Opaligė - pažinkite ir išvenkite

Opaligė – tai darbingo amžiaus žmonių liga, kuri dažnai pasirodo netikėtai ir smogia itin skausmingai. Būtent skausmas yra vienas iš pagrindinių opaligės simptomų, kuris sergant opalige dažniausiai yra juntamas viršutinėje pilvo dalyje, praėjus 1-3 val. po valgio...

 

Kada jau yra metas apsilankyti pas gydytoją  - gastroenterologą?

Pilvo pūtimas, rėmuo, užkietėję viduriai, sunkumas skrandyje – visa tai gali būti opaligės simptomai. Jei jaučiate visus šiuos simptomus, tuomet nedelskite ir būtinai kuo greičiau apsilankykite pas gydytoją – gastroenterologą.

Apsilankius pas gydytoją yra klausiama, kodėl man? Ką aš tokio padariau, kad vis dažiau ir dažniau vargina tas skausmas viršutinėje pilvo dalyje?

Pasirodo, dėl skausmo yra kalta bakterija Helicobacter pylori. Yra gerai žinoma, jog opaligę sukelia Helicobacter pylori infekcija. Tiesa, opaligės priežastimi gali tapti net ir ilgą laiką vartojami nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo. Tad visuomet, kai gydytojas išrašo vaistus, vartokite juos pagal gydytojo nurodymus ir jei tik jaučiate nemalonius simptomus, tuomet būtinai pasikonsultuokite su gydytoju dėl tolimesnio vaistų vartojimo. Nebijokite ieškoti alternatyvių gydymo priemonių.

Stresas – tai dar vienas veiksnys, kuris turi įtakos opaligės atsiradimui. Tikriausiai ne kartą esate pajautę, jog vos tik atsiranda stresas, nesinori nieko valgyti, o jei suvalgote – atsiranda ir sunkumas skrandyje...Tad labai svarbu vengti streso, nerūkyti, nepiktnaudžiauti alkoholiu, kuris taip pat lemia opaligės atsiradimą.

Jei opaligės išvengti nepavyko, tuomet gydytojas Jums patars maitintis kas 3-4 valandas, po nedaug, valgyti įvairų maistą, nepamiršti gerai sukramtyti, paskirs vaistų, kurie yra skirti opaligei gydyti.

 

Opaligės prevencija

Britų rašytojas, žurnalistas Džozefas Adisonas kadais yra pasakęs: „Kai matau tuos stalus, apkrautus gausybe patiekalų, įsivaizduoju, kad už kiekvieno kaip pasaloje slepiasi podagra, vandenė, karštinė ir daugybė kitų ligų.“. Jau tuomet, XVII a., kuomet gyveno Dž. Adisonas, buvo aišku, jog maisto perteklius bei blogi kasdieniniai įpročiai gali tapti daugybės ligų priežastimi. Deja, tačiau šiais laikais ši citata taip pat aktuali ir į ją vertėtų atkreipti dėmesį kiekvienam iš mūsų. Kad netektų gydytis nuo opaligės, žinokite, jog saikas – pats geriausias gydytojas.

Štai keletas patarimų tiems, kuriems rūpi ne tik jų pačių, bet ir artimųjų sveikata. Gyvenimas be opaligės įmanomas, jei tik žinote, kaip nuo jos apsisaugoti.

 

5 prevencinės priemonės nuo opaligės:

  1. Įpraskite nevalgyti prieš miegą. Tie, kurie vakarieniauja vėlai, verčia savo skrandį gaminti rūgštį iki pat išnaktų ir taip padidina opaligės atsiradimo riziką.
  2. Nerūkykite. Nikotinas dar nei vienam žmogui  nesuteikė sveikatos, priešingai, dažnu atveju tapo ligų atsiradimo priežastimi. Pavyzdžiui, vyrams nuo rūkymo kartais atsiranda erekcijos sutrikimai, rūkymas provokuoja ir opaligės atsiradimą, nes jis trukdo aprūpinti krauju skrandžio gleivinę. 
  3. Valgykite dažniau. Kartais mitybos specialistai sako, jog žmogus turėtų valgyti tris kartus per dieną – pusryčius, pietus ir vakarienę. Tačiau tie, kurie nori išvengti opaligės, turėtų valgyti kur kas dažniau, bent jau 5-7 kartus per dieną, žinoma, tik nedidelėmis porcijomis. Taip bus daug naudingiau Jūsų skrandžiui, žarnynui bei kūno linijoms.
  4. Venkite riebių, keptų, aštrių patiekalų. Ištroškintas garuose arba virtas maistas yra pats sveikiausias ir geriausias Jūsų virškinimo sistemai, skrandžiui. Kuo rečiau save ir savo šeimą lepinkite keptu, riebiu ir aštriu maistu, kuris dirgina skrandžio gleivinę ir padidina riziką atsirasti opaligei.

Autorius: Laura Rimgailė. 

Susiję straipsniai

Mūsų draugai