Kaip išvengti netikėtų traumų?

Kaip ir kasmet, taip ir šiais metais, pirotechnikos sukeltų traumų kai kuriems žmonėms nepavyko išvengti. O kur dar tas neatsargumas sporto salėse, kurias užplūsta po Naujų metų pasiruošę keisti savo kūną žmonės. Skuba, sportuoja ir....patiria traumą!

Žmogui pavojinga pirotechnika

Po Naujų metų nemažai traumų buvo fiksuojama nuo neteisingo pirotechnikos naudojimo, neperskaičius jų naudojimo instrukcijų. Be to, nemažai sužalojimų bei traumų patiriama tuomet, kai pirotechnikos gaminiai atsiduria neblaivių žmonių rankose.

Policijos departamento duomenimis, per Naujuosius metus neteisingai naudojami pirotechnikos gaminiai sužalojo 41 žmogų,  10 sužeistųjų yra nepilnamečiai. Dėl neteisingo pirotechnikos naudojimo yra patiriamos įvairios traumos bei sužalojimai, nudegimai, Pvz., prieš pat Naujus metus  į Vilniaus ligoninę buvo atvežtas 29 vyras, kuris degdamas petardas, patyrė dešinės plaštakos 1-3 pirštų atvirus lūžius.

Dar blogiau dėl neteisingo pirotechnikos naudojimo baigėsi 30-mečiui vyrui, kuriam buvo amputuota dešinės plaštakos 1-3 pirštai po to, kai jo rankoje sprogo petarda. Taigi, jei iki šio Jūsų namuose vis dar po Naujų metų šventės yra užsilikę pirotechnikos gaminių, elkitės su jais labai atsargiai. Saugokite save ir savo artimuosius: neteisingai sprogdinami pirotechnikos gaminiai gali sukelti įvairias traumas bei pavojų sveikatai.

Kurie žmonės sporto klube rizikuoja patirti traumą?

Ne vienas iš mūsų Naujais metais pasižadėjome sau, jog nuo šiol daugiau dėmesio skirsime šeimai, sveikiau maitinsime ir pagaliau pradėsime sportuoti. Štai dėl ko sausio mėnesis sporto klubuose yra vienas iš lankomiausių mėnesiu metuose. Ryžtingai nusiteikę žmonės siekia vieno – pagražinti kūno linijas bei pagerinti savijautą. Atrodo, lyg ir viskas būtų neblogai, jei ne pamažu blėstantis optimizmas ir štai, kovo mėnesį sporto klubuose sportuoja daug mažiau žmonių. Dingsta valia ir ryžtas sportuoti.

Tie, kurie nepasiduoda valiai ir toliau sportuoja, pastebi, kaip sporto ir mitybos dėka jų kūnas pastebimai gražėja, savijauta tapo kur kas geresnė nei prieš tai. Suprantama, tik nuolatinis darbas - mankšta sporto klube ir dėmesys savo mitybai - gali atnešti tokius teigiamus rezultatus.

Tiems, kurie neturi kantrybės ir nori gražesnio kūno „čia ir dabar“ kyla didesnė rizika patirti sportines traumas.

Štai, žiūrėk, jaunas vyras atlėkė į sporto klubą ir be jokio apšilimo ėmė kilnoti svarmenis. Po kelių dešimčių minučių jis pajautė, kaip pasitempė raumenis, atsirado raumenų skausmas, patinimas, mėlynė. Pa­tem­pi­mams gy­dy­ti var­to­ja­mi ne­ste­roi­di­niai vais­tai nuo už­de­gi­mo (NVNU).

Kiti sportininkai skundžiasi, jog po sporto juos vargina nu­ga­ros skaus­mas, mat jie patyrė nugaros patempimą.  Nu­ga­ros skaus­mą daž­niau­siai su­ke­lia rau­me­nų ar raiš­čių pa­tem­pi­mas ke­liant svo­rį ar at­lie­kant stai­gų ju­de­sį. Šis skaus­mas dar va­di­na­mas „pa­pras­tu“ nu­ga­ros skaus­mu. Nugaros skausmas gali at­si­ras­ti bet ku­ria­me nu­ga­ros taš­ke pa­lei stu­bu­rą, tačiau daž­niau­siai nu­ken­čia apa­ti­nė – juos­me­ni­nė stu­bu­ro da­lis. Taip yra dėl to, jog juos­me­niui ten­ka lai­ky­ti di­džiau­sią kū­no ma­sės da­lį, taip pat bet ko­kį ne­ša­mą svo­rį, juos­muo la­biau nei vir­šu­ti­nės stu­bu­ro da­lys da­ly­vau­ja su­kan­tis ar len­kian­tis.

Atsiminkite, jog pirmoji pagalba traumų atveju – taikomas R I C E principas

RICE principas remiasi:

Rest – ramybe. Traumuotos vietos reikėtų nejudinti ir atpalaiduoti pakenktą vietą.
Ice - ledas, šaltis! Svarbu traumuotą vietą šaldyti iškarto, po tramos, 24 – 48 val.
Compression - lengvai pabintuoti pakenktą vietą;
Elevation - pakelti pakenktą galūnę.

Sėkmės kelyje link gražaus kūno be jokių traumų!

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai