Ypatingai maistingų pusryčių idėjos

Pusryčiai itin svarbūs energingai dienos pradžiai. Tai žino kiekvienas, tačiau tikrai ne kiekvienas juos valgo. Viena dažniausių priežasčių, kodėl nenorima pusryčių, yra dideli maisto kiekiai, suvalgomi vakarais – žmogus atsibunda su sunkumo jausmu skrandyje, todėl apie rytinį maistą jam net nekyla minčių. Vertėtų bent vieną vakarą pamėginti vakarienę valgyti šiek tiek anksčiau, nei įprasta ir visai neužkandžiauti prieš miegą – galbūt kitas rytas prasidėtų naudingo pusryčių recepto išmėginimu ir didesniu energijos antplūdžiu.

Pateikiame 5 maistingų pusryčių idėjas, kurios, tikimės, įkvėps rytą pradėti ne tik skaniai, bet ir naudingai. 

 

  1. Pusryčių pudingas su maistingosiomis ispaninio šalavijo (chia) sėklomis

1 porcijai reikės 125 ml natūralaus jogurto, tiek pat migdolų pieno, 2 šaukštų chia sėklų, 1 šaukšto šviežio (skysto) medaus, įvairių vaisių ir uogų. Norint paruošti daugiau pudingo, išvardintus kiekius galima dvigubinti. Jis ruošiamas iš vakaro – inde gerai išmaišomas migdolų pienas, jogurtas ir chia sėklos. Po pusvalandžio masė dar kartą išmaišoma ir perkeliama į mažesnius indelius. Paliekama per naktį išbrinkti – ryte papuošiama pasirinktais vaisiais arba uogomis. Galima sukomponuoti ir pudingo versiją, skirtą veganams. Šiame skaniame patiekale gausu baltymų, naudingų vitaminų ir mineralų bei skaidulinių medžiagų. 

 

  1. Omletas su žalumynais

Šis omletas kepamas orkaitėje – vienu metu paruošiami sveiki pusryčiai net keturiems asmenims. Reikės 8 šviežių kiaušinių, 100 g špinatų ir įvairiausių kitų mėgstamų žalumynų (tinka ir žalieji žirneliai), 1 pomidoro ir 1 raudonosios paprikos bei mėgstamų prieskonių (druskos, pipirų). Kiaušiniai išplakami su prieskoniais. Į šią masę įmaišomi nuplauti ir nusausinti žalumynai bei kitos pasirinktos daržovės. Plakinys perkeliamas į sviestu išteptą kepimo formą ir kepamas apie pusvalandį iki 180 laipsnių Celsijaus temperatūros įkaitintoje orkaitėje. Šis patiekalas turi daug naudingų baltymų ir vandenyje bei riebaluose tirpių vitaminų. 

 

  1. Žalias bananų ir špinatų kokteilis

Šio kokteilio spalva – nuotaikingai žalia, o jame esančios naudingos medžiagos – tikras energijos užtaisas iki pat pietų. Vienam asmeniui reikės stiklinės migdolų arba kokosų pieno, vieno prinokusio banano ir didelės saujos (apie 50 g) nuplautų špinatų. Viską tereikia sudėti į smulkintuvą, išplakti iki vientisos masės ir mėgautis puikiu vitaminų, mineralų bei skaidulinių medžiagų šaltiniu. 

 

  1. Sumuštiniai su lašiša ir avokadu

Vienam asmeniui reikės 2 pilno grūdo tamsios duonos riekelių, 1 prinokusio avokado, šiek tiek mėgstamos lašišos, trupučio citrinos sulčių, šviežiai maltų pipirų. Avokadas sutrinamas su citrinų sultimis į vientisą masę, kuri tepama ant duonos riekelių. Pabarstoma šiek tiek pipirų. Ant viršaus uždedama mėgstamos lašišos, žalumynų. Vietoj lašišos galima naudoti fetos sūrį, kai kurie mėgsta naudoti ant lydyto (ghee) sviesto keptą kiaušinį. Galimas ir veganams tinkantis patiekalo variantas – labai skanu ant avokado mase apteptų duonos riekelių uždėti saulėje džiovintų ar šviežių pomidorų. Šis patiekalas turtingas nesočiosiomis riebalų rūgštimis, baltymais, naudingaisiais angliavandeniais ir skaidulinėmis medžiagomis. 

 

  1. Avižinė pusryčių košė be cukraus

Košių mėgėjams šį paprastą receptą žinoti tiesiog būtina. Svarbiausia naudoti ne greitai paruošiamus avižų dribsnius, o tokius, kuriuos reikia virti. Kol verda pilnagrūdžiai avižiniai dribsniai, košę vertinga pagardinti pora šaukštų migdolų ar kokosų pieno – skonis tampa daug malonesnis, o struktūra – švelnesnė. Išvirta košė papildoma susmulkintu bananu ir įvairiomis sėklomis, džiovintais vaisiais ar šviežiomis uogomis (pavyzdžiui, saulėgrąžomis, moliūgais, spanguolėmis, avietėmis, datulėmis). Paliekama daug vietos fantazijai. Šioje pusryčių košėje gausu ne tik ilgiau virškinamų angliavandenių, bet yra ir skaidulų, naudingų riebalų rūgščių, vitaminų bei mineralų. 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai