Sveikesnės ir lengvesnės šventės

Šventės, natūralu, daugumai siejasi su sočiais ir gausiais valgiais, kalnu dovanų ir ilgalaikiu sėdėjimu prie stalo su savo artimaisiais, giminaičiais bei draugais. Ne vienam sutrinka virškinimas dėl persivalgymo ar pablogėja savijauta dėl nesaikingo įvairių gėrimų vartojimo.  Kartais šventės tampa didžiuliu išmėginimu virškinimo sistemai ir visam organizmui, bet, gerai pagalvojus, taip juk neturėtų būti? Žmogus, atvirkščiai, turėtų atsigauti, pailsėti ir grįžti į darbus atsimindamas tik pačius geriausius dalykus. Gal šiemet verta pagalvoti apie sveikesnes ir lengvesnes šventes? Jei ir Jūs taip manote, skaitykite toliau – rasite patarimų, padėsiančių surengti įsimintinas ir jaukias šventes, kurios ne tik neapsunkins virškinimo sistemos, bet ir suteiks daug įspūdžių bei mielų atsiminimų. 

 

 

Gaminkite tai, ką mėgstate, bet rinkitės sveikesnes sudedamąsias dalis 

 

Tikriausiai neįsivaizduojate savo švenčių be riebių silkių patiekalų, firminio šventinio pyrago ar mėgstamu būdu paruoštos mėsos. Pasistenkite šiemet gaminti sveikiau – naudokite mažiau riebalų, cukraus ir rafinuotų miltų. Rinkitės pilno grūdo produktus, lengvesnius padažus, naudokite daugiau daržovių, sveikesnes už cukrų alternatyvas, mažiau gyvūninių ir daugiau augalinių riebalų. Pasidomėkite sveikuoliškų desertų receptais – galbūt atrasite pyragą be margarino ir cukraus, kuris taps nauju Jūsų firminiu skanėstu? 

 

 

Gaminkite su saiku 

 

Ne itin gerai, jei gaminate labai dideles porcijas, kurias mėginate įveikti dar visą savaitę po švenčių. Jei pastebėjote, kad pernai su patiekalų skaičiumi gerokai persistengėte, pamėginkite šiemet „prasisukti“ tik su vienu karštu patiekalu vietoje anksčiau gamintų trijų. Ne paslaptis, kad virškinimo sistema gali ne juokais sutrikti, jei „šventinis maisto maratonas“ išsitęsia iki kelių savaičių trukmės. Atminkite, kad taip rizikuojate apsinuodyti maistu ir susigadinti šventinę nuotaiką, tad stenkitės gaminti ne tik sveikiau, bet, jei reikia, ir kukliau. 

 

 

Valgykite ir vartokite gėrimus protingai 

 

Nesėskite prie stalo per daug išalkę. Stenkitės valgyti lėtai ir po nedaug. Valgydami gerai sukramtykite. Kuo mažiau kalbėkite, nes tai didina blogos savijautos pavalgius ir pilvo pūtimo tikimybę. Stenkitės vienu metu nevalgyti daug ir sunkiai virškinamų patiekalų. Ribokite maisto kiekį prieš miegą. Vietoje pogulio dienos metu iš karto po valgio geriau ramiai pasivaikščiokite. Saikingai vartokite gėrimus – paties valgio metu geriau gausiai neužsigerti, o vandenį vartoti prieš arba šiek tiek po valgio. Atsakingai elkitės su alkoholiniais gėrimais. Žinoma, jų geriau iš viso nevartoti arba apsiriboti vos keliomis taurėmis. Venkite gazuotų ir labai saldžių gėrimų bei itin riebių ir aštrių patiekalų. 

 

 

Mažiau sėdėjimo prie stalo ir daugiau judėjimo 

 

Paverskite šias šventes judresnėmis ir įvairesnėmis! Būkite tas iniciatorius, kuris pasiūlys po sočių pietų nueiti į gražiai apsnigtą mišką ir patirti neužmirštamų įspūdžių. Pasiimkite šiltų gėrimų, patogių drabužių, rogutes ir praleiskite nuostabaus laiko su savo artimiausiais. Tikros šventės nėra vien tik sėdėjimas prie patiekalais nukrauto stalo, kai itin padidėja persivalgymo ir virškinimo sutrikimų tikimybė. Pirmiausia tai yra buvimas kartu ir meilės dalijimasis. Dalinkitės šia meile gryname žiemiškame ore ir jausitės ne tik lengviau, bet ir laimingiau! 

 

 

Žinokite, kas gali padėti apsunkus skrandžiui 

 

Jei per trumpą laiką suvalgėte per daug maisto, tikėtina, kad kasa nespėjo pagaminti reikiamo kiekio fermentų, o skrandžiui sunku atlikti savo funkcijas. Tuomet gali padėti virškinimo fermentai. Pavyzdžiui, Mezym vartojamas tuomet, kai kasa nepakankamai gamina ir išskiria virškinimo fermentų ir tai sukelia virškinimo sutrikimų. Dėl bet kokio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju arba vaistininku. 

 

Vis dėlto jei patiriami simptomai neramina, pavyzdžiui, itin aštriai skauda pilvo sritį, vemiama ar viduriuojama bei jaučiamasi labai blogai, patariama nedelsiant kreiptis į gydymo įstaigą, mat tai gali būti rimtų sveikatos sutrikimų ženklai. 

 

Linkime Jums sveikų ir lengvų švenčių! 

 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai