viena mama gydytojai teigusi, esą nieko nemoko mokykloje. Norisi paklausti – o ką mergaitė veikė namuose iki septynerių metų? Kodėl tada su ja nebuvo kalbama? „Tokie pokalbiai dabar tikrai reti atvejai, – pastebi A.Damkuvienė. Intymios temos paliekamos „už borto“, tarsi jų išvis nebūtų.“
Didelę įtaką lengvo elgesio apraiškoms turi aplinka, ypač šiuolaikinė spauda ir televizija, žurnaluose mirgėte mirga grožio kultas, patarimai, kaip visuomet išlikti patrauklioms ir seksualioms. Per įvairius televizijos šou demonstruojamas laisvas moters elgesys. Rodos, temų apie žmogiškąsias vertybes nebeliko.
Gydytoja stebisi – kokie traumuojantys mergaičių psichiką straipsniai publikuojami kai kuriuose jaunimui skirtuose žurnaluose. „Taigi baisu skaityti. Būk seksuali, daryk viską, kad tik patiktum vyrams, – formuojamą nuostatą pastebi ginekologė. – Tarkime, straipsnis apie mergaitės svajonių kelionę. Ji išvažiavo į Emyratus pas šeichą, ją apipylė dovanomis. Kokia trylikametė paskaičiusi ir susiformuoja siekį – tapti šeicho meiluže! O kad kas būtų parašyta apie nekaltybės saugojimą pačiam mylimiausiam žmogui, su kuriuo tu kursi šeimą, – to nerasi“.
 

Kada pradėti lytinį gyvenimą?


Reikia pritarti, kad ir mokykloje paaugliams apie lytinį gyvenimą pasakojama nepakankamai. Asta Damkuvienė centro veikloje pati veda paskaitas lytinio gyvenimo klausimais. Ji dažnai mergaičių mėgsta paklausti, kada, jų nuomone, reikėtų pradėti lytinį gyvenimą“. Ir dar prieš kokį dešimt metų sulaukdavo atsakymo, kad ištekėjus. Dabar tokio atsakymo nebeišgirsta. „Atsako, kad nuo šešiolikos, nuo septyniolikos, nuo tada, kai įsimyli... Neretai mergaitės atsako, kad lytinį gyvenimą galima pradėti, kai atsiranda mėnesinės. Bet jos juk gali atsirasti ir dvylikos, ir vienuolikos metų... Argi nuo tada jau galima turėti intymius santykius??! Kai paklausiu, ar nemano, kad lytinį gyvenimą būtų gerai pradėti ištekėjus, – mergaitės juokiasi. Esą juk pradžioje reikia įsitikint, ar vaikinas tiks lovoje!“
Ginekologė primena – kiekvienų, net ir pirmųjų lytinių santykių metu galima pastoti, apie tai mergaitės dažnai nepagalvoja. Neseniai atlikti tyrimai parodė, kad 57 proc. merginų lytinių santykių metu nenaudoja jokios kontracepcijos. Nenaudojant apsaugos, kiekvienų lytinių santykių metu galima užsikrėsti lytiškai plintančiomis ligomis. „Kai jaunimo paklausiu apie galimas ligas, tai dažniausiai pasako tris – ŽIV, sifilis ir triperis. Šiomis ligomis žinios ir baigiasi. O kur visos kitos?“ Informuojame – lytiškai plintančių ligų yra apie dvidešimt.


Ankstyvas lytinis gyvenimas merginoms atneša daug žalos. Tiek fiziškai, tiek psichologiškai. „Kaipgi nepaveiks merginos psichologiškai, jei tai atliekama kur nors garaže, tarpuvartyje ar parke. Apie kokį nors švelnumą negali būti nė kalbos“, – samprotauja A.Damkuvienė.

Tiesa, pas ginekologus paprastai ir lankosi tos, kurios jau gyvena lytinį gyvenimą. „Dar neturėjusios lytinių santykių paprasčiausiai neateina,“ – pastebi A.Damkuvienė.
 

Negniuždykite savęs!


Psichologė Rasa SLONSKIENĖ pastebėjo, kad daugelis merginų po pirmojo lytinio akto nesijaučia patenkintos, greičiau, atvirkščiai – psichologiškai sugniuždytos. Jos nenorėtų, kad tai įvyktų antrą kartą. Beveik du trečdaliai merginų teigia, kad po lytinių santykių jos jaučia slogią nuotaiką. Iš tikrųjų tos merginos, kurios lytinį gyvenimą pradeda po ilgalaikių santykių su draugu, patirtį įvardina geresne, jų prisiminimai šiltesni nei tų, kurios „tai“ pabando itin anksti, tarkime, trylikos penkiolikos metų.
Merginos, kurios patiria ankstyvus lytinius santykius, pasižymi maža saviverte. Jos nepriima savęs. Amerikiečių tyrimais įrodyta, kad tokios merginos turi bendravimo problemų. „Tie dalykai ateina iš vidaus, veikia ne vien tik spontaniškas įsimylėjimas,“ – sako psichologė.
Beje, reikia nepamiršti ir fakto – jei jaunuolis ar jaunuolė yra linkę į depresines nuotaikas ir jie jau pradėję lytinius santykius, tai depresinė būsena dar labiau sustiprėja. Tokie paaugliai mano, kad lytiniai santykiai galbūt atitolins juos nuo vienišumo, pakels savivertės jausmą, bet jei lytinis aktas nepavyksta (o dažniausiai taip ir yra), jų psichologinė būsena pablogėja. Literatūroje kai kur rašoma, jog po lytinių santykių netgi gali atsirasti savižudybės poreikis.
Psichologė pastebi, jog nei viena mergina nesidžiaugia, jei pastoja, atvirkščiai, jos labai dėl to išgyvena (tiek dėl aplinkos, bendraamžių požiūrio, tiek dėl savo ateities).
Bet būna ir kitas atvejis. „Jei pastojusi mergina laimingai išteka ir dėl antros pusės jai problemų nekyla, ji dažnai tampa arogantiška, pasipūtusi, jaučiasi viršesnė už kitas. Bet jei, tapusi nėščia, ji lieka vieniša, tai smarkiai traumuoja jos psichiką,“ – sako R.Slonskienė.
 

Vertinimas priklauso ir nuo socialinės padėties


Lytinio gyvenimo pasirinkimo pradžia labai priklauso nuo santykių šeimoje, nuo socialinio statuso. Kuo santykiai su tėvais artimesni, šiltesni, tuo labiau lytinio gyvenimo poreikis atitolinamas. Tokie paaugliai turi įdomių užsiėmimų, kuriuos skatina tėvai, jie vaikus palaiko, kad šie visapusiškai tobulėtų. Tai, anot psichologės, labai jaučiasi bendraujant su gimnazijoje besimokančiais paaugliais, kur vyrauja pagarba, tolerancija vienas kitam. „Yra porų, kurios draugauja ne vienerius metus. Tokios poros sako, kad apie lytinius santykius negalvojantys, nes turi intelektualios veiklos ir gali save suvaldyti,“ – pastebi psichologė.
Tuo tarpu vaikai iš prastai gyvenančių, asocialių šeimų stokoja dėmesio iš tėvų. Jie tą šilumos trūkumą bando kompensuoti ankstyvu lytiniu gyvenimu.
Mergaitės gimnazistės apie tai šneka labai santūriai, ir, jei jau to yra pabandžiusios, jos sako, kad niekada negalėtų pasidalinti ta patirtimi su klasės draugėmis“.
Taigi, anot psichologės R.Slonskienės, galima teigti, kad aukštesniuose sluoksniuose nekaltybė yra vertybė.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

dONATAS
2015-07-06 20:40
Zinoma kad Nekaltybe PRARASTI TIK PO VESTUVIU.Turiu drauge kuriai 23 ir dar skaisti del to ja tik dar labiau gerbiu kad susilaiko.
:)
2013-10-11 15:24
As visada turejau nusistatyma ,kad nekaltybe yra padoru prarasti tik sulaukus pilnametystes:) taigi ja praradau 18 metu su mylimu zmogumi ir po pirmojo karto jauciausi labai gerai
pdhaXKbHkDzZaOT
2011-09-01 18:55
Ah, i see. Well that’s not too trciky at all!"
Julia
2011-05-16 23:06
Istekejau pries metus. Man buvo 27 ir buvau nekalta. Neapsakomas jausmas buvo laukti. Seksas tik po vestuviu!
Ji
2011-03-05 11:21
Gera tema geri komentarai. Visi žinome savo verte ir žinome kada norime pradėti daryti "tai" kada ne.
Kiekviena save gerbianti mergina ar moteris nepasirašys vienam nuotikiui.
Skaisti mergele
2011-01-24 01:54
Man 22m. esu nekalta! ir tuo didziuojuos!:)) brestu dvasiskai.. zinau savo verte. Yra tokiu zmoniu ir daugiau.. lauksiu savo..jauciu, kad jis jau kviepuoja man i nugara;) seksas tik po vestuviu - vienareiksmiskai! Seksualinio nesuderinamumo nere. yra tik vidines problemos. ir dar: „merginos naudojasi seksu, kad gautų meilę, o vaikinai naudojasi meile, kad gautų seksą“.. deja tokiu dauguma..

Saulė
2010-11-03 13:32
Pirmą kartą pasimylėjau būdama 16, dabar man 20, esu su tuo pačiu vaikinu, planuojame bendrą ateitį, rimtai žiūrime į gyvenimą kartu ir t.t. Todėl negalima aklai teigti, kad visos, pasimylėjusios anksti, nueis šunkeliais. Tiesiog yra paauglių, kurios subręsta anksčiau ne tik fiziškai, bet ir morališkai, todėl sugeba elgtis apgalvotai ir atsakyti už savo veiksmus. Tiesiog kitoms mergaitėms sunku rasti tą ribą tarp "aš jau pasiruošusi" ir "man labai smalsu/jis mane paliks, jei neduosiu"...
hm
2010-09-24 22:53
Man 17, esu dar nekalta ir pasiryžau saugoti skaistybę iki vestuvių. Jau būdama 14-16 sulaukiau pasiūlymų pasimylėti, keli vaikinai dėl to net paliko, bet kokia ten meilė buvo...
Vytas
2010-09-02 12:34
Praradau nekaltybe 26 su mylima mergyte, kuri 21. Kazkaip apie seksa negalvojau tuo metu, bet aistringi buciniai privede prie lovos.Ir taip ishejo, kad pradejome myletis. Pirmas kartas man buvo nusivilimas, kadangi nejauciau beveik jokiu pojuciu ir negalejau uzbaigti, pajusti orgazma (nuleisti). Mano mergaitei ash buvau ketvirtas partneris, ir ta nakti ji uzbaige du kartus. Kai as jai pasakiau, kad ji buvo man pirma jinai ilgai nepatikejo. Kaip bebutu, kartais galvoju gal geriau buciau palaukes siek tiek ilgiau. Nes sexas nedave tu pojuciu kuriu tikejausi.
Sandra
2010-07-30 18:56
Nekaltybė-turtas, kurį galima lengvabūdiškai ir neapdairiai prarasti. Gal įsimylėjus ir atrodys, kad draugas pats nuostabiausias ir verta jam tai dovanoti, tačiau tokioms mintims save gerbianti mergina turėtų padėti tašką ir neklausyti pasakų apie laimingai visapusiškai bendraujančias poreles.Nutrūkus tokiai draugystei, nei viena mergina garsiai nesiguodžia apie savo praradimą.Tyliai visa tai išgyvena.Liūdnoji pusė niekada neatskleidžiama. O vaikinai nekaltai merginai visada teikia pirmenybę.
SixSex
2010-05-22 18:37
Koks skirtums koks tas partners lovoj. Svarbeus koksai jis gyvenime. Lowoje superins, gyvenime gali buti liurbis.
Laura
2010-04-19 12:55
AS UZTAI,KAD SEXAS TIK PO VESTU, TADA IR VYRAS TAVE LABIAU MYLES IR GERBS. MANOT SVEIKA MERGINOM GERTI VISOKIAS PILIULES IR T.T.. AS ESU 24M IR DAR NEKALTA IR TUO DIDZIUOJUOSI. MANO AMZIAUS DRAUGES JAU TUREJE NE VIENA IR NE DU PARTNERIUS.
Laura
2010-04-19 12:54
AS UZTAI,KAD SEXAS TIK PO VESTU, TADA IR VYRAS TAVE LABIAU MYLES IR GERBS. MANOT SVEIKA MERGINOM GERTI VISOKIAS PILIULES IR T.T.. AS ESU 24M IR DAR NEKALTA IR TUO DIDZIUOJUOSI. MANO AMZIAUS DRAUGES JAU TUREJE NE VIENA IR NE DU PARTNERIUS.
as
2010-03-31 14:44
na bent as nekaltybe tikrai saugosiu iki vestuviu. jau buvo pasiulimu daryt "tai" kai buvau 15-16metu bet as graziai atsisakydavau, juk nesinori izeist merginos... seip yra pazistamu paneliu kurios nekaltybe prarado 11metu ir aktyviai gyvena lytiska gyvenima. man tj net slykstu i tokias ziuret
o as,
2010-03-15 15:54
manau, kad lytinis gyvenimas neturi buti nustatomas metais, tai turi vykti pagal kiekvieno zmogaus asmenini brendimo laikroduka. man metu buvo gal ir mazokai ziurint pagal visuomeneje iprastus standartus, bet mano draugas nelindo prie manes tol kol as pati nepajutau, kad jau esu pasiruosusi tam. partneris buvo vyresnis,bet gerbiantis mano amziu ir siaip supratingas vyras, lytiniu poziuriu, niekada nedares (t.y. per du draugavimo metus) jokio spaudimo, uz ka as ji labai gerbiu ir jokio apgailestavimo ar nuoskaudu nera. pirmas kartas ivyko mano iniciatyva, kai jau pajutau, kad esu tam pasiruosusi, tad viskas vyko labai letai, svelniai ir be jokiu ypatingu skausmu. o po pirmojo karto seke mokymasis pasiekti orgazma. tad esu laiminga moteris, nes su orgazmo jausmu buvau supazindinta, netrukus po pirmojo karto. O su savo Vyru,daznai orgazma pasiektiame vienu metu.
del socialiniu sluoksniu tikrai neteisybe. cia kiekvieno zmogaus asmeninis apsisprendimas. zinau ne viena pavyzdi, kur pijokeliu vaikai, pradejo tai sulaukus pilnametystes ir sekmingai sukure seimas. o moksliukes is ,,geru seimu,, iki dvyliktos klases runktiniavo, kuri permiegos su daugiau vaikinu is savo mociuciu kaimuku. meiste to nepraktikavo:)
laimute
2010-03-05 14:25
mano manymu nekaltybe yra svarbu,ir svarbu tiek is abieju pusiu tiek vyro tiek moters. as nekaltybe praradau 13m. nesavo noru,del to lbj grauziu dar iki siol save,turiu vaikina siuo metu ir abu mylime vienas kita,turime santykius bet kartais jauciu toky saltuma is jo puses del to kad jau esu pries jy turejus santykius,mes abu noretume net vaikelio,man dar 16m. anksti bet as kitokia nei kitos tokiu metu,ir galiu prisiekt vaikinuj tikram tam zmogui rimtam yra tikrai svarbu ar tu kalta
as
2009-12-28 03:05
per vestuves susipazinau su pamerge kuri turedama 27 metus dar buvo nebandziusi, toks auklejimas. Veliau ji istekejo , susilauke vaiku, bet vyras ja mete. Del kitos moters . tegul aiskinasi psicho ar sexoterapeutai kame reikalas.
vikce
2009-12-13 13:12
nekaltybe yra labai didele vertybe. man labai gaila mergaiciu, paneliu, kurios atiduoda save budamos labai jaunos ( pvz 12-15 metu). as praradau nekaltybe budama 19m ir nesigailiu, bet dar galejau palaukt, bet laukt iki vestuviu tai didziausia nesamone. panele pati turi nuspresti kada jai atiduoti nekaltybe, niekas negali priversti arba itakoti. labai daznai matau (11-16metu) mergaite, kurios prisidaziusios, mini sijonai, krutines atidengtos, kuriu dar net nera pas kai kurias ir baando kabinti vaikinus. kiek esu skaiciusi, kiek esu kalbejus su vyresniom moterim jokiam vyrui, vaikinui nepatinka prisimalevojusios paneles. jei patiksi vaikinui tai patiksi tokia kokia esi.
assa
2009-12-03 23:30
Na per anksti pradet nereikia, bet pvz as esu lbj lytiskai "aktyvus" taip pavadinkim vaikinas ir man ganetinai sunku buti su partnere ir laukti kada gi ji to uzsinores. O gal kai ji uzsinores as jau nebenoresiu is jos to...
Nekalta
2009-11-30 20:22
aukštesniuose sluoksniuose nekaltybė yra vertybė - tikra tiesa... esu 18mete ir is patirties zinau, kad merginos, turincios problemu seimoje, atsidurusios netinkamame draugu rate ar spaudziamos vaikinu, nesiojanciu ora galvoje, yra linkusios anksti pradeti myletis. isties labai del ju gaila... susilaikymas ugdo valia.
www
2009-10-17 16:17
But nekaltam iki vestuviu nesamone laukti pakol bus suaugus moteris tai moteris suauga jau 17-18 tai ko laukt kol pataps 50 ir bus susiraukslejus
Vika
2009-08-30 21:27
Manau, saugoti nelaltybe butina. Juk jei myli vaikina jis taves lauks iki vestuviu, jei ne jis to nevertas ir tai ne meile.
as
2009-08-12 14:26
apie gimnazijos mokinius tai raso neteisybe...
vienoj tokioj zinomoj katalikiskoj gimnazijoj kaune...kurios pavadinimo neminesiu, seksa imi keisti narkotikai
maziux123
2009-08-07 23:24
delko mergos nenuori taip greit prarasti nekaltibe
Nilka
2009-07-06 12:49
pritariu ”susituokęs nekaltas” ištekėjau būdama nekkalta visškai nepatyrusi nieko, vyras pasirodė egoistas malonumai tik jam, gyvenu 28 metus ir nė karto nepatyriau su juo orgazmo,ar tai normalu? maniškis sako esi frigidiška ir nėra ko čia labai stengtis... taip ir maniau kol pagaliau sutikau vyriškį kurio dėka pažinau save ir ką tai reiškia lytinis gyvenimas..turbūt gresia skirybos nes jau nebegaliuy tenkintis savo vyro šykščiais prisilietimais ir jo greituku....
inga
2009-06-07 13:57
na as manau kad nekaltybe gerai...man 18 ir as dar nekalta...didiuojuosi tuo...geriau taip nei jau kitos tokio amziaus panos miegoje su kokia 10 bernu...
Dorota
2009-06-04 15:30
Siais laikais merginos praranda skaistybe per anksti. Net jei nemanai kad reiktu saugoti skaistybe iki vestuviu, kas mano nuomone turetu but norma, o ne isimtis. Tai bent jau palaukti reiktu kol pavirsi tikra moterim, nes dabar graudu daros pamacius kaip 20metes studentes iesko vienanakciu nuotykiu...
povilas
2009-05-24 19:31
nieko noret- sodoma ir gomora.
***
2009-05-12 22:48
O as uz vestuves.. ;] Pagalvokit, jei pradedat nuo 16, turit vaikina pasimylit ir taip nutinka kad susipykot,susirandat kita,antra,trecia.. Asmeniskai as jausciaus kaip kokia sliure.. O ir vaikinams nejaugi malonu santykiaut su mergina kuri jau turejo sitiek kitu?
Vita
2009-05-06 23:51
Atleiskit, bet man tai cia pasirode nuomones pirsimas ir nesveikas poziuris, kad aukstesniuose sluoksniuose labiau vertinama. Pasiziurekit i musu izimybes - juokinga. Vertinti reikia - sutinku,bet laukti iki vestuviu tai irgi liga.
Lina
2009-04-06 15:27
xe, čia nediskutuojama samonė, ar nesamonė. Garantuoju,kad jei esi vyras norėtum žmonos, žinodamas,kad prieš tave ji nepergulėjo su dar dešimt vyrų. Gali neigti,bet pats sau prieštarausi.
xe
2009-04-05 18:37
ATGYVENO JAU VISOS TOS nesamones kaip skaistumas.
Lina
2009-04-05 17:20
Mažai mergaičių aplink mane yra nekaltos. Niekada nesiskundžiau savo išvaizda, bet žinau savo vertę. Sutinku,kad jei pora draugauja metus, ar ilgiau, lytiniai santykiai yra normalus dalykas. Bet, jei panelė po kelių mėn draugystės ”duoda”, nieko normalaus čia nematau. Turėtų būt kažkokios žmogiškos ir tikrosios vertybės mergaitės viduje, kad ji jomis vadovautųsi. Negalima savęs atiduodi bet kam, ir teisintis,kad tai geismas. Jos turbūt net nežino,kas tai yra. Manau, turint patikimą žmogų, ilgai būnant kartu, viskas gerai. Bet žiūrint į trylikametes, kurios lovoje keičia partnerius,kaip kojnes yra be galo šlykštu...
...
2009-03-31 00:00
O koks jusu reikalas, kada kas praras nekaltybe?
Zinoma, vaikinai iki santuokos gali pasimyleti su daugybe keksiu, bet zmonos, turejusios lytiniu santykiu nenori. daug merginu mylisi todel, kad nori vaikinas, o jos vyras nores nekaltos. Tai kaip gi elgtis norint, kad musu mylimieji vyrai butu patenkinti?
pirati
2009-03-30 17:38
Dar del ko, mano manymu, merginos gali pradeti ankstyvus lytinius santykius, tai yra akseleracija, pagreitejes brendimas, greiciau atsiranda lytinis potraukis, menesines, nes po ju mergaites ima jausti orgazma
diana
2009-03-15 10:27
man atrodo jog kiekviena mergina turi sprest pati kada jai prarast nekaltybe,kiekvienas vaikynas nori mergynos ir jai atimt nekaltybe,bet zmonos nozi nekaltos,tai labai keista,kodel vaikynai gali prarat nekaltybe nors ir 12-os o panele tik po vestuviu,kvailyste,man 17 ir as nesigedinu to kad gyvenu su vaikynu!
Vytas
2009-03-13 23:36
Aš manau seksas turėtų būti nuo 18 metų.
Dovile
2009-03-12 00:27
as su vaikinu pradraugavau penkerius metus ,musu santikiai buvo is pradziu lb draugiski, kartu ismokome viska , nuo pirmo bucinuko iki lytiniu santikiu.Nekaltybe praradau taip pat su juo man tada buvo septyniolika metu,o jam astuoniolika metu,ir to mes nesigailim nes mudu vienas kita labai mylime.
Edita
2009-03-09 23:50
Is paziuros straipsnis tikrai vertas demesio, taciau...
1. Psichologe gali kalbeti tik apie paneles, kurios kreipiasi i ja del siu ar kitu problemu - tai sudaro apie 10-15% procentu visu paneliu. Ar galime remtis tokia pavirsutiska statistika? 2. Kitais tyrimais irodyta, kad vyresnes nei 24 metu nekaltos merginos turi psichikos ir bendravimo problemu(o reta pora tuokiasi vos 18). 3. Rimtai ziurint i vaikina ar mergina, gerai pazistant, pasitikint ir taip toliau seksas pagerina santykiu kokybe, padeda atsipalaiduoti,o musu gimnazistai uzsiverte 10 ivairiu veiklu, namu darbais pamazu mato iskreipta vaizda... Tikrai cia nenoriu nieko izeisti, taciau daugumu vadimu ”moksliuku” turi daug rimtesniu psichikos problemu ir net atsiduria atitinkamose istaigose.

Zinoma, nekalbu, kad reikia afisuoti lytinius santykius auksciau visko, ir apskritai man yra nesuprantamas 10-15metu paaugliu buvimas pora... ir butent cia prasideda norejimas but panasiu i suaugusius. Bet vyresni paaugliai, kurie pasitiki vienas kitu pasitiki myli vienas kita turetu leisti sau gyventi visapusiska ir pilnaverti lytini gyvenima. Ir dar, esu busima specialiste ir dirbu su vaikais globos namuose, kaip tik teko kalbetis su mergaitemis lytiskumo klausimais ir ju vertybes ir saviverte yra ne ka zemesne, nei cia taip ivardinto ”aukstesniojo” sluosnio! Asmeniskai as dar tikrai nekeliu vestuviu, bet gyvenu su savo partneriu visiskai normalu tiek lytini tiek seimynini gyvenima.
Asta
2009-03-07 00:35
Man 19, ir dar nekalta... Na ir kas? As vis del to tuom didziuojuosi :)
Greta
2009-02-19 21:59
Kalta lyg koks keiksmažodis, gal reiktų apsišviesti tiems pasenusių pažiūrų žmonėms? Pasaulis kinta reikia prisitaikyti, žinoma prarasti nekaltybę nėra gerai su bet kokiu žmogumi, bet kokioje vietoje ir amžius ne rodiklis jei mergina/mergaitė pati to nori ir gerai dėl to jaučiasi. Jeigu jausmai stiprūs, abipusiai kodėl riboti pilnavertį gyvenimą...
Gintare
2009-02-19 21:54
Praradau nekaltybe 17 ir niekada tuo nesigailesiu, buvau laimingiausia pasauli ir kita diena po to.Sutinku su staipsiu, ir nuomone issakiusiomis gydytojomis, taciau visada gyvenime reik paminet kad ir ta 20% merginu ar jaunimo kurie ir 17kos metu megaujasi lytiniu gyvenimu, svelnumu. Yra draugysciu kurios trunka ilgai ir yra peremtos pasitikejimu, atsakomybe ir t.t. tiesiog reikia ugdyti ne vien butent sia svietimo sryti bet ir pacio jaunimo intelekto lygi, rodyti kokios savybes zmoguje yra svarbios, ka reikia ugdyti, tada ir jo pasirinkimai bus teisingi visose srityse, bei lytiniam gyvenime.
mixas
2009-02-19 19:57
sutinku,auksinai zodziai-aukštesniuose sluoksniuose nekaltybė yra vertybė
joana
2009-02-19 19:54
neseniai skaiciau kad lenkijoje mokyklose bus privalomas dalykas- lytinis svetimas. lygiavertis su matematika, chemija ar kitu dalyku...manua tai yra puikus sumanymas.o del skaistybes- 21metu nekalta-niekad to nesigedijau,zinoma pagundu daug bet butent imanoma susuilaikyti.ir as radau ta zmogu kuris tai vertina...
Taip manau
2009-02-18 22:23
Mes galime prirašyti daugybę puikiausių straipsnių, tačiau visi jie bus bejėgiai priš tą srautą šlamšto, kuris brukamas iš TV ir interneto. Yra tokia arabų patarlė: ”Auklėkim vyresnįjį, o jaunesnysis išsiauklės pats”. Manau, kad tuo viskas pasakyta. Tad kol nebus tuo klausimu cenzūros ir kol visuomenė nesuvoks, kad reikia auklėti ne postringavimais, o savo pavyzdžiais, tol iš mirties taško ir nepajudėsim. Deja, kol pasikeis mąstymas, jau turės išaugti bent pora kartų.
Simona
2009-02-18 20:50
Manau, kad sis straipsnis tikrai vertas demesio. Manau merginos tikrai turetu vertinti savo nekaltybe, o ne bet kam ja dovanoti. keikviena mergina gali ja bet kada prarasti, bet ne visos sugeba ja issaugoti.Pvz man jau neseniai suejo 18 metu, esu nekalta ir tuom tikrai didziuojuosi. O manau aplink mane tokiu merginu yra itin mazai, nes dabar jau 13 metu mergytes yra jau pradejusios lytini gyvenima. siaubas.
Gintare
2009-02-18 19:34
Manau,kad tai priklauso nuo sudaryto paziurio (tevai,draugai...). Nebutinai tai zlugdo mergina, jeigu ji pati to nori (o tokiu yra daug) tai kas cia blogo? Pazistu paneliu,kurios tai daro nuo 16- 17 metu, tuo megaujasi, nebutinai su sao vaikinais, nedepresuoja, diskutuoja su kitais ir apskritai, gyvena pilnaverti gyvenima. Kaip tik ,jei siaip laikais padarytume vyru apklausa - nekalta ar su patirtimi pries vestuves, manau,kad 98% atsakytu patirtis. Beabejo, as manau,kad televizija rodanti,kad seksas yra linksmas zaidimas mazoms mergaitems daro itakos.Gi yra ir tokiu,kurios del to 14 metu mylisi tuoletuose ir kitur,bet mano nuomone, sis straipsnis nera visiskai teisus. Viskas priklauso nuo pacio zmogaus mastysenos ir poziurio.
Susituokes nekaltas
2009-02-18 17:01
Mano patirtis rodo, kad vis delto seksas bent iki vestuviu reikalingas. Na ir kas kad susituokiau skaidtus t.y. issaugojau skaistybe iki vestuviu. ir kas dabar kai jau yra ir vaikas, as nepatenkintas nei seksu nei aplamai savo seimyniniu gyvenimu. Tai viskas arteja prie sdkyribu. Na ir isetu prizastis sekso, seksualines patirties nebuvimas iki vestuviu. As priestarauju - skaistybei iki vestuviu. Taip suprantu kai seksas prasideda 11, 12 metu tai negerai, bet 19,20... tai galima pavadinti kaip kazkokia liga. Taigi augant vaikui yra apibresta kad vaiksioti turi pradeti tokiu metu, kalbeti turi kitu mrtu, tai turi but ir metas seksuslinei patirciai. Na tarkim jeigu kas prisipazintu kad 40 yra skaistus. tai reikia manytio kad kazkas negerai tam zmogui.........
victosha
2009-02-09 00:29
Vaikinams, kurie yra dar labai jauni, dazniausiai rupi tik lytiskai pasitenkinti. O merginai svarbiausia dvasinis rysys, nes be to seksas tampa tik purvinu uzsiemimu, kuris psichologiskai zlugdo mergina.
victosha
2009-02-09 00:19
Vaikinams, kurie yra dar labai jauni, dazniausiai rupi tik lytiskai pasitenkinti. O merginai svarbiausia dvasinis rysys, nes be to seksas tampa tik purvinu uzsiemimu, kuris psichologiskai zlugdo mergina.
Julija
2009-02-08 19:59
manau, kad straipsnis yra tikrai vertas demesio, labai teisingai viskas parasyta. manau, kad tikrai toki dalykai priklauso nuo seimyniniu santykiu, kadangi jaunimas perima bendravima tarpusavyje is savo tevu. as esu viena is tu, kuri ertina neklatybe ir negaletu bet kur ir bet kada ir juolab bet kam ja atiduoti.
Vaida
2009-02-04 22:40
Zmogus is kitu gyvunu issiskiria tuo, kad yra apdovanotas protu ir laisva valia, todel jis ir yra moraline butybe, atsakinga uz savo veikmus. Budamas tiek metu zmogus tikrai nesuvokia nekaltybes vertybes ir tai daro neprotaudamas. Juk zinoma, kad gyvybe, kuri uzsimezga lytinio akto metu yra dovana. Lytinis aktas tai sutuoktniu dovanojimas savo kuno vienas kitam. Ne tik kuno, bet ir sielos, nes zmogus ne vien kuniska, bet ir dvasine butybe.Lytinis aktas, kuris atliekamas nesutuoktiniu yra tik priemone.Tokie zmones nedovanoja saves vienas kitam, bet tampa priemonemis vienas kitam, kas po to turi skaudziu pasekmiu.Taigi sutuoktiniu lytinio akto metu uzmezgama gyvybe, kuri apvainikuoja santuokini akta.
Raminta
2009-02-01 13:07
Manau, kad gydytoja visais atzvilgiais teisi, kalbedama apie sia situacija. itakos ankstyvam lytiniam gyvenimui turi sekso kultas aplinkoje, netinkamu vertybiu propagavimas, susvetimejimas seimoje, dvasingumo stoka. Ankstyvu lytiniu santykiu pasekmes buna labai skaudzios:nestumas, abortas,(po jo daznai sekantis nevaisingumas),ligos. Taip pat menkejanti saviverte ir palaidas gyvenimo budas. Paaugliai, uzuot savo energija nukreipe i moksla, sporta,intelektualine veikla,tikejima, linke isdalinti brangia vertybe kam papuola. Tai labi skaudu, nes ka gi toks zmogus paliks ateinanciai kartai? Butinas lytinis ugdymas, apimantis visa zmogu - o ne lytinis svietimas, kuris tik supazindina su kontarcepcija ir palieka atvira kelia lytiniam gyvenimui, kuris paaugliam nereikalingas. Lytinis ugdymas apima zinias apie asmeni,kaip vientisa kuno bei sielos vienybe, ir asmuo visada reikalauja pagarbos. Jei zmogus gerbs save, zinoma, jog didesne tikimybe, kad saugos savo kuna iki santuokos ir nesileis i pavojinga zaidima su savo gyvenimu, ateitimi.
Renata
2009-01-29 23:37
manau, straipsnis tikrai atitinka esama situacija siandien.paaugles tik ir galvoja kaip seksualiai atrodyti, kaip uzkariauti vaikinus, ir dazniausiai noredamos ,,pavaidinti”suaugusias ir patrauklias mylisi ne tik su vienu bet ir daugiau partneriu. O veliau nesulaukusios pagarbos ar atitinkamo demesio is vaikinu labai pergyvena ir sielojasi
Rodyti daugiau komentarų

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai

Mūsų draugai