Mankšta vandenyje

Vanduo turi teigiamą poveikį žmogaus savijautai ir sveikatai. Maudymasis yra efektyvi sveikatingumo ir organizmo grūdinimosi priemonė. Maudytis ežere rekomenduojama, kai vandens temperatūra siekia 17o šilumos. Vandenyje būti galima ne ilgiau nei 15 min. Būtina išlipti ir sušilti. Tada vėl galima kartoti procedūrą.
 

Vandenyje reikia judėti ir atlikti pratimus. Plaukimas, judėjimas ir žaidimai vandenyje teigiamai veikia visą organizmą, pirmiausia judėjimo ir atramos organus, gerina kraujotaką, nervų ir raumenų sistemos darbą, treniruoja kvėpavimą. Vanduo padeda greičiau atkurti sutrikusias organizmo funkcijas.
Siūlome mankštą vandenyje – pratimus kojoms, rankoms, kelis pratimus su kamuoliu, lazdele. Šiuos pratimus galima atlikti ežere, baseine. Jie lavina jėgą, pusiausvyrą, stiprina raumenis, stimuliuoja širdies kraujagyslių veiklą, gerina savijautą ir kelia nuotaiką, gydo stuburo ligas. Prieš sportuodami nepamirškite apšilti: paplaukiokite, pabėgiokite vandenyje aukštai keldami kelius.
Pritūpti vandenyje iki kaklo, kojos žergtai, rankos nuleistos žemyn. Atmoti rankas į šonus, sukryžiuoti rankas priekyje (apkabinti save).
Pakelti dešinę ranką aukštyn, pasilenkti. Tą patį pakartoti kaire ranka.
Atsistoti tiesiai. Pakelti abi kojas ir palaikyti penkias sekundes. Pratimą kartoti apie 15 kartų. Stipriai įtempti pilvo raumenis ir taškenti vandenį kojomis.
Pritūpti vandenyje iki kaklo, rankos į šonus. Pašokant susiriesti į „kamuolį“, rankomis suploti po šlaunimis.
Atsistoti tiesiai. Kelius kilnoti iki vandens paviršiaus kaskart suplojant delnais po pakelta koja. Atlikti po 15 pratimų atskirai kiekviena koja.
Atsistoti žergtai, rankas ištiesti į šonus. Stipriu ir greitu judesiu rankas glausti ir stipriai spausti žemyn, paskui iš visų jėgų išskėsti. Judesiai turi būti staigūs. Baigus pratimą, penkis kartus suploti vandenyje.
Stovėti tiesiai, kojos suglaustos. Sulenkti dešinę koją, apkabinti ją rankomis, traukti koją prie savęs, smakru siekti kelį. Pakartoti su kaire koja.
Keletą minučių energingai pavaikščioti vandenyje dideliais žingsniais: 5 kartus po 5 žingsnius pirmyn ir atgal. Reikia stipriai mosuoti rankomis.


 

Pratimai su lazdele


Stovėti tiesiai, kojos žergtai. Rankomis plačiai laikyti lazdelę ant vandens. Imituoti irklavimą baidare.
Lazdelę laikyti už nugaros. Dešinį lazdelės galą kelti į viršų, kairį leisti žemyn. Kartoti keičiant lazdelės judėjimo kryptį.
Peržengti per lazdelę dešine koja. Kartoti kita koja. Stovėti tiesiai, kojos tiesios.
Po vandeniu suglausti kojas. Šokinėti abiem kojom per lazdelę aukštyn, žemyn.
Per lazdelę perlipti viena koja, paskui kita. Peršokti atgal.
 

Pratimai su kamuoliu


Stovėti vandenyje panėrus iki kaklo, kojos žergtai. Rankomis su kamuoliu daryti sukamuosius judesius aplink save po vandeniu.
Gulėti ant vandens, rankas su kamuosiu ištiesti į priekį. Kojomis imituoti plaukimą „krauliu“.
Stovėti vandenyje. Rankas su kamuoliu iškelti aukštyn ir pasitempti.
Stovėti vandenyje tiesiai. Kamuolį spausti pro dešinę koją. Pakartoti kaire koja.
Stovėti vandenyje tiesiai. Kamuolį spausti per sulenktą kairę koją. Pakartoti dešine koja.
Stovėti vandenyje panėrus iki kaklo, kojos žergtai. Spausti rankomis kamuolį visa jėga. Atsipalaiduoti.

 

Susiję straipsniai

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai