Kaip valgyti daug ir išlikti liekniems

Pienas ir vaisiai padeda lieknėti


Pavasaris priverčia kritiškai pažvelgti į savo figūrą ir pabandyti atsikratyti tų kelių per žiemą priaugtų kilogramų. Jeigu jūsų svoris atitinka normą ir šios pavasario problemos jums nė motais - sveikiname, jūs priklausote mažumai. Dauguma žmonių stengiasi numesti bent kelis kilogramus arba turėtų stengtis. Dietos daugelį moterų ir vyrų paverčia kankiniais. Ar galima valgyti ligi soties ir numesti svorio? Tikėsite ar ne, tačiau pienas, sultys, arbata gali padėti lieknėti.

 

Pienas


Vaikystėje mus ragino išgerti bent tris stiklines pieno per dieną. Dabar pasipylė pranešimai apie pieno ir pieno produktų svorį mažinantį poveikį. Ar tikrai pieno produktai padeda kontroliuoti svorį ir kaip šį poveikį paaiškinti?
Pastebėta, kad daugelis žmonių, stengdamiesi numesti svorio, atsisako pieno produktų. Tačiau šiuose produktuose yra įvairių komponentų, naudingų sveikatai ir skatinančių riebalų “deginimo” mechanizmus organizme. Šiuo metu yra atlikta nemažai kalcio poveikio riebalų kaupimui organizme tyrimų. Neverta priminti, kad kalcis labai svarbus medžiagų apykaitai, o pieno produktai - vienas svarbiausių kalcio šaltinių.
Atsisakius pieno produktų, organizmas mažiau gauna kalcio ir atitinkamai suaktyvėja jo kaupimo mechanizmai - daugiau išsiskiria hormono, vadinamo kalcitrioliu, kuris ne tik skatina kalcio kaupimą, bet ir riebalinio audinio ląstelių gamybą. Padidėjęs kalcitriolio kiekis organizme skatina riebalų kaupimąsi.
Padidinus suvartojamo kalcio kiekį, slopinamas šio hormono išsiskyrimas, organizme sudeginama daugiau riebalų. Atrodo, būtų galima išgerti kalcio tabletę ir taip išspręsti riebalų deginimo problemą. Deja, kalcio papildai ar kalciu papildytas maistas mažiau veiksmingi ir negali pakeisti natūralaus pieno, jogurto ir sūrio. Kodėl? Natūraliame piene ir pieno produktuose yra ne tiktai baltymų, mineralų ir vitaminų. Juose, kaip ir vaisiuose, yra visas medžiagų kompleksas, kai kurios jų nėra žinomos, tačiau turi teigiamą poveikį medžiagų apykaitai, teigiamai veikia skeletą, raumenis, riebalinį audinį.
Pieno produktai nėra tokie stebuklingi, kad suvartojamų kalorijų kiekis nebūtų svarbus. Tyrimai rodo, kad kalcis didina riebalų oksidaciją, todėl jei kartu ribojamos ir kalorijos, greičiau numetama svorio. Tačiau net jei gaunamas tas pats kalorijų kiekis, daug kalcio turintis maistas pakeičia kūną - mažėja riebalinio audinio, didėja raumeninio audinio masė.


 

Vaisiai, vaisių sultys ir sriubos


Sriubos, vaisiai, vaisių sultys, daržovės, grūdai - maistas, kuriame gausu skaidulų ir vandens, tačiau mažai kalorijų ir praktiškai nėra riebalų. Tai maistas, kurio dideliame tūryje nėra daug kalorijų. Jis pripildo skrandį ir leidžia pajusti sotumą. Sriuba padeda numalšinti alkį ir jos suvalgius mažiau suvalgoma kitų, kaloringų patiekalų. Žinoma, reikėtų rinktis nekaloringas sriubas. Sotumo jausmas - sėkmingo svorio reguliavimo paslaptis. Žmonės nemėgsta riboti savo poreikių - atsisakydamas maisto, kai jaučiasi alkanas, kiekvienas pasijus tikrai blogai. Psichologinis pasitenkinimas, sotumas yra labai reikšmingas, jo negalima ignoruoti.
Maisto produktuose esantis vanduo “praskiedžia” kalorijas - galima suvalgyti daugiau suvartojant tokį patį kalorijų kiekį. Pavyzdžiui, jei rinksitės 100 kalorijų užkandį, jūs galėsite suvalgyti daugiau vynuogių nei razinų. Pastebėta, kad maistas, kuriame daugiau vandens, ilgiau valgomas ir žmonės pasijunta sotesni.
Arbata be cukraus neturi kalorijų, joje mažiau kofeino nei kavoje ir ji puikus antioksidatorių šaltinis, tačiau ji neturi tokio poveikio medžiagų apykaitai kaip pienas ir ta prasme nepadeda mažinti svorio.
Apibendrinant galima pasakyti, kad lieknėjimo esmė - su maistu gauti mažiau kalorijų nei jų sudeginama, maitintis sveikai ir mankštintis. Fizinis aktyvumas ne tiktai stiprina kūną, bet ir pagreitina medžiagų apykaitą. Kai jau yra antsvorio, norint greičiau pasiekti apčiuopiamų rezultatų, galima pavartoti ir medikamentinių preparatų, tačiau kartu būtina koreguoti mitybą ir gyvenseną, tik tada svorio sumažėjimas bus stabilus.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

rXauYnhXFl
2011-09-01 19:40
Great stuff, you hleped me out so much!
V
2011-04-30 10:18
Svarbiausia jei valgai po nedaug ir sveikai, po to reikia sportuot ir svoris tikrai prades kristi, pati isitikinau :)
neringa
2010-03-25 17:35
kazkada l. mazai valgiau numeciau 30kg,bet valgiau truputeli.o dabar negaliu valgyt gyvulinoi baltymo {reumatoidinis artritas} valgau mazai ir sveika maista nekrenta visai.tai kartais galvoju jei nori numest svori reik badaut,nes po skrandzio operacijos valgo laaabai mazai ir nieks nesako kad tai blofai.
Leta
2010-03-01 13:49
Valgykite tai, kas neskanu ir porcijos savaime sumažės, o tada ir kilogramai neaugs:)
ggg
2009-07-04 01:49
valgykite viska ko tik geidzia jusu sirdis,bet labai mazomis porcijomis.
ryte stikline vandens arba puodelis zalios arbatos.
lengvi sotus pusryciai
priespieciai (gali buti pomidoras,duonos riekele)
pietus
pavakariai (lengvi)
vakariene (salotos ar pns) ir iki 19h
nuo 18-19h nevalgykite,prabekite krosiuka:) stai ir viskas.visko tik po mazai:)
gintare
2008-12-29 18:11
o ka reikia daryti tiems zmoniems kurie nemegsta sriubu,nei pieno,nei arbatos gert?vien vaiseis nesimaitinsi..
vaida
2008-05-28 21:20
pora metu valgiau tik vaisius ir darzoves,vandeni virtas kruopas-nes visi sake tai sveika...taciau mano pilvas putesi, daug besdejau, atsipo dantys, valgiau baisiom porcijom, bet tai juk sveika....viena diena pasakiau ne..pradejau viska valgyt po pazom porcijom, maziau vaisiu,patikekit manim svoris pradejo krist, viduriai susitvarke...tai kur teisybe?...apetitas sumazejo...
zizi
2008-03-11 17:40
jega!!!!sriuba tai tikrai suteikia sotumo jausma ir kunas gauna daug maziau kaloriju....dabar valgysiu tik sriuba:D
tumba
2007-05-15 15:16
nesamones su vaisiais ir arbatom save erzinti,po tokiu valgymu,man daznai gaunas atvirksciai,po obuolio pasijunti sotus tik 5 minutem.
visa gyvenima nevalgysi vien vaisiu ir rankinuke nesinesiosi vynuogiu bei pakeliu su arbatomis
Rodyti daugiau komentarų

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai