Gero miego žingsniai

 Puikus miegas - tai, ko mums reikia naktį 

Beveik trečdalį gyvenimo mes praleidžiame miegodami. Tie, kurių nekamuoja miego sutrikimai, vargu ar susimąsto apie miego prigimtį ir jo reikšmę - juk miegas yra tik miegas. Tačiau susidūrus akis į akį su nemiga, pradedama galvoti ir apie patį fiziologinį miego mechanizmą.… 

Kas tai yra - miegas? 

Miegas - tai ypatinga organizmo būsena, kuri priklauso nuo centrinės nervų sistemos veiklos paros ritmo. Jo metu intensyviai atsinaujina ir kaupiasi žmogaus organizmo funkciniai ir fiziologiniai ištekliai. 

Miego trukmė ir jo poreikis priklauso nuo daugelio faktorių, visų pirma - nuo žmogaus amžiaus ir jo individualių savybių. Naujagimiai miega 16-20 valandų per parą, suaugusieji - 7-8 valandas, na, o pagyvenusiems žmonėms užtenka ir 6 valandų miego. Yra žmonių, kurie visą gyvenimą miega labai trumpai, tačiau jaučiasi pailsėję, darbingi, geros nuotaikos. Tačiau esama ir miegalių, kurie taip ir negali išsimiegoti. Miego poreikį, jo trukmę ir kokybę dažnai lemia žmogaus fizinės ir psichikos savybės.



Nemiga - tai ne tik būsena, kai sunkiai užmiegama. Net ir užmigęs nemigos varginamas žmogus naktį dažnai pabunda, vėl bando užmigti ir taip kasnakt. O ryte, aišku, jaučiasi nepailsėjęs, išsekęs, dirglus. Nemiga - tai lyg bausmė be nusikaltimo, kuri dažniau aplanko vyresnius žmones: 28 proc. vyresnių nei 65 metai žmonių sunkiai užmiega arba labai anksti pabunda. Tai - pusantro karto dažniau nei jauni žmonės. 

Ar verta kalbėti, kad nemiga stipriai veikia žmogaus gyvenimo kokybę? Žinoma! Juk: 

•   kenčiantiems nuo nemigos 4 kartus dažniau vystosi depresija; 

•   nemiga gali sukelti rimtų organizmo sutrikimų, o ypač paveikti širdį; 

•   neišsimiegojęs žmogus negali reikiamai įvertinti pavojingų situacijų (vairuodamas, dirbdamas su mechanizmais); 

•   nevisaverčio miego pasekmė - sunkiai įveikiami kasdieniai darbai. Dėl to sumažėja darbo našumas, dažniau vėluojama į darbą, neretai visa tai atsiliepia ir karjerai. 

Kodėl sutrinka miegas? 

Miego sutrikimai - tai būdinga mūsų gyvenimo būdo pasekmė. Įtemptas darbas, stresai, psichinis ir fizinis persitempimas, darbas naktinėmis pamainomis, kelionės, kai kertamos laiko juostos, besaikis darbas su kompiuteriu - visa tai skatina miego sutrikimų atsiradimą. Nemigą sukelia alkoholio vartojimas, kava, rūkymas, piktnaudžiavimas kai kuriais vaistais. Nemigą dažnai lydi lėtinės ligos - skrandžio opa, astma, širdies veiklos sutrikimai, neurozės, depresija ir t.t. 

Ar verta save guosti, kad nemiga kamuoja milijonus žmonių? Visiškai ne! Tai - jūsų gyvenimas. Tik jūs galite nuspręsti: gyventi ir miegoti kokybiškai ar ir toliau kęsti nemigą bei jos pasekmes. 

Darbo ir poilsio, miego higienos sutrikimus bei nemigos įveikimo būdus apžvelgsime kituose straipsniuose.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai

Mūsų draugai