7 naudingi mitybos principai pagal Ajurvedos mokslą

Ajurvedos mokslas teigia sveikos mitybos svarbą ilgam ir laimingam gyvenimui. Subalansuota mityba yra visa ko pagrindas – tik teisingai maitinantis įmanoma išlikti sveikam, susirgus – greičiau pasveikti, o pasveikus – sėkmingiau atsigauti po ligos. Teisinga mityba svarbi norint apsaugoti ir fizinę, ir dvasinę sveikatą. Ajurvedos mokslas padeda surasti individualiam asmeniui tinkamiausias mitybos taisykles, tačiau bendrųjų principų verta laikytis kiekvienam, norinčiam jaustis geriau ir džiaugtis po valgio užplūstančia energija bei laimingumo jausmu. 

 

  • Maistas turi būti lengvas

Nepatariama rinktis riebaus ir sunkiai virškinamo maisto. Tokio maisto apdorojimas iš organizmo atima daug jėgų ir ne tik nesuteikia gyvybinės energijos, kurios turėtų būti gaunama iš maisto, bet netgi papildomai ją eikvoja. Patariama rinktis maistą, kuris neapsunkina organizmo. Ajurvedos mokslas tinkamiausią maistą parenka pagal individualaus asmens prigimtį, tačiau kiekvienas žmogus turi įsiklausyti į savo organizmo siunčiamus signalus. Jei riebus kepsnys apsunkina, o ne suteikia energijos, tuomet toks maistas tikrai netinkamas. Žinoma, persivalgyti irgi nesveika, nes suvalgius per didelį maisto kiekį kankina skrandžio skausmas, sunkumas, pilvo pūtimas ir kiti virškinimo sutrikimai. Anot Ajurvedos, pakilti nuo stalo reikia dar nejaučiant pilnumo jausmo – virškinimo procesui turi likti „vietos“. 

 

  • Maistas neturi būti per sūrus, per saldus ar per rūgštus

Ajurvedos mitybos principai skatina vartoti kuo mažiau druskos. Per didelis natrio chlorido vartojimas skatina skysčių kaupimąsi ir provokuoja kai kurių ligų vystymąsi. Taip pat nepatariama rinktis itin saldaus ar rūgštaus maisto – įvairūs skoniai patiekale turi įgauti harmoniją. 

 

  • Rekomenduojama tarti „ne“ konservuotiems produktams, saldumynams ir alkoholiui bei perdirbtam, sausam ir sudžiūvusiam maistui

Alkoholis yra daugybės ligų kaltininkas. Geriau jo nevartoti, nes alkoholis ne tik susargdina kepenis, bet ir užteršia kraują. Patariama vengti saldumynų, gazuotų gėrimų ir konservuotų produktų (nuo marinuotų agurkėlių iki džemų ir įvairiausių padažų, kurie neteikia jokios naudos, tik apkrauna organizmą dideliais kiekiais cukrų, druskos, acto ir riebalų).  Rafinuoti maisto produktai (pavyzdžiui, balti kvietiniai miltai, rafinuotas aliejus) iš mitybos turėtų tiesiog pradingti. Maistas turi būti kuo šviežesnis ir natūralesnis. 

 

  • Vaisius valgyti taip pat reikia atsakingai

Vienu metu reikėtų mėgautis tik vienos rūšies vaisiais, ypatingai arbūzais ir melionais. Vaisius geriausia valgyti tik jų derėjimo sezono metu ir rinktis tik toje pačioje geografinėje platumoje augintus vaisius. Juos reikėtų valgyti mažiausiai pusvalandį prieš valgį ir dar daugiau laiko praėjus po valgio. 

 

  • Kuo daugiau kruopų ir kuo mažiau mėsos

Ajurvedos mitybos principai teigia, kad augalinis maistas neša daug gyvybinės energijos, o gyvulinis maistas, ypatingai mėsa, skatina pajusti bloguosius jausmus, tokius kaip pyktį ir agresiją. Puikūs naudingų kruopų pavyzdžiai yra grikiai ir avižiniai dribsniai, jų valgyti rekomenduojama kuo daugiau. Jei mėsa būtina, rekomenduojama jos valgyti kuo mažiau ir tik dienos metu. 

 

  • Rauginti pieno produktai yra patys sveikiausi

Daugumą raugintų pieno produktų patariama vartoti dienos metu, o karštą pieno gėrimą su prieskoniais – prieš miegą. Ajurvedos mokslas teigia, kad rauginti pieno produktai svarbūs sveikos žarnyno mikrofloros palaikymui ir gali padėti palaikyti gerą sveikatą. 

 

  • Svarbu ne tik tai, kas valgoma, bet ir kaip ir kada tai valgoma

Pagrindinė taisyklė – valgyti tik tuomet, kai juntamas fizinis alkis. Negalima pasiduoti psichologiniam norui užkandžiauti ir pradėti valgyti emociškai susijaudinus. Didžiąją maisto dalį rekomenduojama suvalgyti dienos metu. Valgyti reikia tik malonioje, tylioje, patogioje aplinkoje. Nerekomenduojama valgio metu gerti šalto vandens. Svarbu gerai ir neskubant sukramtyti maistą, stengtis pajusti skonį ir iš širdies mėgautis procesu. Maitinimasis turi priminti malonų ritualą.

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai