Oras šiltyn - drabužiai trumpyn

Vėl pavasaris, vėl saulė, vėl šiltėjantys orai ir trumpėjantys, siaurėjantys bei kitaip mažėjantys drabužiai. Ir, žinoma, koks gi pavasaris be noro ar sąžinės graužaties, kad, atėjus šiam metų laikui, reikėtų kiek sulieknėti per liemenį, suploninti šlaunis ar numesti pilvuką.
 

Todėl, tik pasirodžius pirmiesiems pavasario ženklams, suskumbame laikytis dietos, bėgioti ir visais kitais būdais mesti svorį.
„Sveikas žmogus“ neatsilieka nuo metų laiko ir taip pat siūlo keletą patarimų norintiesiems vasarą pasitikti gražiems ir liekniems.

 

Mityba


Niekada neatsikratysime nepageidaujamų kilogramų, jeigu valgysime riebų ir kaloringą maistą. Sveika ir subalansuota mityba yra ne tik sveikatos, bet ir puikios išvaizdos pagrindas, o pavasaris – puikiausias metas pradėti maitintis nors kiek sveikiau, kadangi sulaukiame pirmųjų daržovių bei uogų. Jais galime paįvairinti kasdieninį maistą. Su kruopele fantazijos ir pastangų šviežios daržovės bei uogos taps ne tik garnyru, bet ir įdomiu pagrindiniu patiekalu.
 

Pavasarinė idėja


Šparagai – Lietuvoje ne itin paplitusi daržovė, tačiau visame pasaulyje jie mėgstami bei vertinami tiek namų šeimininkių, tiek virtuvės virtuozų. Senovės egiptiečiai ne tik patys kultivavo šparagus, bet ir siūlė juos savo dievams, na o vėlyvajame devynioliktame amžiuje šparagas buvo labai reta ir trokštama pavasario daržovė.
Šparagai yra puikus folio, kalio, vitaminų A, C ir K šaltinis. Juose taip pat yra skaidulų (4 gramai puodelyje, t.y. 14 procentų dienos normos). Jie puikiai paįvairina įprastus valgius, tokius kaip rytinis omletas ar netgi paprastas užkandžių padažas.
 

Sveikos mitybos priešai ir didieji gundytojai


Kad ir kiek sveikų daržovių valgytume, jei neatsisakysime keleto pagrindinių nenaudingų produktų, norimo dietos rezultato niekada nepasieksime. Štai keletas sveikos mitybos priešų:
Balta duona daugelio labai mėgstama, tačiau tai, kad ji yra rafinuota, reiškia, jog joje yra daug cukraus. O tai – kalorijos. Be to, balta duona virškinama daug greičiau nei rupi, vadinasi, išalksite taip pat daug greičiau.
Vaisvandenius, taip viliojančius šiltą dieną, galėtume pervadinti į „cukraus vandenį“ . Tai tikra kalorijų bomba, kuri savo pėdsakus palieka labai greitai. Tik vienoje stiklinėje gėrimo yra daugiau nei 100 kalorijų, tačiau ar dažnai apsiribojame tik viena? Tą patį galima pasakyti ir apie vaisių sultis pakeliuose – nors dažnai reklamose teigiama, kad jos yra be galo sveikos, tačiau kalorijų jose daugiau nei vaisvandeniuose.
Vienas nenaudingiausių – šaldytas maistas ir, nors daug dirbantiems ir skubantiems žmonėms pasišildyti pusfabrikačius labai paprasta, tačiau juose yra be galo daug kalorijų ir labai mažai naudingųjų medžiagų.



 

Sportas ir mankšta


Neverta net kartotis, kad be sporto sulieknėti labai sunku. Tačiau kaip prisiversti po ilgos tingios žiemos išbėgti į lauką ir kaip mankštintis, kad jau po pirmųjų pratimų netektų kreiptis į gydytoją dėl patirtų traumų?
Sportuokite mažiau, bet nuolat: nesistenkite visų pratimų ir visos mankštos atlikti per savaitgalį – bandykite rasti laiko 3–4 kartus per savaitę, nes tai daug efektyviau. Atsižvelgiant į tai, kiek laiko skyrėte mankštai žiemą, kad grįžtumėte į savo senąją formą gali prireikti net iki 6 savaičių, todėl, vėl pradėję sportuoti, stenkitės nepersitempti, atlikite paprastus areobikos pratimus, tinkamai pailsėkite po treniruočių.
Pasirinkite tinkamą sporto intensyvumą: atlikite testus, gaukite profesionalų patarimų ir taip susidarykite tinkamą fizinės veiklos grafiką pagal jums tinkamiausią intensyvumą. Persitempti nereikia. Taip pat nedidinkite krūvio daugiau kaip 10 procentų per savaitę – tai padidina riziką susižeisti.
Būkite realistiškas ir nusiteikite ilgai bei sunkiai dirbti. Jei visą žiemą tinginiavote, nesitikėkite po savaitės ar dviejų išvysti norimą rezultatą. Būkite kantrus ir po kelių mėnesių pamatysite teigiamus pokyčius.
Sportuokite su savo fizinio lygio žmonėmis, nesistenkite bėgioti ar mankštintis su daugiau pasiekusiais, nes, norėdami neatsilikti, galite susižaloti ar kitaip pakenkti sveikatai.
 

Ką dar galiu padaryt?


Ar sveikos mitybos ir sporto pakanka? Dažniausiai taip, tačiau pavasaris ypatingas metų laikas ne tik tuo, kad viskas, kas gyva, atgyja, bet ir tuo, kad mūsų per žiemą nusilpęs organizmas taip pat skuba atsinaujinti, tačiau dažnai tai padaryti yra sunku, todėl jaučiamas nuovargis, silpnumas, metant svorį dėl to pradeda trūkti valios. Tokiais atvejais visada tiks pavartoti maisto papildų ar vitaminų tiek bendrai organizmui sustiprinti, tiek padedančių siekiant dailesnių kūno formų. Vaistinėse yra įvairių specialių papildų kūno svoriui mažinti ir mokant juos pasirinkti bei jų vartojimą derinant su mitybos įpročių pakeitimu, dieta ir fiziniu krūviu tikrai galima pasiekti puikių rezultatų.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Odorex - issivadavimas is varg
2010-03-21 15:29
ODOREX Extra Dry Lotion 50 ml
Priemonė nuo gausaus prakaitavimo ir nemalonaus prakaito kvapo.

Daug žmonių kenčia nuo pernelyg gausaus prakaitavimo. Bet ne visi
žinome šios problemos sprendimo būdą – ODOREX. ODOREX tai apsauga
nuo prakaitavimo ir nemalonaus prakaito kvapo darbo ar interviu metu,
naktimis ar papraščiausiai karštą dieną..
Unikali ODOREX formulė – kad prakaitas Jūsų niekada nebevargintų.

Norėdami įsigyti šio losjono, skambinkite telefonu:
+370 607 33897.
El. paštas:losijonas@gmail.com

Prekės originalios ir vežamos tiesiogiai iš gamintojo!


1 buteliukas - 50 Lt
2 buteliukai - 2x40 Lt
3 buteliukai - 3x35 Lt



Galiu atsiusti i bet kuri miesta. Pasto islaidos i kaina iskaiciuotos.
temide
2009-05-08 20:46
as vakar susimusiau slauni, skausma fastum numalsino, visad jis pagelbeja, o va melyne liko, sijono trumpo neuzsidesiu
Akvilina
2009-04-20 02:33
oras silteja, bet nemanau, kad reiketu apsigauti ir drabuzius trumpesnius rinktis! juk orai tokie permainingi. as tai esu visiskai rami, nebijau susirgti, nes tonussan maisto papilda vartoju, o jis labai imuniteta sustiprino
blankas
2009-04-16 10:56
laai geras paskutinysis sakinys - visiskai tam pritariu. Tik va as nespjaunu dar i maisto papildus, kurie irgi laai gerai ir siaip pavartoti, ir netgi lieknejant. Pvz as naudoju toki augalines kilmes maisto papilda Tonussan, kuris gerai teikia energijos ir zvalumo rytais -tai va strykt is lovos ir karatsi dra speju net pries darba pabegioti pusvalanduka!

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai