Sveikų pusryčių idėjos

Jei iki šiol į pusryčius numojote ranka, rekomenduojame pradėti elgtis kitaip ir, tikėtina, pastebėsite ne tik darbingumo, nuotaikos ar figūros pokyčių, bet ir pradėsite maloniai eksperimentuoti. Verta atsiminti, kad pusryčiai turi sudaryti didelę per parą gaunamų kalorijų dalį – daugiau valgyti reikėtų būtent pirmojoje dienos dalyje, o ne vakarais. Visą dieną trunkantis badavimas labai padidina vakarinių persivalgymų riziką, o tai gali sukelti daugybę sveikatos problemų, kad ir rėmens graužimą nakties metu. 

 

 

Pradėti dieną sveikais ir energijos suteikiančiais pusryčiais – puikus įprotis. Jį ugdyti reikėtų jau nuo pačių mažiausių dienų ir niekada tokio gero įpročio „nepamesti“. Nesvarbu, kokios aplinkybės – verta atsikelti anksčiau ir lėtai pasimėgauti maistingu bei gražiai patiektu maistu. Pateiksime šiek tiek energijos visai dienai suteikiančių pusryčių patiekalų pavyzdžių. Tai tikrai nebus saldūs pienu užpilti dribsniai ar baltų miltų bandelės. 

 

 

Košės, košės, košės 

 

Sakysite – jos nuobodžios ir neskanios. Bet taip tikrai nėra. Ir jos gali būti skanios. O ką jau kalbėti apie naudingų medžiagų gausybę avižiniuose, grikių ar penkių grūdų dribsniuose. Maloni naujovė, kuri gali Jus nustebinti – košes galima virti augaliniuose gėrimuose. Gomurį glostantį poskonį turi migdolų ar kokosų gėrime išvirti avižiniai dribsniai. Galima šias košes pagardinti įvairiausiais sveikais priedais, pavyzdžiui, riešutais, čija sėklomis, džiovintais vaisiais, šviežiomis uogomis, pjaustytais šviežiais vaisiais ar netgi daržovėmis (žirneliais, morkomis, pomidorais, burokėliais ir taip toliau). Pamėginkite grikius su avokadais – tikrai labai skanu ir maistinga. 

 

 

Kiaušinio reabilitacija 

 

Kiaušinis – neįtikėtinai maistingas maisto produktas, tik jį būtina valgyti su saiku. Jei nesate atsisakę gyvulinių produktų, kiaušiniais tikrai verta kartas nuo karto pasimėgauti. Visuomet verta rinktis kokybiškesnius kiaušinius – laisvai laikomų ar bent ant kraiko auginamų vištų kiaušiniai, be abejonės, maistingesni. Ant nedidelio kiekio lydyto sviesto ar kokosų aliejaus iškeptas kiaušinis gali būti dedamas ant pilnagrūdės duonelės, o omletai – gardinami įvairiausiomis daržovėmis ir žalumynais. Pamėginkite kiaušinius kepti paprikų žiedeliuose – labai skanu, vaizdinga, todėl dažnai patinka ir „nevalgiukams“ vaikams. Itin madingi dabar taip vadinamieji „Benedikto kiaušiniai“. Savo improvizacijas galite kurti namuose, išvengdami riebių padažų ir papildydami receptus didesniais kiekiais daržovių ar riebios žuvies. 

 

 

Avokado galia 

 

Avokadai dietologus ir eilinius žmones stebina vis labiau. Tai labai maistingas maisto produktas, kuris patiekalams suteikia ne tik malonų kreminį skonį, bet ir padovanoja jiems apetitą keliančią žalią spalvą. Sumuštinių užtepėlę pasigaminti nesunku – tereikia gerai prinokusio avokado, žiupsnelio mėgstamų prieskonių ir šiek tiek citrinos sulčių. Viską sutrynus ir išmaišius, galima tepti ant pilnagrūdės duonelės ir pagardinti sūdyta lašiša arba saulėje džiovintais pomidorais, kietuoju  sūriu. Energija ir gera nuotaika visai dienai – garantuota. Šie nesudėtingi receptai įrodo, kad sumuštiniai irgi gali būti sveiki – tereikia rinktis pilnagrūdę duoną, sveikesnes užtepėles (o ne margariną ar majonezą) ir vitaminų bei mineralų gausius ingredientus, pavyzdžiui, špinatus, žirnių želmenis, salotas. Toks sumuštinis bus ne tik maistingas ir naudingas, bet ir labai išvaizdus.

 

Linkime Jums skanių pusryčių, suteikiančių energijos visai dienai!

 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai