7 paprasti patarimai, kad šventės būtų lengvesnės

Ir vėl artėja gražiausia pavasario šventė – šv. Velykos. Daugybė žmonių jos laukia dėl pačių įvairiausių priežasčių. Kai kam ji atneša naują viltį, atgimimą, atsinaujinimą, naują laimę, o kai kam ir ... persivalgymą. Tad ką daryti, kad pavyktų išvengti persivalgymo ir šventės taptų lengvesnės?

 

1) Nebadaukite. Visos dienos badavimas prieš šventinę vakarienę gali priversti pamiršti visas ribas ir persivalgyti taip stipriai, kad visas šventes sugadins nemalonūs virškinimo sutrikimai. Taigi net ir per šventes reikėtų išlaikyti mitybos režimą ir nepamiršti nei pusryčių, nei pietų, nei vakarienės, nei sveikų užkandžiavimų tarp jų. Tai sumažins persivalgymo ir kitų virškinimo sutrikimų tikimybę.

 

2) Rinkitės mažesnes lėkštes. Įrodyta, kad iš mažų indų suvalgoma žymiai mažiau. Denkite stalą naudodami gražius, nedidelius indus ir skirkite dėmesio stalo dekorui. Tuomet norėsis gėrėtis ir savo įdėtu darbu bei švenčių prasmę įžvelgti ne tik patiekalų gausoje, bet ir stalo bei namų papuošimuose, ypač jei jie padaryti nuoširdžiai, įdedant nemažai rankų darbo.

 

3) Pasistenkite, kad ant stalo būtų sveikesnio maisto pasirinkimų. Jeigu ant stalo nebus nei daržovių, nei salotų, nei vaisių, nei vandens, o tik puikuosis gausiai majonezu pagardintos mišrainės, riebi mėsa, mėsos vyniotiniai ir kreminiai pyragaičiai, tai kaip bus įmanoma neperkrauti savo virškinimo sistemos? Net jei ir keliaujama į svečius, galima nusinešti kokių nors sveikų, savarankiškai gamintų patiekalų. Puikiai tiks kreminės sriubos, žaliosios salotos, čija sėklų pudingai su uogomis ar vaisių salotos. Būkite išradingi. Galbūt vertėtų pamėginti pagaminti ledų iš augalinių gėrimų?

 

4) Rinkitės sveikesnes ir organizmui naudingesnes alternatyvas. Šiandien maisto produktų ir įvairių patiekalų pasirinkimas toks platus, kad galima išvengti ir riebių pieno produktų, ir labai nesveikų transriebalų. Rinkitės graikišką jogurtą vietoje riebių padažų ar citrinų ir alyvuogių salotų užpilą vietoje majonezo. Visuomet galima gaminti sveikiau – mėsą kepti ne riebaluose, o orkaitėje; žuvį skrudinti ne riebaluose, o virti garuose.

5) Būkite sau atlaidesni. Galbūt tik per šventes turite progą paragauti ypatingojo mamos gaminto kukurūzinio viščiuko ar močiutės kepto makaronų plokštainio su daugybe sūrio ir grietinėlės? Būtinai paragaukite šių patiekalų ir pajuskite ypatingą jų skonį, tačiau valgykite su saiku. Įdomiausia tai, kad pernelyg griežtas nusistatymas gali tik dar labiau padidinti persivalgymo riziką. Įsivaizduokite, kaip sunku visą dieną sėdėti prie gardžius kvapus skleidžiančio stalo ir nieko nevalgyti? Beveik garantuojame, kad vakare tai baigsis nevaldomu persivalgymu, po kurio bus sugadinta ne tik visa naktis, bet ir net kelios šventinės dienos. Ne taip jau retai šventinės dienos sutinkamos ir ligoninėje.

 

6) Neskubėkite valgydami. Įsivaizduokite, kad smegenys tik vėliau suvokia, kad skrandis papildomas nauju maistu. Valgykite ramiai, neskubėdami, gerai sukramtydami maistą. Jei sotumo jausmas pajuntamas maždaug po 20 minučių, visai nesunku įsivaizduoti, kad valgant skubotai galima prisivalgyti labai daug nesveiko ir virškinimo sistemą apkraunančio maisto. Tad jau geriau pradėkite nuo sriubų, salotų, sveikai pagamintos mėsos ar žuvies. Valgykite lėtai, kol pajusite sotumo jausmą ir pakaks vos kelių kąsnelių kažko „nuodėmingesnio“.

 

7) Pažvelkite į šventes iš kitos perspektyvos. Mūsų kultūroje maistas labai svarbus, tačiau jis neturėtų būti svarbiausia švenčių dalis. Pažiūrėkite į šventes kaip į galimybę atsinaujinti ir suprasti, kas mums svarbiausia, kaip į galimybę pabendrauti su artimiausiais ir į galimybę praleisti aktyvaus laiko gamtoje. Tegul šventės nebūna susijusios vien tik su visos dienos sėdėjimu prie stalo.

 

Jei vis tiek užklupo virškinimo sutrikimai

Persivalgius geriausia kurį laiką nevalgyti, gerti daugiau vandens. Atsigulti po persivalgymo – didelė klaida. Daug vertingiau lengvai pasivaikščioti, tuomet ir negalavimai praeis greičiau. Virškinimo funkciją pagerinti gali virškinimo fermentai (svarbiausių fermentų savo sudėtyje turi vaistinis preparatas Mezym). Dėl bet kokio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti sveikatai.

Kitą dieną po persivalgymo reikėtų rinktis lengvesnį maistą, gerti daugiau skysčių, stebėti savo sveikatą. Pykinimas, vėmimas, staigus pilvo pūtimas, bendras silpnumas ir karščiavimas gali būti virškinimo trakto ligos požymiai.

 

Parengė Rūtelė Foktienė

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai