Kai nieko nesinori: kaip atsipalaiduoti ir gauti energijos?

Yra daugybė įvairių pagalbinių priemonių, kurios padeda atsipalaiduoti, nusiraminti ar įsikrauti energijos, žvalumo. Grįžus į namus po sunkios ir varginančios dienos galima išmėginti paprastus, įdomius ir veiksmingus sveikatą gerinančius būdus. Tai galėtų būti šilta vonia su eteriniais aliejais ar pėrimasis vantomis, kambario pakvėpinimas smilkalais, patiekalų su tam tikrais prieskoniais ragavimas, raminamosios ar tonizuojamosios arbatos gėrimas, akmenų ar metalų, pasižyminčių tam tikromis savybėmis nešiojimas. Tereikia kiekvienam atrasti, išsirinkti sau tinkamą ir prieinamą priemonę.

 

Pirtis ir vantos – žinomos seniai

 

Pirtys atsirado gilioje senovėje, ir jomis naudojasi visos pasaulio tautos. Vanduo, šiluma, garai, vantos iš mūsų organizmo pašalina visą negalią ir ligas. Vanojantis ne tik masažuojamas kūnas, bet ir mechaniškai dirginamos odos kraujagyslės, geriau pasišalina toksinės medžiagos, greičiau pavyksta atsipalaiduoti, nusiraminti, sušilti, o kitiems – įgauti energijos, tarsi „gimti iš naujo“. Galite išsirinkti vantą, kurios pagal savijautą labiausiai reikia.

 

·         Beržų vanta padeda gerinti nuotaiką, nusiraminti, atsipalaiduoti, mažina stresą, įtampą.

·         Dilgėlių vanta gali padėti nusiraminti, atsipalaiduoti nuo patirto streso, nervinės įtampos.

·         Spygliuočių vanta taip pat pasižymi raminamosiomis savybėmis.

·         Šermukšnių vanta tonizuoja, suteikia energijos.

·         Ąžuolų vanta tinka tiems, kuriems trūksta energijos, žvalumo, geros nuotaikos.

 

Raminamosios, migdomosios ir tonizuojamosios arbatos

 

Namų vaistinėlėje naudinga turėti įvairių žolelių, kurias pagal poreikį ir skonį galėtumėte paragauti kiekvieną dieną. Gerai, jei turite sukatžolių, jonažolių, raudonėlių, valerijonų šaknų, melisų lapų, ramunėlių, apynių spurgų, levandų žiedų, gudobelės žiedų, citrinvyčių sėklų, rausvosios rodiolės šakniastiebių ir kitų vaistažolių. Iš jų galite pasigaminti raminamųjų, migdomųjų  ar aktyvinančių arbatų.

 

Raminamoji arbata: 3 šaukštus sausų susmulkintų jonažolių užpilkite stikline verdančio vandens ir leiskite porą valandų pastovėti. Rekomenduojama gerti po 1/3 stiklinės 3 kartus per dieną.

 

Svarbu: jonažolių arbatą reikia vartoti atsargiai – ji gali turėti įtakos kai kurių vaistų poveikiui.

 

Migdomoji arbata: sumaišykite po žiupsnelį vaistinės melisos lapų, apynių spurgų, levandų žiedų, kraujažolių žolės ir užpilkite stikline verdančio vandens, sandariai uždarę palaikykite apie 10 minučių ir nukoškite. Gerkite šią arbatą vakare prieš miegą.

 

Tonizuojanti arbata: liaudies išmintis teigia: jeigu jaučiatės labai pavargę, tai šaukštą susmulkintų citrinvyčių sėklų užpilkite stikline verdančio vandens ir apie porą valandų palaikykite šiltoje vietoje. Po to perkoškite ir gerkite po šaukštą 3 kartus per dieną prieš valgį.

 

Kvapai – aromaterapija

 

Uoslės receptoriais įvairūs kvapai pasiekia galvos smegenis, jų nervinius centrus. Pagal kvapą jie skirtingai veikia mūsų organizmą ir savijautą. Galima išmėginti eterinius aliejus (specifinių cheminių ir fizikinių savybių turinčios augalinės kilmės medžiagos), smilkalus, prieskonius ar paprasčiausiai kvepiančias gėles ir pan. Tik reikia tinkamai išsirinkti, kad, norėdami nusiraminti ir atsipalaiduoti, nepasirinktumėte kvapų, kurie stimuliuoja ir suteikia žvalumo.

 

Gerina nuotaiką

Padeda atsipalaiduoti, nusiraminti

Gerina gebėjimą susikaupti

Stiprina organizmą

Suteikia energijos

bergamotė,

snaputis,

rožė,

citrinmedis

pankolis,

taurusis bobramunis,

levanda

eukaliptas,

čiobrelis,

kadagys,

citrinmedis

prieskoninis gvazdikėlis,

eukaliptas,

čiobrelis,

kadagys,

cinamonas

apelsinas,

bergamotė

 

Smilkalai – veiksminga aromaterapijos priemonė

 

Įvairūs kvapai ir aromatai veikia fizinę, emocinę ir intelektualinę struktūras. Tinkamai pasirinktas kvapas veikia jausmus, padeda normalizuoti psichinę žmogaus būseną, gerina, gaivina, stiprina kitas organizmo funkcijas. Aromatai padeda sukaupti dėmesį ar, priešingai – atsipalaiduoti. Smilkalai su alavijo eteriniais aliejais teikia gaivumo, džiaugsmo pojūtį, ramina, šalina dienos įtampą. Su levandų eteriniais aliejais – ramina, padeda atsipalaiduoti, gerina nuotaiką, gydo nemigą. Pušų aromatai rekomenduojami patyrusiems stresą, po sunkios darbo dienos. Citrusinių žievės ir sėklyčių eteriniai aliejai kelia darbingumą, skatina gimti naujas idėjas ir mintis.

 

Spalvos arba chromoterapija

 

Spalvos veikia mūsų savijautą, emocinę būklę, jų galia galima pasinaudoti atsiradus dirglumui, irzlumui, blogai nuotaikai ir įsikrauti energijos. Spalvų galia žinoma nuo seno ir pritaikoma mūsų sveikatai gerinti. Pavyzdžiui, mėlyna spalva padeda atsipalaiduoti, suteikia pusiausvyros ir harmonijos. Indigo – tai labai sodri mėlyna spalva, taigi jos poveikis dar intensyvesnis. Spalvų terapijoje ji naudojama skausmui malšinti, raminti. Žalia spalva yra labiausiai raminanti iš visų spalvų, todėl labai tinka kamuojamiems nerimo ir kai sunku užmigti. Žydra spalva mažina nerimą, neigiamas emocijas. Oranžinė spalva – šilta spalva, spinduliuojanti žvalumą, gyvenimo džiaugsmą, saugumą, jaukumą ir šilumą. O raudona spalva simbolizuoja aktyvumą ir jėgą, gyvenimo džiaugsmą, energiją. Ši spalva tinka nusilpusiems, sergantiems neurastenija, depresija, esant bendram nuovargiui. Dažniau apsirenkite šių spalvų drabužiais ar pabūkite tam tikra spalva dažytame kambaryje ir pajuskite jų poveikį.

 

Akmenų galia sveikatai

 

Įvairūs akmenys, pasižymėdami fizinėmis savybėmis (pvz., magnetinėmis savybėmis, laidumu elektrai ir kt.), gali padėti stiprinti sveikatą ieškant kitų, paprastų, įdomesnių sveikatinimo būdų. Juos galima nešiotis su savimi ar prireikus užsidėti ant skaudamos vietos. Paminėsime kai kuriuos akmenis, kurie gali padėti sušvelninti slogią nuotaiką, atsipalaiduoti, įveikti nemigą, įgauti energijos darbams.

 

·         Rubinas tinka, jei ilgai dirbate prie kompiuterio ir pan., nes mažina akių skausmus.

·         Safyras, topazas, ametistas, hematitas padeda tiems, kuriems po įtemptų darbų ar dėl kitų priežasčių sunku užmigti.

·         Raudonasis granatas, dulsvasis kvarcas padeda gerinti nuotaiką, švelnina depresijos simptomus, stiprina nervų sistemą.

·         Smaragdas, turmalinas tinka tiems, kuriems sunku susikaupti, stiprina atmintį.

·         Kalnų krištolas, rausvasis kvarcas, žadeitas tonizuoja, suteikia energijos.

·         Nefritas pasižymi raminamosiomis savybėmis.

·         Malachitas padeda atsipalaiduoti ir nusiraminti, kai kamuoja įvairūs sunkumai asmeniniame, dvasiniame gyvenime.

 

Dažniausiai nešiojamų metalų įtaka savijautai

 

·         Auksas suteikia energijos, stiprina mąstymą, mažina depresijos simptomus.

·         Sidabras padeda nusiraminti, atsipalaiduoti.

·         Varis taip pat ramina, suteikia optimizmo, pasitikėjimo savimi.

Susiję straipsniai

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai