Kodėl biotinas vadinamas grožio vitaminu?

Jeigu amerikietės moterys dideles biotino dozes seniausiai vartoja kaip „grožio vitaminus“, tai Lietuvoje šio vitamino nauda išvaizdai atrandama dar tik po truputėlį. Iš tiesų, tai labai nebrangus ir veiksmingas būdas rūpintis savo grožiu ir sveikata. Tikrai nesiūlome gerti itin didelių vitamino dozių, kurios, žinoma, gali ir pakenkti – tačiau vertėtų žinoti, kokie natūralūs šio vitamino šaltiniai ir kaip jo gauti daugiau. Na, o jei norisi greitesnių rezultatų, tuomet, prieš tai pasitarus su gydytoju arba vaistininku, galima pamėginti kurį laiką pavartoti ir didesnes biotino dozes, kurios siekia net iki 5000 - 20000 μg.

 

Kas tas biotinas?

Biotinas kitaip vadinamas vitaminu H, vitaminu B7 arba tiesiog grožio vitaminu. Tai vandenyje tirpus vitaminas, kurio šiek tiek pagamina žmogaus žarnyno mikroflora. Jis labai svarbus įvairiose metabolinėse reakcijoje, kurių metu sintetinamos organizmui būtinos medžiagos. Taigi  žinoma, kad vitaminas B7 padeda organizmui gaminti ir įsisavinti riebalų rūgštis. Šis vitaminas labai svarbus ir angliavandenių apykaitai – žinoma, kad jis dalyvauja gliukozės, kaip pagrindinio žmogaus organizmo energijos šaltinio, apykaitoje, todėl didelės biotino dozės gali būti vartojamos siekiant valdyti cukraus kiekį kraujyje. Biotinas taip pat labai svarbus sveikai odai, plaukams ir nagams. Manoma, kad jis padeda atsinaujinti odai ir stabdo plaukų slinkimą, padeda greičiau ataugti naujiems plaukams. Tad, paprastai tariant, biotinas labai svarbus žmogaus energingumui ir grožiui.

 

Kur randama biotino?

Manoma, kad šio vitamino bent nedideliais kiekiais randama praktiškai visuose augaliniuose ir gyvuliniuose produktuose. Žinoma, kad itin daug biotinio yra mėsoje ir mėsos subproduktuose (veršienoje, jautienoje, kumpyje, kepenyse, inkstuose, vištienoje), mielėse, kiaušinio trynyje, avižiniuose dribsniuose ir kituose grūdiniuose produktuose, žuvyje ir žuvies produktuose, pieno produktuose, žirniuose, riešutuose, ir kt. Ypač daug biotino randama saldžiuosiuose kukurūzuose, austrėse, migdoluose, silkėje. Vis dėlto geriausias biotino šaltinis – būtent virtas kiaušinis, nes žali kiaušiniai, priešingai, mažina biotino įsisavinimą.

 

Kiek biotino reikėtų per parą?

Žinoma, kad biotinas gaminamas organizme, tačiau kai kuriais atvejais ši natūrali sintezė gali ir sutrikti, tarkime, tuomet, kai pažeidžiama žarnyno mikroflora (buvo vartojami kokie nors agresyvūs vaistai, antibiotikai ir panašiai). Per parą šio vitamino reikia gana nedaug – apie 30 - 100 μg, tačiau jei norima pasiekti tam tikrų rezultatų, jo galima vartoti ir daugiau. Daugiau vitamino H7 reikia nėščioms ir žindančioms moterims, rūkantiems asmenims, žarnyno ligomis sergantiems pacientams, sportininkams, inkstų ligomis sergantiems asmenims, greitai augantiems paaugliams. Dėl papildomo biotinio vartojimo geriausia pasitarti su gydytoju arba vaistininku.

 

Kas vyksta organizme, kai trūksta biotino arba jo gaunama per daug?

Vitamino trūkumą rodo išsekimas ir raumenų skausmai. Gali apimti apatija, depresija, trūksta apetito, kamuoja mieguistumas, silpnumas ir slogi nuotaika. Pastebima, kad suprastėja odos būklė, ji pradeda pleiskanoti, luptis – tai vienas svarbiausių biotino trūkumo požymių. Lūžinėja ir slenka plaukai, o apie natūralias organizmo angas vystosi įvairūs odos uždegimai, paraudimai, tarkime, atsiranda odos bėrimų aplink akis, burną, išangę. Įdomu tai, kad didesnė trūkumo tikimybė galima tuomet, kai valgomi ne termiškai apdoroti, bet žali kiaušiniai – tuomet organizmas negali įsisavinti juose esančio biotino dėl žaliuose kiaušiniuose randamo antivitamino, vadinamo avidinu, o būtent kiaušiniai yra svarbiausias natūralus biotino šaltinis. Manoma, kad biotino perdozuoti neįmanoma, o jo perteklius tiesiog pašalinamas su šlapimu. Vis dėlto su itin didelėmis dozėmis nereikėtų persistengti – perdozavus gali kamuoti pykinimas, šleikštulys, vėmimas, pilvo skausmai, viduriavimas ir panašiai.

 

Parengė vaistininkė Rūtelė Foktienė

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Mūsų draugai