Paskutinės žiemos atsargos – marinuotos ir raugintos daržovės: kuo jos mums naudingos?

Šaltuoju metų laiku karts nuo karto save ir kitus palepindavome marinuotomis ar raugintomis daržovėmis, kurių pasiruošėme vasaros ar rudens metu. Rauginti grybai, kopūstai ar marinuoti agurkėliai puikuojasi ne vienos šeimininkės virtuvės lentynose tol, kol galiausiai pasiekia išalkusių svečių ar namiškių burnas...Ir puiku, lepinkimės šiais raugintais produktais, nes tai puikus garnyras prie mėsos, kuris ne tik kad neturi daug kalorijų, bet dar ir yra labai sveikas ir itin naudingas!

Ar žinojote, jog mėsą valgant su raugintais kopūstais geriau įsisavinsite mėsoje esančią geležį? Taip yra dėl to, jog raugintuose kopūstuose gausu vitamino C, kuris paspartina geležies įsisavinimą. Tad gal metas peržiūrėti kasdieninės mitybos racioną ir pradėti mėsą valgyti ne su bulvėmis, kaip įprasta, bet su raugintais kopūstais?

Kodėl valgant marinuotas daržoves būtina turėti saiko jausmą?

Net ir pats sveikiausias maisto produktas mus paveiks neigiamai tuo atveju, jei jo padauginsime ir persivalgysime. Jei padauginsite marinuotų daržovių, tuomet nemaža tikimybė, jog atsiras skrandžio skausmai, rėmuo, teks domėtis, kaip sumažinti rūgštingumą? Rėmens sukeltam skausmui ir atsirūgimui rūgščiu turiniu gydyti rekomenduojama vartoti „Raniberl“.

Padauginus marinuotų daržovių rėmuo pradės varginti dėl to, jog daržovės marinavimo procese visgi buvo užpilamos actu, kurio didelis kiekis neigiamai veikia mūsų virškinamojo trakto gleivinę ir gali sukelti opas ar erozijas.

Jei žinote, kad turite skrandžio opą, žarnyno patologijų, tuomet marinuotų daržovių, norėdami išvengti šių ligų paūmėjimo, turėtumėte visai atsisakyti arba bent jau sumažinti jų suvartojamą kiekį. Be to, ar žinojote, jog daržovės, kurios yra raugintos su druska, išsaugo gerąsias bakterijas, o štai tos, kurios yra marinuotos su actu – praranda? Tad geriau valgyti daugiau raugintų nei marinuotų daržovių.

{banner-24}

Rauginti kopūstai – vertinami nuo seniau, nepamiršti ir šiandien

Kadais žinomas vokiečių gydytojas Sebastianas Kneipas kopūstus įvardino kaip žarnyno „šluotą“, juos ypač girdavo ir dažnai minėdavo savo moksliniuose straipsniuose. Teigė, jog rauginti kopūstai, jų sultys gydo vidurių užkietėjimą ar net kirmėlines žarnyno ligas, tokias kaip helmintozė.

Išties, rauginti kopūstai yra vertinami dėl to, jog juose yra gyvųjų bakterijų – probiotikų, kurie itin naudingi mūsų gerai žarnyno sveikatai palaikyti. Žymus Amerikos gydytojas J. Mercola, norėdamas įsitikinti, ar tikrai rauginti kopūstai pagrįstai yra vadinami maistu, kuriame yra gausu probiotikų, atliko tyrimą ir nusiuntė į laboratoriją paties namuose raugintų kopūstų. Tyrimo rezultatai maloniai nustebino, paaiškėjo, jog 110-170 g. raugintų kopūstų buvo 10 trilijonų gerųjų bakterijų. Taigi, nebuvo abejonių, jog rauginti kopūstai išties yra labai vertinti mūsų organizmui ir žarnyno sveikatai, tačiau kai klausiama, kas padeda nuo pilvo pūtimo – kopūstai tikrai neįeina į atsakymą, mat jų padauginus gresia meteorizmas, kurį numalšinti padės vaistai nuo pilvo pūtimo.

Nepaisant to, rauginti kopūstai yra labai vertinami dar ir dėl to, jog randama nemažai antioksidantų – vitamino A ir vitamino C, kurie yra labai reikalingi žmogaus organizmui: vitaminas C, stiprina imunitetą, o vitaminas A – reikalingas regėjimui. Randama ir  vitamino K1, kuris reikalingas kraujui krešėti, žaizdoms greičiau gyti, žvalumui, vitamino B, kuris reikalingas gerai smegenų veiklai palaikyti.

Atlikti moksliniai tyrimai rodo, jog rauginti kopūstai padeda sergant žarnyno ligomis, juos reguliariai valgant sumažėja vėžinių susirgimų rizika. Vėžio rizika sumažėja dėl to, jog kopūstuose yra daug naudingos medžiagos – sulforofano, kuri turi priešvėžinių savybių ir gali sumažinti onkologinių susirgimų riziką. Šios medžiagos taip pat yra brokoliuose, kalafioruose, kiniškuose kopūstuose, ropėse, ridikuose, rėžiukuose.

Taigi, kai ruošite maisto atsargas žiemai, atsiminkite, jog daržovių marinavimas yra kur kas mažiau vertingesnis konservavimo būdas nei raugimas. Taip yra dėl to, jog marinavimo procese daržovės yra apdorojamos aukštoje temperatūroje, vadinasi, netenkama didelės dalies vitaminų.

Parengė: L.Rimgailė

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai