Visa tiesa apie cezario pjūvį

Cezario pjūvis – alternatyva natūraliam gimdymui. Tai puiki galimybė ateiti kūdikiui į šį pasaulį tuomet, kai gimimas natūraliu būdu neįmanomas. Tiesa, yra duomenų, bylojančių, kad kai kurios išlepintos ar gimdymo bijančios moterys gimdymą cezario pjūvio būdu neoficialiai pasirenka pačios. Skaitykite toliau ir sužinosite atsakymus į aktualiausius klausimus šia tema.
 

Kuo čia dėtas Cezaris?


Spėjama, kad cezario pjūvio operacijos pavadinimas kilęs nuo Romos imperijos laikais veikusio įstatymo „Lex cesarea“, kuris reikalavo, kad vaisius būtų išimtas iš gimdymo metu mirusios motinos įsčių norint jį išgelbėti, pakrikštyti ar atskirai palaidoti. Kai kurie šaltiniai teigia, kad tokiu būdu gimė vienas iš Cezario protėvių, kiti, – kad pats karvedys gimė jo motinai atlikus pjūvį.
Pavadinimo kilmė jau seniausiai pamiršta, bet tokiu būdu gimusių žmonių pasaulyje vaikšto maždaug tiek pat kiek ir kinų tautybės žmonių.
 

Kokiais atvejais atliekama Cezario pjūvio operacija?


Ši operacija gali būti atliekama planine ir skubia tvarka.
Situacijų daug ir įvairių, visais atvejais gimdymo taktiką parenka gimdyvę prižiūrintis gydytojas.
Planine tvarka gimdymas cezario pjūvio būdu gali būti numatytas esant neatitikimui tarp vaisiaus ir motinos dubens matmenų, kai gimdyvė serga tam tikromis ligomis ir gimdymas natūraliais takais yra draudžiamas, esant netaisyklingai vaisiaus padėčiai ir t.t. Ši operacija gali būti atliekama skubia tvarka, t.y. nelaukiant gimdymo termino, pavyzdžiui, esant preeklampsijai, eklampsijai, vaisiaus hipoksijai, kai kurioms akušerinėms-ginekologinėms būklėms.
 

Ar galima prašyti gydytojo, kad būtų atlikta cezario pjūvio operacija?


Kiekviena operacija turi savo indikacijas. Oficialiai Lietuvoje Cezario pjūvio operacija vien tik nėščiosios pageidavimo pagrindu – neatliekama.
Beje, Pasaulinės sveikatos organizacijos pozicija tuo klausimu yra tokia: atlikti Cezario pjūvio operaciją vien tik motinos pageidavimu yra neetiška.
Bet, kaip yra praktikoje, žinome daugelis.
 

„Patogus“ gimdymas?


Vakarų pasaulyje savanoriškas gimdymas cezario pjūvio būdu tampa vienu iš mados dalykų. Pasipuošusios, pasidariusios šukuosenas ir nagus nusilakavusios mamytės į gimdymą atvyksta kaip į šventę. Jos nenori, kad kūdikis, pirmą kartą pamatęs mamytės veidą, matytų paraudusias akis. Be to, „gimdant“ cezario pjūvio būdu būsimoji mamytė aktyviai nedalyvauja: nelaukia, kol atsidarys gimdos kaklelis, kiekvieno sąrėmio metu nežvilgčioja į laikrodį ir nelaukia to momento, kai pagaliau jai leis stangintis, kad taip lauktas mažylis pagaliau išvystų dienos šviesą. Tikriausiai tokia gali būti gimdymo idilė: viskas gražu ir tvarkinga, jokio skausmo, vaikas prie mamos krūties, ir visi patenkinti. JAV privačiose klinikose tokiu būdu gimsta 50 procentų naujagimių, o Brazilijoje – net 80 procentų visų naujų piliečių. Deja, kiekviena lazda turi du galus. Kiekvienas pliusas turi ir savo minusą.
 

Gamta ne veltui sukūrė gimdymo takus, užuot pasirūpinusi galimybe pagimdyti „pro bambą”.


 

Ar ši operacija pavojinga?


Bet kokia operacija, net ir elementariausias danties pašalinimas, turi savų pavojų. Cezario pjūvio operacija atliekama itin dažnai, ji yra saugi, tačiau operacijos metu perpjaunama pilvo siena bei gimda. Gali būti pažeisti pilvo raumenys, šlapimo pūslė, į pooperacinę žaizdą gali patekti infekcija, egzistuoja ir tokių komplikacijų, kaip tromboembolija, masyvus kraujavimas, pavojus. Po cezario pjūvio operacijos nerekomenduojama pastoti anksčiau nei po 2 metų, o štai tikimybė, kad moteriai bus problemų dėl pastojimo ir vaisiaus nešiojimo – padidėja. Žaizda paprastai gyja apie 6 savaites. Ilgą laiką negalima kelti nieko sunkaus, be artimųjų pagalbos sunku savarankiškai prižiūrėti mažylį. Be to, organizmas nespėja tinkamai pasiruošti vaikelio atėjimui, todėl pienas gali atsirasti vėliau nei gimdžiusioms natūraliai. Kai kurie psichologų tyrimai rodo, kad pati mama „nesusivokia“, kas iš tikrųjų nutiko, ir kad ji JAU pagimdė, kitaip tariant – motinystės instinktas vis dar gali „snausti“, laukdamas savo laiko.


 

Ar cezario pjūvio būdu gimę vaikai sveikesni?


Visuomenėje egzistuoja nuomonė, kad šiuo metodu gimę vaikai netraumuojami ir dėl to yra sveikesni, pavyzdžiui, išvengia cerebrinio paralyžiaus. NETIESA. Kai kuriais neurologiniais sutrikimais, cerebriniu paralyžiumi vaikai gali sirgti dar būdami mamos įsčiose, tiesiog ligos požymiai pasireiškia vėliau. Kita vertus, gimstant natūraliais takais, naujagimio krūtinės ląsta suspaudžiama, išstumiamas skystis iš kvėpavimo takų, pirmas įkvėpimas būna gilesnis. Cezario pjūvio būdu gimusiems vaikams dažniau diagnozuojamas kvėpavimo sutrikimo sindromas. Be to, operacijos metu gali būti kliudytas ir vaikelis. Nebijokite, šios operacijos metu neįmanoma pažeisti gyvybiškai svarbių vaikelio organų.
 

Kada galėsiu grįžti namo?


Atlikus cezario pjūvio operaciją (esant sveikam išnešiotam kūdikiui) išrašoma iš ligoninės 5–7ž-tą parą po operacijos. Gimdant natūraliu būdu – 2–3 parą po gimdymo.
 

Randams - ne!


Laikai, kai visi aplinkiniai, pamatę pilvą, galėjo jūsų paklausti apie patirtį gimdant Cezario pjūvio būdu, jau praeityje. Ir pliaže galėsite degintis, ir pirtelėse kaitintis ir vargu ar kas pastebės ant jūsų pilvo pjūvio žymes. Cezario pjūvis daromas apatinėje pilvo dalyje, natūralios odos raukšlės projekcijoje, audiniai susiuvami specialia siūle, taigi randas būna nedidukas. Siekdamos kuo optimalesnių rezultatų, vos sugijus žaizdai, galite pradėti imtis specialių priemonių – tepti randų gijimą skatinančiu kremu, pavyzdžiui, Dermatix. Tai sumažina nemalonius pojūčius, su randu susijusį niežulį, spalvos pasikeitimą, o kartu ir paplokština, suminkština ir palygina randus. Šio preparato galima vartoti žaizdai užgijus!
 

Mitai ir tiesa apie...


 

Mitas 1:

Cezario pjūvio operacija – saugesnė nei natūralus gimdymas.
 

Tiesa

– Įvertinus komplikacijų bei mirčių dažnį, natūralus gimdymas yra saugesnis tiek mamai, tiek vaikeliui.
 

Mitas 2:

Sveikai moteriai atlikus cezario pjūvį, bus išvengta šlapimo nelaikymo vėlesniu laikotarpiu.
 

Tiesa

– moksliniai tyrimai įrodė, kad cezario pjūvio operacija nesumažina šlapimo nelaikymo tikimybės vėlesniu gyvenimo periodu. Norėdamos išvengti šlapimo nelaikymo vyresniame amžiuje, verčiau darykite Kegelio pratimus (mankštinkite tuos raumenis, kurie padeda sulaikyti šlapimą), išlaikykite idealų kūno svorį, nerūkykite ir t.t.
 

Mitas 3:

jei vieną kartą buvo atlikta cezario pjūvio operacija, kiti vaikai gims tuo pačiu būdu.
 

Tiesa

– Kiekvieno nėštumo atveju gimdymo taktika parenkama individualiai. Jei Jums buvo atlikta cezario pjūvio operacija – turite lygiai tiek pat galimybių kitą vaikelį pagimdyti natūraliu būdu.
 

Mitas 4:

Cezario pjūvio metu moteris miega, todėl nepamato vos gimusio vaikelio.
 

Tiesa

– paprastai šios operacijos metu nuskausminamųjų vaistų suleidžiama į stuburo kanalą, taigi nuskausminama tik apatinė motes kūno dalis, moteris nemiega. Užgimus vaikeliui, jį mato ir girdi. 

Kokiais atvejais atliekama Cezario pjūvio operacija?


Ši operacija gali būti atliekama planine ir skubia tvarka.
Situacijų daug ir įvairių, visais atvejais gimdymo taktiką parenka gimdyvę prižiūrintis gydytojas.
Planine tvarka gimdymas cezario pjūvio būdu gali būti numatytas esant neatitikimui tarp vaisiaus ir motinos dubens matmenų, kai gimdyvė serga tam tikromis ligomis ir gimdymas natūraliais takais yra draudžiamas, esant netaisyklingai vaisiaus padėčiai ir t.t. Ši operacija gali būti atliekama skubia tvarka, t.y. nelaukiant gimdymo termino, pavyzdžiui, esant preeklampsijai, eklampsijai, vaisiaus hipoksijai, kai kurioms akušerinėms-ginekologinėms būklėms.
 

Ar galima prašyti gydytojo, kad būtų atlikta cezario pjūvio operacija?


Kiekviena operacija turi savo indikacijas. Oficialiai Lietuvoje Cezario pjūvio operacija vien tik nėščiosios pageidavimo pagrindu – neatliekama.
Beje, Pasaulinės sveikatos organizacijos pozicija tuo klausimu yra tokia: atlikti Cezario pjūvio operaciją vien tik motinos pageidavimu yra neetiška.
Bet, kaip yra praktikoje, žinome daugelis.
 

„Patogus“ gimdymas?


Vakarų pasaulyje savanoriškas gimdymas cezario pjūvio būdu tampa vienu iš mados dalykų. Pasipuošusios, pasidariusios šukuosenas ir nagus nusilakavusios mamytės į gimdymą atvyksta kaip į šventę. Jos nenori, kad kūdikis, pirmą kartą pamatęs mamytės veidą, matytų paraudusias akis. Be to, „gimdant“ cezario pjūvio būdu būsimoji mamytė aktyviai nedalyvauja: nelaukia, kol atsidarys gimdos kaklelis, kiekvieno sąrėmio metu nežvilgčioja į laikrodį ir nelaukia to momento, kai pagaliau jai leis stangintis, kad taip lauktas mažylis pagaliau išvystų dienos šviesą. Tikriausiai tokia gali būti gimdymo idilė: viskas gražu ir tvarkinga, jokio skausmo, vaikas prie mamos krūties, ir visi patenkinti. JAV privačiose klinikose tokiu būdu gimsta 50 procentų naujagimių, o Brazilijoje – net 80 procentų visų naujų piliečių. Deja, kiekviena lazda turi du galus. Kiekvienas pliusas turi ir savo minusą.
 

Gamta ne veltui sukūrė gimdymo takus, užuot pasirūpinusi galimybe pagimdyti „pro bambą”.


 

Ar ši operacija pavojinga?


Bet kokia operacija, net ir elementariausias danties pašalinimas, turi savų pavojų. Cezario pjūvio operacija atliekama itin dažnai, ji yra saugi, tačiau operacijos metu perpjaunama pilvo siena bei gimda. Gali būti pažeisti pilvo raumenys, šlapimo pūslė, į pooperacinę žaizdą gali patekti infekcija, egzistuoja ir tokių komplikacijų, kaip tromboembolija, masyvus kraujavimas, pavojus. Po cezario pjūvio operacijos nerekomenduojama pastoti anksčiau nei po 2 metų, o štai tikimybė, kad moteriai bus problemų dėl pastojimo ir vaisiaus nešiojimo – padidėja. Žaizda paprastai gyja apie 6 savaites. Ilgą laiką negalima kelti nieko sunkaus, be artimųjų pagalbos sunku savarankiškai prižiūrėti mažylį. Be to, organizmas nespėja tinkamai pasiruošti vaikelio atėjimui, todėl pienas gali atsirasti vėliau nei gimdžiusioms natūraliai. Kai kurie psichologų tyrimai rodo, kad pati mama „nesusivokia“, kas iš tikrųjų nutiko, ir kad ji JAU pagimdė, kitaip tariant – motinystės instinktas vis dar gali „snausti“, laukdamas savo laiko.
 

Ar cezario pjūvio būdu gimę vaikai sveikesni?


Visuomenėje egzistuoja nuomonė, kad šiuo metodu gimę vaikai netraumuojami ir dėl to yra sveikesni, pavyzdžiui, išvengia cerebrinio paralyžiaus. NETIESA. Kai kuriais neurologiniais sutrikimais, cerebriniu paralyžiumi vaikai gali sirgti dar būdami mamos įsčiose, tiesiog ligos požymiai pasireiškia vėliau. Kita vertus, gimstant natūraliais takais, naujagimio krūtinės ląsta suspaudžiama, išstumiamas skystis iš kvėpavimo takų, pirmas įkvėpimas būna gilesnis. Cezario pjūvio būdu gimusiems vaikams dažniau diagnozuojamas kvėpavimo sutrikimo sindromas. Be to, operacijos metu gali būti kliudytas ir vaikelis. Nebijokite, šios operacijos metu neįmanoma pažeisti gyvybiškai svarbių vaikelio organų.
 

Kada galėsiu grįžti namo?


Atlikus cezario pjūvio operaciją (esant sveikam išnešiotam kūdikiui) išrašoma iš ligoninės 5–7ž-tą parą po operacijos. Gimdant natūraliu būdu – 2–3 parą po gimdymo.
 

Randams - ne!


Laikai, kai visi aplinkiniai, pamatę pilvą, galėjo jūsų paklausti apie patirtį gimdant Cezario pjūvio būdu, jau praeityje. Ir pliaže galėsite degintis, ir pirtelėse kaitintis ir vargu ar kas pastebės ant jūsų pilvo pjūvio žymes. Cezario pjūvis daromas apatinėje pilvo dalyje, natūralios odos raukšlės projekcijoje, audiniai susiuvami specialia siūle, taigi randas būna nedidukas. Siekdamos kuo optimalesnių rezultatų, vos sugijus žaizdai, galite pradėti imtis specialių priemonių – tepti randų gijimą skatinančiu kremu, pavyzdžiui, Dermatix. Tai sumažina nemalonius pojūčius, su randu susijusį niežulį, spalvos pasikeitimą, o kartu ir paplokština, suminkština ir palygina randus. Šio preparato galima vartoti žaizdai užgijus!
 

Mitai ir tiesa apie...


 

Mitas 1:

Cezario pjūvio operacija – saugesnė nei natūralus gimdymas.
 

Tiesa

– Įvertinus komplikacijų bei mirčių dažnį, natūralus gimdymas yra saugesnis tiek mamai, tiek vaikeliui.
 

Mitas 2:

Sveikai moteriai atlikus cezario pjūvį, bus išvengta šlapimo nelaikymo vėlesniu laikotarpiu.
 

Tiesa

– moksliniai tyrimai įrodė, kad cezario pjūvio operacija nesumažina šlapimo nelaikymo tikimybės vėlesniu gyvenimo periodu. Norėdamos išvengti šlapimo nelaikymo vyresniame amžiuje, verčiau darykite Kegelio pratimus (mankštinkite tuos raumenis, kurie padeda sulaikyti šlapimą), išlaikykite idealų kūno svorį, nerūkykite ir t.t.
 

Mitas 3:

jei vieną kartą buvo atlikta cezario pjūvio operacija, kiti vaikai gims tuo pačiu būdu.
 

Tiesa

– Kiekvieno nėštumo atveju gimdymo taktika parenkama individualiai. Jei Jums buvo atlikta cezario pjūvio operacija – turite lygiai tiek pat galimybių kitą vaikelį pagimdyti natūraliu būdu.
 

Mitas 4:

Cezario pjūvio metu moteris miega, todėl nepamato vos gimusio vaikelio.
 

Tiesa

– paprastai šios operacijos metu nuskausminamųjų vaistų suleidžiama į stuburo kanalą, taigi nuskausminama tik apatinė motes kūno dalis, moteris nemiega. Užgimus vaikeliui, jį mato ir girdi.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

uk
2014-12-16 04:05
Sveiki gyvenu uk ir man buvo neleista gimdyt 38sav dare cezari tikrai po operacijos negalejau nei atsikelt is lovos prie mazylio o grizus i namus dar ir pooperacine tramboze buvo.. Jau geriau gimdyt negu po operacijos negalet atsijekt aisku jei yra pavojus givybei tiek kudikiui geriau cezari.
oniute
2014-12-01 22:35
Sveikos mamytes, visos rasot skirtingai, ir as parasysiu, pirma turejau pries 4metus bet pati nepagimdzeu nors saremej buvo 12h. Tai dare cezari nes buva blogai abiem. Dabar turiu antra dare cezari, ir nesigailiu, nes turiu sweika berniuka, mamytes sakykit kuriom buva cp. Is po cp po kiek laiko trauket siulus ir ar buvo taip kad. Siulai dar ner istraukti nors praejo 13dienu budawo guziukas kas tai galetu buti, labai bijau kad nebutu kas blogai su manim. Aciu mamytes.
kris
2014-07-05 10:19
Sveikos mamos, labai norejau gimdyti pati,bet del neatsidarancio kaklelio po 14h atliko cp , didziausias cp minusas jog negirdi kudikelio pirmojo verksmo ir tau jo ne paguldo ant krutines, o apie tai daug svajota... bet po 6h mano dukryte buvo su manimi ir daugiau nesiskyrem(super) keltis ir sestis galejau jau po 8h ir viskas buvo gerai. Tad visoms sekmes
zivile
2014-05-01 12:43
Na atvirai passkius pries 5 dienas pagimdziau sveika ir nuostabia dukryte. Norejau gimdyt naturaliai taciau po 16h kanciu paluzau o ir mazyle niekaip galvytes nenuleido vis bande suzinot kas vyksta. Dabar po operacijos jauciuos blogai. Pastoviai norisi verkt del savo neveksliskumo nes negaliu nieko padaryt pati. Netgi sunku is lovos islipti. Tai labai gailiuos kad buvo darytas cezaris getiau jau naturaliai buciau isstumus butu buve daug lengviau :)
ruta
2013-07-18 20:31
as turejau jau tris cezario pjiuvius po paskutinio praejo nepilnai 9men ar pavojinga butu dabar vel pastoti ?
fanka
2013-06-23 13:23
pries 4 dienas gryzau is ligonines po cezario pjuvio pagimdziau berniuka tris dienas sunku buvo atsikelti del galvos skausmo ir pilvo apacios...zinoma gausus kraujavimas...gimdziau 37 savaite ir 4 dienos nes buvo pavojingai sumazejes vanduo...leliukas sveikas viskas gerai...pamazu geriau jauciuosi galvos skausmas isnyko liko tik skausmas kur yra randas vis dar kraujuoju...bet jauciuosi gerai...pienas atsirado trecia diena is pradziu buvo labai skausmingos krutys tempe...as dziaugiuosi kad buvo atliktas cezario pjuvis ir cia ne mada...fyfos lakuotais nagais nesupratau sito komentaro kiekviena moteris turi save priziureti as ne fyfa bet buvau taip pat lakuotais nagais(fu):D(super)ir net nusimaudziusi:Popa...8|moters pasirinkimas jei yra galimybe rinktis nieko blogo tame nematau...koks didvyriskumas kokiu budu gimdysi(weird)svarbiausia kad mama ir vaikas butu sveiki moteris 9 menesius rodos kaitinasi sauluteje su kokteiliu be jokiu skausmu ir patyrimu ?(think)
Julija
2013-04-13 22:43
na mano gimdymas buvo sudetingas,16val gimdziau ir niekaip nepagimdziau,sirdis pradejo man stoti... tai atlekes vyriausias gydytojas atliko cezario pjuvio operacija... ka zinau,jau taip skaudejo,ir dbr tebeskauda kai orai keicias,sunku susilenkt,ir net bijociau pastoti antra syk...nu bet visko buna gyvenime,kitos pagimdo naturaliai,kitoms nelemta... vienos lengvai pagimdo.o kitos vos nemirdamos...
Gintare
2013-01-08 19:26
aira kvailai rasai ir dar kitas gazdini aciu dievui ,kad ne tu tokius dalykus sprendi ,geriausia gimdyti paciai ,o nuo likimo nepabegsi jei buvo lemta buvo ir nei cezaris nei kazkas kitas emties nepakeis, reik viska daryti taip kaip reikia ,o ne taip kaip sugalvojot ar kaip lengviau,kam tada astoti jie visko bijoti ir eiti lenviausiu keliu cezariu ,ne tam mes uzgimem moterim ,yra galimybe sveikta leidzia gimdyk ,nes usrantu tas kurioms buvo atliktas cezaris del butinybes. Kiekvienai mami vis kitaip nes skiriasi musu organizmai ,as irgi po cezario bet atsigavau labai sunkei ir tik po geru metu ,o sesuo su cezario jau trecia diena lakste kaip vijurhas .. taip ,kad nespreskime apie kitas pagal save . Neviwno drauges gimde pacios ir sake dar gimdytu ir gimdytu vaikui net meneisui nepraejus ,o as dar tik nsebai vaikui sukakus 2 metams pagakvojau kad gerai buti antras bet ir tai baisu:)p
agne
2012-11-11 01:28
o kodel cia naturalaus gimdymo bedu niekas neraso?Slapimo nelaikimas,nukraujavimo rizika...Po naturalaus gimdymo ,jei jis komplikuotas,tai menesi nejauti,kad slapintis nori ,gali ir pusle susprogdinti,o luze kaulai niekad po cezario nebuna,sedeti puse metu negali,o po ipjovimo maksties ir gimdos kaklelio plysimo juoktis skauda pora menesiu dar baisiau nei po apendicito operacijos,o jau lytiniu organu istinimas,kad triusiku neuzimausi ir tokiai liepia vaziuoti po 3 dienu namo.O nukraujuoti galima,jei ne visa placenta po naturalaus gimdymo iseina-gramdymas,tai didesne rizika,kad teks isimti gimda(ir dar duoda pasirasyti popieriu,kad jei bus suzalota del to gimda ir ja teks isimti -jie nekalti).Patys gydytojai del savo neatidumo privercia moteris jais nepasitiketi ir rinktis uztikrintesni varianta.Kadangi gimdo jaunos moterys,tai galima jas durninti patriotisku poziuriu-taupyti pinigus ligoniu kasu,o ka vastybe padare,kad mes moterys butume sveikos-valgytume sveika maista,tausotume nervus?Viska paverte prekyba(pagrindas verte popieriukams)televizija propaguoja seksualuma(ko nesinori po naturalaus gimdymo dar ilgai),o nori is jaunu zmoniu naivumo ir neprisitaikimo prie sios sukurtos aplinkos.
Renata
2011-07-06 13:47
Cia visu komentarus paskaicius tai juokas ima. Mazdaug pries 30metu musu mamos arba dabartinuj jaunimuj mociutes. Pagimde naturaliu budu. As sutinku su straipsniu kad i gimdima ateina islepusios fyfos kurios pasirenka cezari. Mum yra skirta gimdit ir turim pagimditi kodel pries 30metu galejo moterys pagimdit o dabar siolaikinis jaunimas fyfos negali pagimdit. Viena rase "OJ JAI AS BUCIAU 30VAL ATKENTEJUS TAI PO TOKIO GIMDIMO NET VAIKO NENORECIAU PAJIMT ANT RANKU" -tai vaikeli ne tau gimdit tada. Galiu tik tiek pasakyt kentejau 36val verkiau maldavau kad mano dukryte isvistu pasuli ir daugiau nekankintu manes per tas 36val atsidare tik 4cm teko dariti cezari, ir kas is to. Pasakiau noriu antro nors dar nebuvau atsigavus po cezario. Ir tikrai jai pastociau vel bandiciau pagimditi naturalei. NES MES VISOS MAMOS IR TURIM VISOS PATIRT PRO KOKIUS VARGUS ATEINA JUSU VAIKELIS... Uzjauciu ir ta mamyte kuri rase kad vaikiukas mire cia nekaltas naturalus gimdimas o daktaru apsileidimas kaltas ir daktarai niekada nepripazins savo kaltes o pasakys kad cia ta ar anas buvo negerai. Cezario metu ir vaikiukai mirsta. Jai mirtu vaikiukas per cezari ka kaltintum tada ka?
vanile
2011-07-03 22:15
Na taip, gydytojai propaguoja naturalu gimdyma, juk operacija brangiai kainuoja.Bet jiem visikai dzin moters sveikata.As pati gimdziau cezario pagalba, nes buvo komplikaciju.O kiek draugiu gimde naturaliai ir kaip jom suzalojo lytinius organus.Po gimdymo nei pakakot nei pasiusiot normaliai negali.Menesi sedet neimanoma.o apie normalu seksa po gimdymo neverta net svajoti.Beiveik visos mano drauges kencia per seksualinius santykius sakusma nuo likusiu randu.Juk ne paslaptis, kad akuseres siuva kaip karvem, bet kaip.Kiek moterim reikia tom vietelem plastiniu opersciju.pasidomekit tuo.mes gyvenam vyru sukurtame pasaulyje ir jiem malonu kaip moteris kankinasi.Juk zinote apie moteru diskriminacija, nupjautus klitorius, sumusimus, pardavimus, suluosinimus lytiniu organu per gimdyma.Man gydytojas psichoterapeutas pasake, kad vyrai tokie yra, jie pasitenkina kai moteri zaloja.As tik uz cezario pjuvi.Nesikankinkit moterys, neverta, nei del vyru nei del vaiku.Praejusi sita pragara zinau ka rasau.
Neringa
2010-05-21 00:11
Turiu 3 vaikučius, kuriuos gimdžiau atlikus Cezario pjūvį, nes kitaip neleido sveikata ir organizmas. Po kiekvieno Cezario pjūvio jaučiausi skirtingai. Pats lengviausias buvo trečias gal todėl, kad per 10 metų medicina daugiau pažengė į priekį. Tačiau sveikatos atžvilgiu kuo senyn jaučiuosi blogiau, nei moterys gimdžiusios natūraliu būdu. Padaryti randai visuose organuose (gimdos sienelėse, pilvo odoje bei raumenyse)stipriai varžo judėjimui bei visose gyvenimo situacijose. Susidariusios sąaugos dažnai skauda ir tempia. Pradedi jaustis lyg nepilnavertis žmogus, kuris be kitų pagalbos ne visada gali apsieiti, ypač dėl tam tikrų kilnojimo darbų. Dabar norėčiau ir ketvirto vaikučio, tačiau daktarų kritiškai yra pasakyta NIEKAIP! Nesu prieš Cezario pjūvį, tačiau natūralus gimdymas paprasčiausia palieka daugiau galimybių. Toms kurioms sunku apsispręsti, tačiau žino, jog gimdymas neatitinka tam tikrų standartų ir gydytojas leidžia rinktis kaip gimdyti, patariu pasirinkti Cezario pjūvį, tada būsit saugi ir Jūs, ir Jūsų vaikutis, bet jei su sveikata viskas gerai, tai gimdykite natūraliai-liks daugiau galimybių:)) Bet kokiu atveju sėkmės Jums, būsimos mamytės:))
Asta
2010-03-02 16:41
Parasyk galiu paprastai. Mano gimdos kalelis nebuvo pakankamai issivystes. Gydu=ytoja is karto pasake, jog kaklelis be pagalbos neatsidarys. Bet liepe paciai nuspresti kaip ateis vaikelis, tiesa su tam tikru spaudimu gimdyti naturaliai. Paisrinkau zinoma - gimdyti, ne cezari - as juk GALIU. as NESU NEVYKELE. AS BUSIU TIKRA MAMA. Pagimdziau - negyva dukryte... paskutinemis minutemis atsidalino placenta nuo patirtu skausmu ir streso po 25 valandu gimdymo... TODEL SITO STRAIPSNIO autorius/autore NORECIAU NUSAUTI. Dukryte buvo visiskai sveika. Tik negyva. Stai tokia tad as naturaliai gimdziusi "didvyre" mama.
laurita
2010-01-15 11:32
mano dukrytė gimė po cezario pjuvio ir tikrai nesigailiu,viskas manau buvo puikiai,darė vietine nejautra(pati norėjau,nenorėjau užmigti)mergytė gime sveika,be jokiu komplikaciju,4diena po operacijos išleido namučių,,,randa puse metu jaučiau,,nu toks kietas atrodė,,del durio į nugara visai nieko nejaučiau,net aplinkiniai stebėjosi kaip aš vikrei judu,mano giminaitė sake po naturalaus gimdymo taip greit nejudėjo....
noriu pasakyti mamoms kurios bijo cezario,kad nieko baisaus nėra,,skaudės po operacijo tikrai,,bet tikrai nedaugiau kaip per naturalu gimdymą,mamos pastoja ir nuo tos dienos pradeda bijoti gimdymo,,pritariu airai,po 10-15val,išsikankinusios moterys ,morališkai manau sunkiau atsigauna negu po cezario.
As:)
2009-08-20 16:35
Jeigu man dar butu reikeje paciai pagimdyti po 30val skausmu tai as turbut net to vaiko nebebuciau ant ranku paemus,ne kiek nesigailiu kad padare cezario pjuvi ir vaikas sveikas ir as labai greit atsigavau o dar tik 2men tepraejo.
Vilija
2009-07-22 21:43
Visai nesenai po trečio Cezario pjūvio jau namuose auginame trečią dukrelę. Šiaip po visų pjūvių gan greitai keldavausi ir judėdavau. Visus tris kartus man Cezario pjūvį darė ne dėl mados ar noro, o tik dėl būtinybės. Svarbiausia po operacijos neskubėti greitai vėl pastoti - turi organizmas pailsėti ir pjūvio vieta sustiprėti, kad galėtum sėkmingai išnešiot vaikelį.
Sėkmės ir tikėjimo besilaukiančioms mamytėms!
sonia
2009-04-14 13:57
gerai cia kazkas rase - pagal aplinkybes reikia spresti, ir nenusiteikti is karto - oj, tik ne operacija...iseina, geriau kad vaikas traumuotas gimtu, bet tik ne operacija.....nesamone...dare man dvi Cesario operacijas - kuo puikiausiai uzgijo, is ligonines israse jau 3-ia para - o kas svarbiausia, du nuostabus sveiki vaikai:-)))) tai ir yra svarbiausia
millami
2009-04-14 13:45
siais laikais zodis ”naturalus” yra labiau madingas....ir nesigylinama, ar tai visada geriau ....musu kaimynei pries 7 metus daktarelis nepadare Cesario operacijos, tiesiog neatsirado provincialineje ligonineje galincio ja padaryti, o i Vilniu vezti buvo per velu, trauke su znyplem - iki siol ji vargsele vezioja sunu vezimelyje...jau be jokios vilties isgydyti....Didziausia klaida - bandymas visus ir viska sulyginti, ir klijuoti etiketes ”madinga”, ”neetiska”....”vykeles-nevykeles”.....
ir dar
2009-03-01 11:05
Kodel niekas neraso apie gimdymo traumas- kurios pakenkia ne tik motinos, bet vaikelio sveikatai? Ir kuriu yra zymiai daugiau, nei komplikaciju po cezario...
S...
2009-03-01 11:03
Pirmaji vaikeli gimdziau pati. labai noreciau antrojo, bet jei nepavyks susitarti del Cezario- tai nesirysiu. Ir kas cia sugalvojo, kad renkanciosios Cezari yra islepintos? Kas man atstatys sugadinta sveikata gimdymo metu- gal tos neislepintosios? Visiskas absurdas tas straipsnis. Gimdymas yra tik pacios moters reikalas... ir tik jos reikalas pasirinkti budus!!!
Tai ir kitas chirurgines intervencijas atmeskit, juk tai nenaturalu!!! Netraukit dantu, neoperuokit tulzies. Mirkit pagaliau, juk tai taip naturalu... :///
Busima_mamyte
2008-12-11 21:00
as girdejau,kad riebaliuku turincioms merginoms sunkisu gyja randas po cezario...
rutka
2008-11-06 21:17
pries 9 metus dare cezario pjuvi,nes negalejau pati pagimdyti...dabar laukiuosi antro vaikelio ir galvoju...ar ir darys cezario pjuvi...esu labai pasimetusi ir visko bijau//
Jurgita
2008-09-30 01:36
gimdziau pries 8men,viskas buvo gerai,iki 1 daktaru klaidos,kai nutare peleist vandenis..pradejo dust mazylis,ir teko daryt cezari..tikrai dziaugiuosi kad ji dare,nes abiem buvo saugu..zinoma mazyli maciau is karto..nzn ar gerai darau,bet noriu pastot jau antram mazyliui..pasiilgau mazo angeliuko..nes pirmas jau pradeda vaikscioti:)gal kas galetu man atsakyti apie antra nestuma..lauksiu,london
Jurga
2008-09-21 19:46
Cia kazkas rase, kad Cezario pjuvis vaikymas mados!!! Moterys, paskaitykit kiek procentu naturaliai gimdziusios mamytes pagimde vaikus su cerabraliniu paralyzium. Mano pacios brolis sedi visa gyvenima vezimelyje del gydytoju kaltes, kurie mane, kad cia tik mada. Taigi nevaidinkit cia tokiomis didvyremis, kad gimdet pacios. As pati laukiuosi vaikelio ir tik uz Cezario pjuvi!
Karti
2008-09-10 18:07
jo pritariu airi ,pati uz keliu savaiciu turiu gimdyti,tiksliau darys cezari ,nenoreciau naturaliai nes gi skauda ,kam kenteti jei galima nekenteti
Gintare
2008-07-10 12:46
Aš esu už kuo natūralesnį gimdymą, bet, deja, savo pirmagymį teko gimdyti Cezario operacijos būdu. Dabar laukiuosi antro vaikelio ir tikiuosi, kad pavyks jį pagimdyti pačiai. Kaip ir minėjo viena mamytė, svarbiausiai teigiamai nusiteikti ir nebijoti gimdymo.
ramune,2008 06 26
2008-06-26 13:08
gimdziau pries keturis metus,bet kolas apie antra pagalvojus net siurpas nukrecia,naturaliai gimdyt negalejau,komplikacijos buvo.tad po 24 val skausmingu saremiu nusprende cezari daryti,taciau ir jis buvo komplikuotas,zaizda gydziausi 2 menesius,o vaikui buvo kvepavimo sutrikmu.esu uz naturalu gimdyma,taciau tiku likimu ir nesvarbu kaip gimdyt,svarbiausia jog vaikuciui viskas gerai
KristiAna
2008-05-19 23:23
pagimdziau 2 angeliukus, bet net nepagalvojau apie Cezario pjuvio galimybe vien del patogumo... Pirmaja mergaite gimdziau su nejautra, o antraji berniuka naturaliai. Dabar kai viska pasveriu, patariu nei uz viena is visu galimybiu neuzsigarantuoti is anksto. Geriausia nusiteikti, kad gimdysite sekmingai, o jei kas, apsispresite per gimdyma. Is tiesu, po vienokios ir kitokios patirties galiu apibendrinti: jei gimdymas trunka 20+... val, geriau daryti nejautra, o jei kyla pavojus jums ir vaikuciui, ir Cezario pjuvi, o jei gimdymas vyksta sklandziai, ir netrunka paromis, garantuoju, jog apsidziaugsite pagimdziusios pacios, o ir begales nepatogumu ir netgi skausmu isvengsite ... Vis del to as uz naturalu gimdyma, zinoma,jei be komplikaciju. Sekmes visoms!
deina
2008-04-13 12:52
pirma dukryte pagimdziau pati.antra gimdziau tol kol pradejau stipriai dusti.pradejo dusti ir mergaite.tuomet extra i operacine,buvo atliktas cezario pjuvis.gime labai didele.dabar 2 menesiai liko iki 3 gimdymo,noreciau gal labiau naturaliai gimdyt,bet vaisiaus padetis sedyne ir iki gimdymo jei neatsisuks,bus neisvengiamas cezario pjuvis.
jovita
2008-04-12 23:25
laukiuosi pirmojo vaikelio,ir tikrai bijau ir nenoreciau,kad man butu atliekamas cezario pjuvis...vis del to tai operacija,po kurios laiko reikia atsigauti....tai individualus kiekvienos besilaukiancios apsisprendimas...
jovita
2008-04-12 23:25
laukiuosi pirmojo vaikelio,ir tikrai bijau ir nenoreciau,kad man butu atliekamas cezario pjuvis...vis del to tai operacija,po kurios laiko reikia atsigauti....tai individualus kiekvienos besilaukiancios apsisprendimas...
ilona
2008-03-14 22:53
pats gimdymas nera nei baisus nei skausmingas. skausmingi tik saremiai, kai atsidarineja gimda. ir tai priklauso ju intensyvumas ir skausmingumas nuo kiekvienos moters individualiai. tai kad yra atveju kai cezaris yra reikalingas. taciau vaikytis mados nemanau kad tai tikslinga.
dolly
2008-02-10 16:44
speju, kad Aira nera nei buvus nescia, nei gimdziusi... juk kas naturalu, tas yra geriausia.moters organizmas yra sutvertas gimdyti vaikus, o operacija reikalinga tik esant komplikacijoms. as gimdysiu tik rugseji, bet stengsiuos is visu jegu padaryti tai naturaliai! ir visai nesijauciu nuskriausta ar diskriminuojama!
ramintada
2007-11-21 19:52
as pati 3 vaikeli dare cezerio pjuvi nes pati negalejau pagimdyti man daktarai draude, i nugara kai leido narkoze labai skaudejo o dar tie saremei,oi oi, as sutinku kad naturaliu budu gimdyti yra geraiu ,
moteris brandaus amziaus
2007-11-18 16:06
daug pazystu kurioms buvo atliktas cezario piuvis laimingos o sulaukusios brandaus amziaus nenutukusios neturejo bedu su gimdos kaklelio zaizdelemis tai nereikia cia gazdinti leiskite moterims pasirinkti o ne kankintis parom o taip
Giedre
2007-11-05 16:40
Airai,
esu pagimdžiusi du vaikus.Pirmasis-natūralus gimdymas buvo lengvas ir tikrai jo nebijojau.Tuo labiau nuo vaikystės.Manau tai švietimo trūkumas,ir moteriško auklėjimo,informacijos stoka.Kitas vaikutis gimė cezario pjūvio metu.Nebuvo lengviau nei psicholigiškai,nei po gimdymo- tris paras sunkiai galėjau pasikelti iš lovos dėl galvos skausmo.
aira
2007-10-30 18:10
Manau, kad pagaliau baigsis moteru diskriminacija ir sugyvulinimas. Tikiuosi, kad visos mes gimdysime atliekant cezerio pjuvi. Nes tik tai yra humaniska moteru atzvilgiu. Lietuvoje zymiai pagausetu naujagimiu, nes gimdymas tai baisiausias moters gyvenimo kosmara, kurio bijomasi jau nuo vaikystes.
aira
2007-10-30 18:02
Manau, kad pagaliau baigsis moteru diskriminacija ir sugyvulinimas. Tikiuosi, kad visos mes gimdysime atliekant cezerio pjuvi. Nes tik tai yra humaniska moteru atzvilgiu. Lietuvoje zymiai pagausetu naujagimiu, nes gimdymas tai baisiausias moters gyvenimo kosmara, kurio bijomasi jau nuo vaikystes.
Rodyti daugiau komentarų

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai

Mūsų draugai