Naudingos žinios apie fizinius pratimus

Aerobinis pajėgumas - t. y. organizmo sugebėjimas pasisavinti deguonį per tam tikrą laiką - kasmet sumažėja apie 1 proc.
 

Mankštos planas, kuris gali pakeisti jūsų gyvenimą


Ekspertai teigia, kad po 21 treniruotės (t.y. mankštinantis 7 savaites po 3 kartus per savaitę) įvyksta persilaužimas, ir mankšta tampa mūsų įpročiu. Kaipgi ištverti šį laiką?
 

PRADĖKIME


1. Nedelskime. Pradėkime mankštintis nelaukdami - kol sumažės darbo, kol oras bus geresnis, kol sumažės svoris… Kuo greičiau pradėsime mankštintis, tuo greičiau pajusime, kad esame darbingesni ir išsprendžiame daugiau problemų.
2. Nuspręskime, ko siekiame. Ar norime sumažinti svorį, ar įgyti daugiau energijos, o gal investuoti laiką ir pinigus į bendrą organizmo sveikatos stiprinimą?
• Visų rūšių fiziniai pratimai naudingi mūsų sveikatai.
• Streso sumažinimui, psichinės sveikatos pagerinimui ir lankstumo ugdymui labai tinka joga ir kita rytietiška mankšta.
• Svorio sumažinimui, širdies ir kraujagyslių sistemos sustiprinimui pasirinkime aerobikos treniruotes, šokių pamokas arba kokią nors kitą mankštą, kurios metu pagreitėja širdies ritmas - mankštinkimės mažiausiai po 20 minučių 3 kartus per savaitę.
• Treniruoklių salė - puikus pasirinkimas norint pagerinti širdies ištvermę ir raumenų tonusą.
3. Pasirinkime tai, kas mums patinka. Nevažiuokime stacionariu dviračiu, jeigu tai be galo nuobodu. Geruose sveikatingumo klubuose yra tikrai maksimalus pasirinkimas, atitinkantis mūsų siekiamus tikslus - įvairios aerobikos rūšys, treniruokliai ir t.t.
 

ĮSITVIRTINKIME


4. Mankštinkimės kartu su draugais. Paskatinkime draugus siekti panašių tikslų - tai daug įdomiau, smagiau, be to, mums paprasčiausiai gėda prieš draugą tingėti mankštintis. Jeigu nerandame draugų, pasisamdykime asmeninį trenerį mažiausiai 21 treniruotei.


5. Lankykime sveikatingumo klubą. Sveikatingumo klubas suteikia motyvaciją reguliariai mankštintis. Idealiu atveju šis klubas turėtų būti arti darbo ar gyvenamosios vietos, jo personalas - dėmesingas, draugiškas ir tvarkingas.
 

TĘSKIME


6. Mankštinkimės reguliariai. Mankštai pasirinkime vienodą laiką ir tas pačias savaitės dienas. Kitus darbus ir įsipareigojimus planuokime taip, kad jie mums netrukdytų. Nedarykime jokių išimčių mažiausiai pirmąsias septynias savaites. Geriausia mankštintis rytais - mažiau pagundų sau pačiam įrodinėti, koks aš užsiėmęs ir kaip neturiu laiko mankštai.
7. Apdovanokime save. Po 21-osios treniruotės suteikime sau malonumą (pavyzdžiui, masažą). Darykime tai reguliariai - kas 21 treniruotė.
8. Mankštinkimės visada - savo sveikatos labui. Kai tik mankšta taps įpročiu, pagalvokime apie pratimų įvairovę: dabar galima pradėti treniruoti smulkesnius raumenis, naudoti įvairesnę treniruoklių salės įrangą. Po 42 treniruotės mes esame aiškiai pažengę į priekį. Negi norite viską mesti ir po kurio laiko vėl sunkiai pradėti iš naujo?
Klausimas. Ką daryti, kad mano kojos po fizinių pratimų skleistų mažiau nemalonaus prakaito kvapo?
Atsakymas. Kojų prakaito kvapas atsiranda dėl bakterijų, kurios tarpsta drėgnoje aplinkoje. Po mankštos labai svarbu kojas gerai nuplauti ir nušluostyti. Be to, sportiniai bateliai turi būti vėdinami ne trumpiau kaip 24 val. Reguliariai mirkykite kojas vonelėje (galite įpilti kelis lašus arbatmedžio aliejaus arba arbatos nuoviro). Galiausiai - keiskite sportinius batelius kas pusmetį.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

tonusanas
2009-07-23 02:28
tas tonusano pardavejas eina per visus forumus ir reklamuoja ta savo vaista nuo visu ligu - jau visai uzkniso
Akvilina
2009-04-20 02:46
as seniau niekaip neprisiversdavau sportuoti. dabar rytais tonussan isgeriu, tonizuojamai veikia organizma, nebebunu mieguista, tai visada pasimankstinu pries iseidama i darba
karakumas
2009-04-16 11:00
man tai nereikai nei jokiu fastum, kai as sportuoju taip, kad gerai jauciu savo kuno ribas. Jauciu, kad jau per dag raumenys isitempe -treniurote baigiu. Na tik man kartais energijos stygiu po treniruociu pasireiskia, lyg apsnudimas kazkoks. Tai treneris patare panaudoti toki Tonussan augalines kilmes maisto papilda, kuris vaiko mieguistuma ir teikia zvalumo. Tai as isgeriu jo, ir jau po kokiu penkiolikos/dvim minuciu galiu veikti vel kanors aktyvaus:)
Adonas
2009-04-14 16:08
as manau, kad svarbiausia ka reikia zinoti, kai sportuoji, pats ne karta tuo isitikinau, kad tikrai reikia vaistineleje tureti fastum gelio, geriausiai padeda jei kokia trauma netiketa pakisa koja
Pseudonimas
2008-01-27 01:09
Pritariu Monita galima ...
Monita
2007-04-14 17:31
Namu saligomis tai pat galima sulieknet.
Eglute
2007-04-03 22:36
o jei negali i klubus vaiksciot? ka tada daryt?
Rodyti daugiau komentarų

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai