Kaip atsipalaiduoti po įtemptos darbo dienos?

Pasitaiko, kad sugrįžus namo po varginančios ir įtemptos darbo dienos, dar ilgą laiką  sunku atitrūkti nuo slegiančių rūpesčių, atsipalaiduoti, nusiteikti ir kūnu ir dvasia laisvam vakarui. Norisi kuo greičiau atitolinti darbo problemas ir likusią vakaro dalį jaustis smagiam, žvaliam, bendrauti su šeima, nueiti į svečius ar į renginį.

Jeigu žmogų itin išsekino dienos tempas, o vakarop jaučiasi  pavargęs, nusidirbęs, sudirgęs ir nervingas- jam reikalinga greita relaksacija. Patariama prigulti kokiam ketvirčiui valandos, neskaityti, nesikalbėti. Ilsėtis geriausia pritemdytame kambaryje, kojas lovoje pakėlus  15-20 cm aukščiau. Nervingiems žmonės pravartu užsimerkti ir mintyse ne mažiau kaip 3 minutes kartoti vieną vienintelį sakinį: „aš dabar esu visiškai ramus“. Taip pailsėjus galima pradėti vakarinę terapiją vandeniu:

1.Braidymas po vandenį. Į vonią prileiskite šalto vandens( 20 cm aukščio). Kojos prieš įlipant turi būti šiltos. Įlipkite basas į vonią su šaltu vandeniu ir strypčiokite kaip gandras po balą: vieną koją aukštyn, kitą žemyn, kol jos šiek tiek paraus, bet ne ilgiau kaip 1-2 minutes. Strypčiojant galima garsiai skaičiuoti iki 60 ar 120. Kai tik vanduo ima žnaibyti blauzdas, reikia tučtuojau išlipti. Tada ant šlapių kojų užsimaukite vilnones kojines, įsiaukite į batus ir ketvirtį valandos sparčiai pasivaikščiokite gryname ore. Ši procedūra gerina kraujotaką, gaivina ir gerina nuotaiką. Jausitės žvalūs ir energingi.

2.Raminanti vonia su vaistažolėmis. Fiziškai pavargusiems žmonėms patariama pasiruošti atpalaiduojančią vonią, tik reikia žinoti, kokias vaistažoles pasirinkti.

Eglių spygliai teikia energijos. Šieno pakritos gerina medžiagų apykaitą- taigi tinka apkūniems. Be to, šienas padeda sergant reumatu ar podagra. Melisų nuoviras ypač veiksmingas dirgliems ir nervingiems. Apynių spurgos padeda užmigti. Levanda gaivina ir teikia žvalumo. Rozmarinas stiprina visą organizmą, ypač gerina kraujotaką ir širdies veiklą. Čiobreliai apsaugo kvėpavimo takus prieš infekciją. Kadagys atpalaiduoja raumenis, kai jie pertempti, skatina odos kraujotaką, malšina reumatinius negalavimus.

3.Druskos vonios. 400g natūralios jūros druskos įpilama į 37 C laipsnių vandens vonią. Gydymo kursas 10- 15 vonių . Sūraus vandens vonios stiprina visą organizmą, šalina nervingumą, kraujotakos sutrikimus, reumatinius negalavimus, sergant odos, moterų ligomis. Jos netinka, kai yra aukšta temperatūra ar nesveika širdis.

4.Arterijų ties rankų riešais apipylimas šaltu vandeniu. Šaltą vandenį iš krano reikia  leisti pirma ant dešinio, paskui ant kairio riešo vidinės pusės, kol pajusite gėlimą( maždaug po 30 sekundžių ant kiekvieno). Galima tuo tarpu garsiai skaičiuoti iki 30. Po to šlapi riešai apvyniojami šiltu gauruotu medvilniniu rankšluosčiu. Ramiai pasėdima 5 minutes.

5.Kojų terapija. Kai kojos pavargusios, reikia blauzdas apvynioti šaltu drėgnu rankšluosčiu ir palaikyti 2-5 minutes. Paskui paraičioti padais kietos gumos  sviedinuką su mažais gaureliais. Kojose pagerės kraujotaka, jos atsigaivins.

6.Pabraidžiojimas po rasą, sniegą. Jei turėsite galimybę pasivaikščioti po  drėgną žolę kokias 2-5 minutes- jūsų kūnas  už tai atsidėkos maloniais potyriais. Vaikštant ežero ar upelio krantine- įbriskite iki blauzdų į vandenį. Paskui ant šlapių kojų užsitraukite kojines, apsiaukite batus. Sparčiai pažingsniuokite, kol kojos maloniai įšils. Žiemą palakstykite basi 0,5- 1 minutę po sniegą, galima net išbėgti į apsnigtą balkoną. Po tokios šalčio terapijos, reikia sparčiai pavaikščioti arba palaikyti kojas šiltame vandenyje.

Kojų sunkumą, nuovargį, skausmą, dilgčiojimą bei patinimą sėkmingai sumažina gelis LIOTON 1000. Gelio sudėtyje yra didelė heparino koncentracija. Heparinas pasižymi kraują skystinančiu, priešuždegiminiu ir antiedeminiu poveikiu. 3- 10 cm gelio įtrynus į probleminę kojų vietą, iš karto jaučiamas lengvumas ir vėsa.

Be minėtų procedūrų, chroniško nuovargio prevencija yra ilgesnis miegas, dažnesnis poilsis, atsiribojimas nuo stresinių situacijų, reguliarus fizinis krūvis, sveika mityba.  Rūkymo, alkoholio ir blogų įpročių atsisakymas.

L.Varanavičienė

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai