Pasimankštinkime vonioje

Kaip gera po įtempto ir sunkaus fizinio ar protinio darbo 15-20 minučių pasimėgauti malonia vonios šiluma. Vonia - tai nuostabi higienos, atsipalaidavimo, jėgų grąžinimo ir sveikatos gerinimo priemonė. Ji atpalaiduoja, nuramina ir nuima stresą, o fiziniai pratimai vonioje atgaivina organizmą, suteikia naujų jėgų ir stiprina raumenis. Taigi siūloma derinti poilsį ir atsipalaidavimą su pratimais.
 

Kad vonios poveikis būtų geresnis, tikslinga naudoti žolelių nuovirus, ekstraktus, jūros druską, aromatinguosius aliejus.


Paprasčiausia, bet naudinga vonioms yra pievos žolių (šieno nuobirų) vonia.
Pušų spyglių vonia peršalus tonizuoja nervų sistemą, grąžina jėgas išsekus, tinka pavargus.
Paruošimas. Visų pirma užsivirinkite užpilo arba nuoviro iš džiovintos ir susmulkintos augalinės žaliavos: suaugusiam žmogui: 300-700 g, vaikui - 150-200 g (180-200 l vandens). Tirpalą supilkite į vonią (36-38oC). Prieš vaistinę vonią patartina nusiprausti po dušu. Vonioje gulėkite 10-20 min. Taip pat voniai tinka mėtos, melisa, ramunėlės, valerijonai, levandos ir kt.
1. Sėdėdami vonioje pakelkite rankas aukštyn ir įkvėpkite pro nosį. Po to lenkitės pirmyn prie kojų - iškvėpkite. Kartokite 3-5 kartus.
2. Sėdėdami vonioje atsiremkite, galvą padėkite ant vonios krašto, rankas uždėkite ant vonios kraštų. Remdamiesi rankomis į vonios kraštus, o kojomis į vonios dugną, pasikelkite aukštyn - įkvėpkite, nusileiskite į pradinę padėtį - iškvėpkite. Kartokite 5-7 kartus.
3. Atsisėskite vonioje ir atsiremkite, rankas uždėkite ant vonios kraštų. Kojas pakelkite 90 laipsnių kampu virš vandens, tai sulenkite per kelius, tai ištieskite. 30-40 sek.
4. Atsisėskite vonioje ir ištieskite kojas. Pasisukite į kairę pusę ir abi rankas uždėkite ant kairiojo vonios krašto, pasitempkite. Po to tą patį atlikite pasisukdami į dešinę pusę. Kartokite po 3-5 kartus į kiekvieną pusę.
5. Sėdėdami vonioje sulenkite kojas per kelius. Laikydami už galų skarelę uždėkite ją už galvos. Rankomis skarelę traukite pirmyn, o galva spauskite atgal (pasipriešinimas padeda stiprinti kaklo raumenis). 7-10 sek. Pakartokite 3-5 kartus.
6. Atsisėskite vonioje ir ištieskite kojas. Pakelkite kairiąją ištiestą koją aukštyn ir apkabinkite abiem rankomis blauzdas, nuleiskite į pradinę padėtį. Tą patį atlikite kita koja. Kartokite po 3-5 kartus kiekviena koja pakaitomis.

Susiję straipsniai

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai