Mylėkime save – rūpinkimės savo sveikata

Baigėsi atostogos. Pailsėję, kupini jėgų sugrįžtame į darbą ir po truputį įsisukame į kasdienių rūpesčių bei problemų ratą. Rugsėjis – lyg naujas atskaitos taškas, naujų mokslo metų, naujų darbų, apmąstymų ir sprendimų pradžia. Gal tai metas pradėti rūpintis savimi?..
 

Kasmet rugsėjį daugiau kaip 90-yje šalių, taip pat ir Lietuvoje, minima Pasaulinė širdies diena. Šios dienos tikslas – atkreipti dėmesį į rizikos veiksnius, sukeliančius širdies ligas, paskatinti sveiką gyvenimo būdą.
Negailestinga statistika rodo, kad širdies ir kraujagyslių sistemos ligos yra labiausiai paplitusios ir dažniausiai sukelia mirtį. Beveik pusė pasaulio gyventojų miršta nuo vienos iš labiausiai paplitusių ligų – aterosklerozės. Ypač dažnai ja serga vyresni nei 40 metų žmonės, vyrai – 3–4 kartus dažniau. Ši lėtinė liga siaurina kraujagyslių spindį, sukelia trombozę, todėl vystosi išeminė širdies liga, miokardo infarktas, galvos smegenų insultas ir kt.
Kaip elgtis, ką keisti savo gyvenime, kad išvengtume širdies ir kraujagyslių ligų? Juk suprantama, kad geriau užkirsti kelią ligai nei gydytis jau susirgus.
Pirmiausia reiktų sureguliuoti mitybą: mažiau valgyti riebaus maisto, vengti alkoholio, nerūkyti. Patartina daugiau valgyti daržovių ir vaisių (ypač turinčių pektinų), žuvies produktų, aliejaus.
Svarbiausios medžiagos, kad širdis ir kraujagyslės butų sveikos, yra nepakeičiamosios polinesočiosios riebalų rūgštys, omega-3 folatai bei B grupės vitaminai.


Nepakeičiamųjų polinesočiųjų riebalų rūgščių omega-3 organizmas pats pagaminti negali, todėl, jei jų nepakankamai gaunama su maistu, reiktų vartoti papildomai. Šių labai svarbių mūsų organizmui riebalų rūgščių yra preparate „Mõller‘s Omega-3 + folio rūgštis, B6,B12“.
Kaip veikia riebalų rūgštys omega-3? Mokslininkai įrodė, kad jos mažina kraujo klampumą bei krešėjimą, slopina trombų susidarymą, mažina trigliceridų bei „blogojo“ cholesterolio koncentraciją kraujyje, padeda reguliuoti arterinį kraujo spaudimą, gerina kraujagyslių sienelių elastingumą ir taip silpnina aterosklerozės vystymąsi. Įrodyta, kad riebalų rūgštys omega-3 labai sumažina staigios mirties ir išeminės širdies ligos riziką.
Riebalų rūgštys omega-3 turi įtakos ir imuninės sistemos veiklai, slopina uždegimus. Jos labai svarbios normaliam smegenų, nervų, tinklainės funkcionavimui.
Naujausi moksliniai tyrimai dar kartą patvirtino, kad vitaminai ne tik apsaugo organizmą nuo įprastinių mitybos nepakankamumo sukeltų simptomų, bet ir užkerta kelią kai kurių ligų atsiradimui.
Per pastarąjį dešimtmetį tampa vis labiau akivaizdu, kad normaliam širdies darbui ir širdies bei kraujagyslių ligų profilaktikai labai svarbūs B grupės vitaminai, ypač vadinamieji folatai. Folatai – tai bendras kelių tirpių vandenyje folio rūgšties junginių terminas. Vartojant folatų sumažėja tokių sunkių ligų, kaip nervinio vamzdelio defektas, širdies ir kraujagyslių ligos bei vėžys, išsivystymo rizika. Mokslininkai įrodė, kad folio rūgštis mažina homocisteino koncentraciją kraujyje, todėl mažėja trombocitų agregacija ir trombozės rizika, gerėja kraujagyslių elastingumas, slopinamas aterosklerozinės plokštelės vystymasis, dėl to mažėja širdies ligų ir insulto rizika.
Folatai į organizmą patenka su maistu. Daugiausia jų yra kepenyse bei tamsiai žaliose daržovėse. Tačiau folatai linkę stipriai oksiduotis saugant bei ruošiant maistą. Virimas, kepimas ir konservavimas gali sunaikinti 50–95 proc. folatų kiekio. Į tai turi būti atsižvelgiama, apskaičiuojant reikiamą dienos dozę (rekomenduojama folatų dienos dozė – 300 mg). Bendras folatų kiekis žmogaus organizme yra 5–10 mg (maždaug 50 proc. susikaupę kepenyse).
Folatai ypač reikalingi planuojančioms pastoti, nes jų vartojant smarkiai sumažėja įgimtų anomalijų skaičius (nėščioms moterims rekomenduojama vartoti 400 mg folatų per dieną, pageidautina pradėti vartoti mažiausiai mėnesį prieš pastojant ir vartoti pirmuosius 3 nėštumo mėn.).
Vartoti folatų reikėtų kartu su kitais B grupės vitaminais, nes jie padeda geriau pasisavinti folio rūgštį.
Gyvenimo ritmui spartėjant, dėl nuolatinio skubėjimo ir per didelio darbo krūvio retas maitinasi tinkamai. Dėl to mūsų organizmas stokoja labai svarbių gerai savijautai ir sveikatai mitybos komponentų. Ir galiausiai visa tai sukelia širdies ir kraujagyslių ligas. Tad pasirūpinkime savo sveikata ligai dar neužklupus. Juolab kad širdies ir kraujagyslių apsaugai sukurtas naujas norvegiškas produktas – „Mõller’s Omega-3 + folio rūgštis, B6, B12“.
Jis jau pasirodė ir Lietuvos vaistinėse. Tai unikalus preparatas, aprūpinantis mūsų organizmą reikiamu kiekiu svarbių omega-3 riebalų rūgščių, folio rūgštimi, vitaminais B6 bei vit. B12 ir galintis padėti mums išvengti daugelio, o ypač širdies ir kraujagyslių sistemos, ligų.
Tad mylėkime save – rūpinkimės savo sveikata.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai