Fizinis aktyvumas – svoriui palaikyti

Fizinis aktyvumas yra labai svarbus įvairaus amžiaus žmonėms, ir ne tik turintiems antsvorio, kaip dauguma mano. Kiekvienam žmogui kasdien reikia nors truputį pajudėti, ypač jei jis nori išlaikyti esamą kūno svorį. Ką reikia daryti – kiek ir kaip sportuoti ir mankštintis? Į šiuos ir kitus klausimus padės atsakyti Ortopedijos technikos gydytoja reabilitologė Birutė NEKRAŠIENĖ.
 

Pasaulinės sveikatos organizacijos rekomendacijos


„Pasaulinė sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja, kad suaugę žmonės turi būti fiziškai aktyvūs bent 30 min. per dieną didesnę dalį savaitės dienų arba geriausiai – kasdien“, – sako gydytoja B. Nekrašienė. Šis rekomenduojamas laikas gali būti padalytas į trumpesnius laiko tarpsnius (ne trumpesnius kaip 10 minučių), tačiau netgi mažesnės trukmės fizinis aktyvumas turi teigiamą poveikį sveikatai ir svoriui.
Pagrindinis minimalus rekomenduojamas vadinamasis fizinio aktyvumo lygmuo yra 1000 kcal per savaitę. Šis lygmuo yra mažiausias, norint išvengti sveikatos sutrikimų. Rekomenduojamas fizinio aktyvumo laikas – 2–4 val. per savaitę (rekomenduojamo fiziniam tinkamumui gerinti). Gyvensenos aktyvumas yra raumenų darbas atliekant kasdienę namų ruošą, važiuojant dviračiu, grįžtant pėsčiomis iš darbo, dirbant sode ir t.t. Optimalus fizinio aktyvumo lygmuo apima abi dalis (gyvensenos aktyvumą ir mankštinimąsi). Taigi sunaudojamos energijos lygmuo sudaro 2000 kcal per savaitę. Jis turėtų palankiai veikti sveikatą ir padėti palaikyti optimalią kūno masę.


 

Patarimai norintiesiems judėti kasdien


Gydytoja pataria kiekvieną rytą daryti mankštą. Tai neturėtų būti sudėtingi fiziniai pratimai, svarbu išjudinti sustingusius raumenis, o tai gali būti 10 minučių mankšta, jos metu galima atlikti nesudėtingus tempimo pratimus.
Jeigu savo figūra esate patenkintas, bet norite, kad kūnas atrodytų tvirtesnis, sportiškesnis – mankštinkitės reguliariai, bet saikingai, kad labai nepavargtumėte. Fizinio krūvio metu jūsų kūnas neturi per daug suprakaituoti. Per 20 minučių jūs galite atlikti maždaug 3–4 pratimus. Pasirinkite pratimus, treniruojančius krūtinės, rankų, šlaunų, sėdmenų, nugaros ir pilvo raumenis.
Jeigu darbas nėra toli, vertėtų rinktis dviratį ar tiesiog pasivaikščioti. Užuot kilę liftu, žmonės turėtų lipti laiptais.
Galima važiuoti į gamtą, pasivaikščioti po mišką – tokie pasivaikščiojimai labai tinka žmonėms, kuriems nepriimtinos treniruotės sporto klube.
Reabilitologė B. Nekrašienė sako, kad svarbu imtis tokios veiklos, kuri atitinka dabartinę žmogaus fizinę būklę. Pradėti rekomenduojama nuo mažo krūvio ir po truputį jį didinti. Ne kiekvienas gali mankštintis sporto salėje ar bėgioti, tokiu atveju pasirinkti derėtų tokią fizinio aktyvumo rūšį, kuri patinka ir kurią lengva priderinti prie kasdienės veiklos. Jeigu žmogus kurį laiką buvo fiziškai pasyvus ir nesportavo, gydytoja siūlytų grįžti prie aktyvios gyvensenos, nes pradėti mankštintis, norint išlaikyti dabartinį svorį, niekada nevėlu.
Treniruotės užsiėmimų dažnis turėtų būti 2 kartai per savaitę, nes toks intensyvumas kaip tik yra palaikomojo pobūdžio. Jeigu pratimų intensyvumas bei trukmė yra vienodi (toks pats ir eikvojamų kcal kiekis), tai treniruočių poveikis visiškai nepriklauso nuo pasirinkto pratimo. Pavyzdžiui, tinka tokie cikliniai pratimai, kaip jau minėtas vaikščiojimas, bėgiojimas, plaukiojimas, slidinėjimas, važiavimas dviračiu, irklavimas, netgi sportiniai ir judrieji žaidimai. Tačiau sportiniai ir judrieji žaidimai priskiriami iš dalies reglamentuotų fizinių pratimų grupei, o tai reiškia, kad neįmanoma tiksliai dozuoti fizinio krūvio, neaišku kokios bus fiziologinės organizmo reakcijos šių pratimų metu, todėl norintiems optimalaus fizinio krūvio sportinių ir judriųjų žaidimų derėtų privengti. Pavojus slypi ir tame, kad žmogus gali nepajusti ar nekreipti dėmesio į tuos pavojaus signalus, kuriuos siunčia organizmas, peržengti saugaus pratimo intensyvumo ribas, sukelti pavojų sveikatai, kartais ir gyvybei.
Svarbiausia pasirinkti galimybes atitinkančią aktyvumo rūšį, o fiziniai pratimai turi teikti malonumo. Jeigu fizinė veikla neteikia džiaugsmo, žmogui bus sunku prisiversti sportuoti.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

marius
2010-03-30 23:43
nerasinekit apie savo ta fastum geli kuris yra tiesiog prasta reklama
laima
2009-05-30 13:12
na, man po kelioniu akropolyje fastum prireikia tikrai, nugara ir kojas juk taip skauda
jewel
2009-05-10 21:22
As tai sportuoju-metu svori apsipirkinedama Akropoly :)) O ka, sunkus darbas :) Pabandykit isivaizduoti kiek reikia apeiti ir persimatuoti drabuziu bunant ten nuo 10:00 iki 18:00 :))
temide
2009-05-08 19:43
as ir pradejau begioti, bet per daug intensyviai, nes taip raumenis skaudejo, tai vyras fastum atveze, naujas , su dozatorium, labai skalsus.

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai