Gražių kojų sezonas – jau atidarytas

Pagaliau atkeliavo pavasaris ir pražydo gamta. Netrukus prasidės kalendorinė vasara, kuri dar labiau visus apgaubs savo šiluma. O kad galėtume džiaugtis vasaros teikiamais malonumais, turime tam pasiruošti, tai yra pasirūpinti savo kojų priežiūra. Juk nemalonu ir neestetiška žiūrėti į suskeldėjusius ar įtrūkusius kulnus ar kentėti dėl nuospaudų ir sukietėjimų arba jausti nemalonų kojų kvapą, tuo labiau kad yra priemonių tam išvengti.
 

Tai ką reikėtų žinoti plaunant ir prižiūrint kojas


Kas vakarą kojas reikia plauti drungnu vandeniu su muilu ar specialia priemone. Jeigu kulno srityje atsiranda suragėjusios odos sluoksnis, šią vietą reikia reguliariai trinti pemzos gabaliuku, kempinėle, kojų dilde, šveičiamuoju kremu, grūdėta želė. Prausdamiesi vonioje ar duše, nepamirškite gerai patrinti pėdų plaušine, nes ir po maudynių ant kojų lieka daugybė bakterijų, kurios vėliau besidaugindamos sukelia nemalonų kvapą ar gali sukelti tam tikras ligas (pvz., grybelį). Kiekvieną kartą nusiplovus kojas, reikėtų gerai nušluostyti ir patepti minkštinamuoju arba drėkinamuoju kremu (pavyzdžiui, kojų kremu Helosan). Kremas minkština kojų odos sukietėjimus ir neleidžia odai prarasti drėgmės, veikia antiseptiškai, pagerina įtrūkusių žaizdelių gijimą ir dėl antiseptinio poveikio efektyviai mažina nemalonų kojų prakaito kvapą. Ypač tai aktualu sulaukus 30–40 metų, kai intensyviau ima ragėti kulnai, sustorėja padų oda. Sustorėjusi oda trukdo dėvėti norimą avalynę, šerpetojanti oda kimba prie kojinių, kulnai neretai skausmingai suskyla, prasideda uždegimai. Tuomet reikėtų kojas pamirkyti įvairiose žolelių vonelėse ar palepinti kojas tam skirtais kompresais.
Svarbi ir kojų nagų priežiūra. Aplink nagus ir ant nago augančioms odelėms minkštinti nusipirkite specialaus skysčio. Kai odelės suminkštės, atstumkite jas specialia medine mentele. Kojų nagus kirpkite pusmėnulio forma tiesiomis žirklutėmis arba žnyplytėmis. Nagų nekirpkite labai trumpai ir jokiu būdu nenukirpkite kampučių, antraip jie įaugs į odą. Nagams dildyti tinka tam specialios įvairios dildės.
Neužmirškite, kad kojoms reikia ir mankštos, ypač kai jos būna pavargusios. Štai keletas pratimų: pasistiebkite taip, kad kulnas nuo žemės pakiltų apie 1 cm ir staigiai nuleiskite (pratimą pakartokite 20 kartų). Arba atsisėdę uždėkite koją ant kojos ir viena ranka laikykite pėdą ties jos viduriu, o kita tempkite kojos pirštus į viršų (taip padarykite keletą kartų). Žinoma, kojas galima ir masažuoti šiurkščiu rankšluosčiu ar kempine, po to patepti kremu (pvz., Helosan).
 

Suskeldėję ir įtrūkę kulnai – neestetiška ir pavojinga


Suskeldėję kulnai – nemaloni problema, ypač jei įtrūkimai gilūs. Tuomet jie tampa skausmingi, gali kraujuoti, atsirasti infekcija, nes paprastai įtrūkimo vietoje kaupiasi mikroorganizmai ir taip sukelia odos uždegimą. Kodėl įtrūksta kulnai? Tam įtakos gali turėti įvairios priežastys: sausa oda (žmonių, kurių oda sausa, kulnai greičiau skeldėja), antsvoris, netaisyklinga eisena, odos ligos (dermatitas, psoriazė), diabetas, vitaminų trūkumas (ypač cinko), stovimas darbas, netinkama avalynė, senyvas amžius, nes metams bėgant mažėja odos elastingumas.
Įtrūkimai gydomi specialiomis vonelėmis ir kompresais. Pavyzdžiui, jei įtrūkimai labai gilūs, prieš miegą kojas palaikykite karštoje ramunėlių vonelėje. Ją paruošti nesudėtinga – vieną valgomąjį šaukštą ramunėlių žiedų įberkite į vieną litrą vandens ir 10 minučių pavirinkite. Po procedūros pėdas patepkite maitinamuoju kremu ir apsimaukite kojines. Arba pamėginkite pienišką obuolių kompresą. Vidutinio dydžio obuolį supjaustykite nedideliais gabalėliais, užpilkite trupučiu pieno ir virkite, kol pasidarys vientisa košelė. Šia košele storai užtepkite pėdų įtrūkimus, uždenkite servetėle ir palaikykite 10–15 minučių. Žinoma, svarbu nešioti avalynę, kuri nedirgintų pažeistos vietos ir būtų patogi bei vengti vaikščiojimo basomis, ilgo kojų mirkymo vandenyje ir sausinančio muilo, nes sumažėja gydomasis poveikis.


 

Aktuali pėdų problema – nuospaudos ir sukietėjimai


Kita svarbi problema yra nuospaudos ir sukietėjimai, kurie dažniausiai susidaro ant kulno, pirštų pagalvėlių. Nuospaudos – tai skausmingos suragėjusios odos plokštelės. Jos būna kietos, dažniausiai apvalios ir skausmingos. Nuospaudos centre yra giliai į odą įsiskverbęs branduolys, todėl jas taip sunku pašalinti. Jų susiformavimui įtakos turi ir bato trynimas, ir eisena, ir net pėdos forma. Tam galima išmėginti įvairius ortopedinius gaminius, specialius pleistrus. Gydant nuospaudas, pirmiausia reikia pasirinkti tinkamą avalynę, kad nuospauda daugiau nebūtų spaudžiama. Taip pat, norėdami išvengti nuospaudų ant pėdų, specialistai pataria prieš aunantis batus jas įtrinti vaikiška ar specialia kojų pudra. Liaudies medicina rekomenduoja išmėginti dirvinio asiūklio voneles. Dirvinis asiūklis turi uždegimą mažinančių savybių. Jo antpilas pravers, kai pėdos nutrintos, yra smulkių žaizdelių. Dirvinis asiūklis dezinfekuoja, pagreitina žaizdų gijimą, gerina kraujotaką. Nuo šio augalo vonelių greičiau praeina kojų nuovargis, atlėgsta tinimas. Kitas liaudies medicinoje rekomenduojamas būdas – tai beržų lapų nuoviro vonelės: 1 dalis lapų užpilama 5 dalimis vandens, kiekvienam litrui vandens įberiamas 1 valgomasis šaukštas druskos, ir visa tai pavirinama. Vonelėje mirkoma 20 minučių.
 

Kai vargina kojų prakaitavimas


Kojų prakaitavimas bei nemalonus jų kvapas turbūt ne vienam sukelia problemų. Pėdos gali gausiai prakaituoti dėl plokščiapadystės, vegetacinės nervų sistemos sutrikimų, sustiprėjusios prakaito liaukų veiklos. Kiekvienoje kojoje yra apie 10 tūkstančių prakaito liaukučių, išskiriančių apie 230 ml prakaito. Paprastai jis išgaruoja. Tačiau pusė šio prakaito išsiskiria pado srityje, tad jei avalynė nepatogi ir neatitinka higienos reikalavimų, susikaupęs prakaitas dirgina odą ir greičiau formuojasi odos ligos. Kojų prakaitavimas vyrus vargina dažniau nei moteris. Yra ištirta, kad šviežias prakaitas yra kone bekvapis, o specifinį kvapą įgauna tik ilgiau pabuvęs ant odos. Taip nutinka dėl bakterijų, kurios sėkmingai dauginasi drėgnoje ir šiltoje prakaito terpėje. Ne pats prakaitas, o šios bakterijos sukuria blogą kvapą ir mums sukelia nemalonių pojūčių. Paprasčiausias būdas to išvengti yra reguliariai plauti kojas vandeniu ir muilu. Jeigu pėdos gausiai prakaituoja, galima ryte ir vakare pamirkyti jonažolių, ąžuolo žievės, pelynų, šermukšnių lapų ar dilgėlių ištraukos vonelėje. Padės ir tanino turinčios (stabdo prakaitavimą) juodosios arbatos vonelė: 3–4 maišelius arbatžolių užplikykite litru vandens. Kai šiek tiek atvės, 10–15 min. pamirkykite kojas. Po vonelės gerai nusausinę kojas patepkite prakaitavimą stabdančiu ir blogą kvapą naikinančiu kremu (pvz., su mentoliu) arba papurkškite dezodorantu nuo prakaito, arba pabarstykite specialiais milteliais. Taip pat galima pamėginti į padus įsidėti dezodoruojamuosius padukus. Jie saugo nuo blogo kvapo ir naikina prakaitavimą sukeliančias bakterijas.
 

Helosan kojų kremas – tiks kiekvienam atvejui


Helosan kremas ypač tinka kojų odos priežiūrai, nes minkština kojų odos sukietėjimus bei kremo sudėtyje esantis karbamidas (šlapalas) neleidžia odai prarasti drėgmės, todėl ji tampa elastingesnė. Helosan kojų kremo antiseptines savybes sustiprina pieno rūgštis, kuri pagreitina įtrūkimų ir žaizdelių gijimą. Dėl antiseptinio poveikio šis kremas taip pat efektyviai mažina nemalonų kojų prakaito kvapą. Helosan sudėtyje nėra sintetinių kvapiųjų medžiagų, jo natūralus pH 6,5. Kojų kremą patartina naudoti kasdien arba kaskart nusiplovus kojas, kai yra nutrynimų, pėdos odos įtrūkimų, sukietėjusiai kulnų odai bei alkūnėms prižiūrėti. Kremo poveikis ir saugumas patvirtintas tyrimais, nes rinkoje jis yra jau daugelį metų ir nebuvo gauta jokių skundų, nepastebėta šalutinių poveikių.

 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai