Vasarai įpusėjus: sėkmingų iškylų maratoną padės užbaigti kelios taisyklės

Kas gali būti geriau nei karštą vasaros dieną mėgautis gera draugų kompanija, iškyla gamtoje, prie ežero ar jūros. Tačiau įsibėgėjęs iškylų maratonas ne visiems baigiasi sėkmingai: vienus vargina pilvo pūtimas, kitus  - rėmuo, skrandžio skausmas... Išties, virškinimo sutrikimai yra bene viena iš dažniausių sveikatos problemų, kuri vasaros metu paskatina užsukti ne tik į parduotuvę mineralinio vandens, bet ir vaistinę, nusipirkti vaistų nuo virškinimo sutrikimų. Taigi, šįkart apie tai, ką daryti, kad besitęsiantis iškylų maratonas būtų sėkmingas.

 

Neskubėkime ir iškylai pasiruoškime iš anksto

Dėl prastos savo sveikatos didžia dalimi esame patys kalti. Labai dažnai pirmiausiai padarome, o tik po to pagalvojame. Dažnai taip nutinka ir ruošiantis iškylauti. Kartais iškylos pasiruošimui daugiau dėmesio skiriame savo išvaizdai, daiktams, bet tik ne maistui ir jo kokybei.

Maistą ir gėrimus nusiperkame važiuojant pakeliui, tad nėra ko stebėtis, jog per skubėjimą mūsų pasirinkimai ne visada būna teisingi. Dėl to nesiskųskime, kuomet iškylos metu kamuos skrandžio rūgštingumas,  pykinimas, ar rėmuo  - visi šie virškinimo sutrikimai gali atsirasti suvalgius netinkamo maisto, kurį paskutinę minutę paėmėte prekybos centre.

Sutrikus virškinimui, prireiks jį gerinančių preparatų, kitaip sakant, virškinimo fermentų, pavyzdžiui, „Mezym“. Jei graužia rėmuo, tuomet pravers skrandžio rūgštingumą mažinantys vaistai, pavyzdžiui, „Raniberl“.

Taigi, ką daryti, kad įvairios virškinimo problemos nesugadintų vasaros iškylų? Vos keletas pagrindinių sveikos mitybos taisyklių ir Jūs galite būti tikri, kad nereikės atostogų metu rūpintis ir ieškoti, kur gi tie vaistai nuo skrandžio skausmo ar virškinimo sutrikimų...

 

Pirma taisyklė: daugiau judėkite ir gerkite pakankamai skysčių

Dažna problema vasarą - vidurių užkietėjimas ir pilvo pūtimas. Šie nemalonūs simptomai  atsiranda dėl to, kad mažai judama ir geriama per mažai skysčių, vartojama daugiau sausų maisto produktų. Be to, įvairūs virškinimo sutrikimai pradeda žmones varginti dėl to, jog šiuolaikinio gyvenimo būdas diktuoja savo taisykles: mes nuolat skubame, patiriame įtampą – ir visi tokie veiksniai, žinoma, lemia tai, jog mūsų skrandis ima ant mūsų pykti, prasideda virškinimo sutrikimai.

Ilgos kelionės automobiliu dažnai tampa pilvo pūtimo priežastimi. Ilgai sėdime, tad dėl to galime pajusti, kaip apima tas nemalonus pilvo pūtimas.

Dėl pilvo pūtimo kaltas būna ne tik ilgas sėdėjimas ir judėjimo stoka, bet ir tam tikri vaisiai bei daržovės, kurių sudėtyje yra daug skaidulų ir angliavandenių, taip pat sukeliančių pilvo pūtimą. Pilvo pūtimas nuo vaisių ir daržovių atsiranda dėl to, jog dalis medžiagų lieka nesuvirškinta, todėl virškinamajame trakte ima daugintis bakterijos, gaminančios dujas ir dėl to prasideda pilvo pūtimas.

Jei nemalonių pilvo pūtimo simptomų išvengti nepavyko, tuomet pravartu turėti „Espumisan“. Vaistas yra skirtas pilvo pūtimui, pilnumo pojūčio simptominiam gydymui.
 

Antra taisyklė: laikykitės visų higienos taisyklių

Jei pradėjo kamuoti skrandžio skausmai, vertėtų pažiūrėti, ar produktas, kurį suvalgėte, nebuvo pasibaigusio galiojimo, o gal jis buvo laikomas netinkamomis sąlygomis?

Visuomet prieš valgį plaukite rankas. Atsiminkite, jog prieš dedant uogas į burną, jas reikia kruopščiai nuplauti. Gerkite vandenį, o ne saldintus gėrimus, venkite sauso bei aštraus maisto.

Net ir iškylų metu nevenkite suvalgyti sriubos – skrandis Jums tikrai padėkos.

Vertėtų atsiminti, jog į iškylą labai atsargiai reikėtų rinktis pieno produktus – jie greitai genda, yra sunkiai virškinami.
Lietuviai labai mėgsta iškylos metu kepti šašlykus, tačiau nusprendę juos gamtoje kepti geriau tokius kepsnius paruoškite patys, o ne pirkite iš prekybos centro.

Linkime Jums nuotaikingų ir smagių vasaros iškylų!

 

Parengė: L. Rimgailė

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai