Kaip atgaivinti pavargusias kojas

Nuolat skubantį žmogų dažnai kankina emocinis arba fizinis nuovargis. Verta sustoti ir pasirūpinti savimi – tik tada su džiaugsmu ir vėl galima kibti į darbus. Nepamirškite savęs palepinti, nes nuoširdžiai pailsėti mokantis žmogus pasiekia ir nuveikia žymiai daugiau. Yra ne vienas veiksmingas būdas, padedantis atgaivinti po sunkios dienos pavargusias, patinusias ir „degančias“ kojas – galbūt kažkuris iš jų taps vienas Jūsų mėgstamiausių? 

 

  • Masažas ledo kubeliu. Ledo kubeliai ne tik maloniai atšaldo Jūsų mėgstamus gėrimus, bet gali pasitarnauti ir pavargusių kojų atgaivinimui. Patogiai įsitaisykite ir sukamaisiais judesiais pamasažuokite kojas keletu ledo kubelių – šaltis maloniai gaivins, sumažins patinimą, slopins uždegiminius procesus. Galite užsišaldyti mėgstamų žolelių nuovirų, pavyzdžiui, puikiai tiks pipirmėčių, ramunėlių, melisų ar šalavijų vandeninės ištraukos. 

 

  • Kontrastinis dušas arba vonelė. Galite rinktis Jums patogesnį variantą, bet prieš tai būtinai pasitarkite su Jus prižiūrinčiu gydytoju. Jei po sunkios darbo dienos mėgstate gaivintis duše, tuomet įsidrąsinkite pakaitalioti vandens temperatūrą. Toks kontrastinis dušas ilgainiui stiprina imunitetą, atgaivina organizmą, skatina kraujo apytakos procesus. Jei kontrastinis dušas Jums skamba nepatraukliai, tuomet galite pasiruošti du indus – viename turėtų būti karštas vanduo (jokiais būdais ne per karštas), kitame – šaltas vanduo. Įmerkite pavargusias pėdas į šiuos indus pakaitomis. Pakanka karštoje vonelėje pėdas palaikyti porą minučių, vėsioje vonelėje – iki minutės. Galite keisti ir dažniau. Jei kontrastinė vonelė nedomina, tuomet rinkitės šiltą vonelę su jūros druska ar atpalaiduojančiais levandų, bergamočių, pipirmėčių, pušų eteriniais aliejais. Vanduo turi būti tik šiltas, jokiais būdais ne per karštas. Po tokios vonelės lengvai pamasažuokite pėdas; galite jas ištepti mėgstamu kremu. 

 

  • Kojų pakėlimas aukščiau širdies lygio. Kojos per dieną pavargsta dėl sutrikusių kraujotakos procesų. Jei kiekvieną vakarą užkelsite kojas ant aukštesnių paviršių priešais save – jos pakankamai greitai pailsės ir jausitės žymiai geriau. Taip padėsite grįžti užsistovėjusiam kraujui, sumažės kojų patinimas, jos taps lengvesnės. Tai turėtų tapti kasdieniniu įpročiu tiems, kuriuos vargina kojų venų varikozė.

 

  • Gaivinantys geliai ir drėkinantys kremai. Malonus masažas su heparino natrio druskos turinčiu geliu ar vėsiu drėkinamąjį poveikį turinčiu losjonu bus tikrai į naudą, jei jaučiate kojų nuovargį. Heparino natrio druska ir masažuojamieji judesiai padeda gerinti kraujo mikrocirkuliaciją,  sumažina nemalonius kojų nuovargio simptomus – skausmą, tempimą, patinimą. Tokie vaistiniai preparatai ypač tinkami, jei kamuoja kojų venų varikozė. Naudodami drėkinamąjį losjoną ne tik atgaivinsite pavargusias kojas, bet ir pamaitinsite dažnai sausėjančią kojų odą. 

 

  • Lengvas fizinis krūvis. Skamba keistai? Jei visą dieną judėjote, geriau vadovaukitės aukščiau išvardintais patarimais. Tačiau jei visą dieną praleidote statiškose padėtyse, pavyzdžiui, daug sėdėjote ar stovėjote, išjudinti užsistovėjusį kraują ir kitus skysčius padės baseinas, lengvas pasivaikščiojimas, nesudėtingi fiziniai pratimai. Galite atlikti specialių kojų kraujotaką gerinančių pratimų, pavyzdžiui, pavaikščioti ant pirštų galų, pasupti kojas sėdint, pamėginti pakilnoti įvairius daiktus, paėmus juos nuo žemės suspaustomis pėdomis, atlikti į dviračio mynimą panašų pratimą (atsigulus ant nugaros). Sportas ne tik suteiks energijos, bet ir padės geriau pailsėti naktį (žinoma, sportuoti reikėtų likus bent 2-3 valandoms iki numatomo nakties pogulio laiko). 

 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai