Penki streso sukelti požymiai: neignoruokite jų

Stresas – dažnas šių dienų palydovas daugelio žmonių gyvenime. Kur stresas - ten ir daugybė sveikatos sutrikimų apie kurios praneša tam tikri požymiai. Būtina juos laiku pastebėti ir neignoruoti,  imtis priemonių, padėsiančių ir vėl gyventi ramų bei kokybišką gyvenimą.

  1. Nuolatinis nuovargis. Stresas turi didžiulį psichologinį efektą mūsų bendrai savijautai. Dėl jo mes galime jausti nuovargį, kurio atsiradimo priežastis gali būti stresinis darbas. Jei po darbo grįžę namo negalime atsipalaiduoti, tampa sunku užmigti, tuomet nesistebėkime, iš kur gi atsirado tas ilgalaikis nuovargis...Ir trumpos, savaitės laiko atostogos,  čia vargu ar padės – ilgalaikiam nuovargiui pašalinti reikės gerokai ilgesnių atostogų ir, žinoma, išmokti gyventi su kuo mažiau streso. Joga, meditacija gali būti puikios priemonės, kurios padės įveikti stresą ir sugrąžins prarastas jėgas.
  2. Galvos skausmas. Įtampos skausmai – tai tie skausmai, kurie atsiranda dėl nuolat patiriamo streso. Tokie skausmai dar kitaip yra vadinami „stresiniais galvos skausmais“. Tokio tipo galvos skausmas gali tęstis nuo valandos iki kelių, žmogus gali jausti spaudimą galvoje, pečiuose, kakle. Jei tokie simptomai vargina itin dažnai, tuomet verta rimtai susirūpinti, - tai ilgalaikio streso padariniai. Laikinai nemalonų galvos skausmą numalšinti gali padėti medikamentinės priemonės, tokios kaip vaistai nuo skausmo „Dolmen“. Tačiau jei norite visiems laikams atsikratyti tokio tipo galvos skausmo, turite išmokti į stresines situacijas reaguoti ramiau.

  1. Libido praradimas. Kuomet vien tik rūpesčiai, nerimas ir problemos galvoje, tuomet  tikriausiai apie geresnius poros santykius net nėra jokių minčių, o ką jau kalbėti apie norą su partneriu ar partnere lytiškai suartėti. Ir taip diena iš dienos stresas pamažu griauna poros intymius santykius. Vyrams nuo ilgalaikio streso gali atsirasti erekcijos sutrikimai, nes stresas padidina adrenalino lygį, todėl kraujagyslės susitraukia ir dėl to gali suprastėti varpos erekcija. Vaistai erekcijai gerinti – tai tik laikina išeitis išspręsti intymias problemas. Pasakymas, jog viskas prasideda ne kur kitur, bet mūsų galvoje itin tinka tuo atveju, kai norime susigrąžinti prarastą libido.
  2. Valgymas per daug arba per mažai. Žmonės, kurie patiria stresą, gali elgtis dvejopai. Vieni, kurie nori kuo greičiau numalšinti tas neigiamas emocijas eis link šaldytuvo ir valgys viską, kas tik po ranka pasitaiko, t.y. nesveiką maistą nuo kurio vėliau atsiras vien tik virškinimo sutrikimai ir blogas jausmas, jog ir vėl nesirūpinau savimi, savo kūnu ir į jį lyg š šiukšlių dėžę dėjau viską, kas tik pasitaikė po ranka. Kiti, visgi priešingai, dėl kamuojančių problemų ir rūpesčių nenorės į burną dėti nei kąsnio... Taigi, kad taip nenutiktų, stenkitės kuo mažiau stresuoti. Be to, kartais tie žmonės, kurie patiria ilgalaikį stresą, ypač nori saldėsių. Taip yra dėl to, jog jų jų kūne išsiskirti kortizolis – streso hormonas, kuris didina apetitą ir potraukį saldumynams. Todėl  nenuostabu, jog ir terminas „emocinis valgymas“ egzistuoja, kuris apibrėžia valgymą, kuomet yra patiriamos neigiamos emocijos.
  3. Dažnas peršalimas. Lėtinis stresas gali gerokai susilpninti  mūsų imuninę sistemą, dėl jo dažniau galime pradėti sirgti įvairiomis peršalimo ligomis ar net gripu. Taigi, jei pastaruoju metu dažnai pastebite jog jus vargina tokie simptomai kaip sloga, kosulys, karščiavimas, peršalimas ar net gripas, tai jau metas susirūpinti ir pagalvoti ne tik apie imuninės sistemos stiprinimą, bet ir streso mažinimą.

Parengė: L.Rimgailė

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai

Mūsų draugai