2008-03-25

Irzlumą, nerimą ar raumenų skausmus sumažins magnis!

Vitaminai ir mikroelementai – kiekvieno žmogaus organizmui būtinos medžiagos. Norėdami išvengti organizmo išsekimo, imuninės sistemos susilpnėjimo, turėtume kasdien papildyti savo maisto racioną vitaminais ir mineralinėmis medžiagomis. Šįkart apie tai, kodėl mūsų organizmui taip reikalingas magnis.
 
Medikai magnį vadina svarbiausiu gyvybei metalu. Neorganinių junginių pavidalu magnio yra kauluose, kituose audiniuose – organinių junginių pavidalu.
Magnis dalyvauja daugelio fermentų veikloje, angliavandenių, lipidų, energijos apykaitoje, šilumos reguliacijos procesuose, baltymų sintezėje bei nervų sistemos veikloje.
Mineralas būtinas energijai ląstelėse kaupti bei tinkamai ją panaudoti nervų, plaučių, širdies ir raumenų veiklai, svarbus gerai kalcio bei vitamino C apykaitai.
Be to, magnis palaiko normalų širdies ritmą, reguliuoja širdies nervų ir raumenų aktyvumą, slopina neuronų įsijaudrinimą ir nervinių impulsų perdavimą, sušvelnina tokius simptomus, kaip nerimas ir susierzinimas.
Žmonės, kuriems trūksta magnio, paprastai jaučia niekuo nepaaiškinamą vidinį nerimą, stresą, širdies ritmo sutrikimus, raumenų mėšlungį, pirštų galiukų tirpimą. Gali suktis galva, ūžti ausyse, atsirasti nuolatinis nuovargis. Jei magnio trūksta ilgą laiką, kraujagyslių sienelėse ima kauptis kalcio druskos. Esant magnio trūkumui, iš organizmo pašalinamas kalcis – gali ištikti širdies veiklos sutrikimai, kojų mėšlungis, kamuoti pykinimas. Daugiau magnio reikia nėščioms ir maitinančioms savo pienu moterims. Magnio stoką gali jausti vyresnio amžiaus žmonės. Naujausi tyrimai rodo, jog du trečdaliai pagyvenusių žmonių su maistu gauna 75 proc. mažiau magnio nei rekomenduojama. Tai skatina osteoporozės vystymąsi. Magnio taip pat trūksta ir piktnaudžiaujantiems alkoholiu.
Kai trūksta magnio, šio elemento atsargas organizme galima papildyti valgant tam tikrus maisto produktus.
Geriausias magnio šaltinis yra grūdų produktai – duona, kruopos, sėlenos, žirniai, pupelės. Beje, perdirbant grūdai netenka 80 proc. magnio kiekio.
Daug magnio randama augaliniuose produktuose, ypač žaliuose, nes jis yra chlorofilo sudedamoji dalis (petražolėse, krapuose, špinatuose, rūgštynėse), taip pat juodojoje arbatoje, džiovintuose grybuose, kakavoje, krabuose, krevetėse, jūros kopūstuose bei moliūguose. Šio elemento gausu ir riešutuose, razinose, vynuogėse, kopūstuose, morkose, grikiuose, sojų pupelėse, ryžiuose. Pieno produktuose magnio nedaug, tačiau juose magnis yra lengvai pasisavinamos formos. Daug magnio turi ir žuvis (ypač lašišinė), chalva, švieži vaisiai, arbūzai.
Jei pasireiškia simptomai, rodantys, kad jums trūksta magnio, o vien maisto produktais teigiamo poveikio nesiseka pasiekti, pravartu įsigyti magnio preparatų. Jų pasiūla ir įvairovė tikrai didelė. Magnio tabletės ypač naudingos širdies infarktui, miokardo nekrozei, krūtinės anginai gydyti ir profilaktikai, jei tokios indikacijos atsirado dėl magnio trūkumo.
Kadangi trūkstant magnio, be jau minėtų simptomų, gali pasireikšti ir nemiga, galvos skausmai, atminties sutrikimas, pablogėjęs sugebėjimas susikoncentruoti, dezorientacija ar net haliucinacijos, apetito praradimas, pykinimas ir vėmimas, būtina pašalinti šio preparato trūkumą organizme, nes ilgalaikis magnio trūkumas gali sukelti lėtinius sveikatos sutrikimus.
Tam ypač tinka „Magne B6” preparatas. Magnio ir vitamino B6 derinys ypač naudingas, kadangi vitaminas B6 padidina magnio jonų absorbciją žarnyne 20-40 proc., teigiamai veikia magnio apykaitą organizme – vitaminas B6 įsiskverbia į nervinių ląstelių struktūras, apsaugodamas jas nuo suirimo ir padeda organizmui geriau pasisavinti magnį.
Preparato „Magnis +B6” veiklioji medžiaga – magnio laktatas, todėl šio maisto papildo vartojimas yra veiksmingesnis, nei preparatų, kurių veiklioji medžiaga – magnio oksidas. Magnio oksidas prasčiau pasisavinamas, todėl, norint pasiekti tą pati poveikį, reikia išgerti daug daugiau tablečių nei laktato.
2008 kovo 25
Gydytoja Akvile NORKUTĖ

Parašykite savo nuomonę

Jūsų vardas: El. pašto adresas:
Jūsų komentaras:
:) (happy) :D (super)
(hi) (red) (fu) (fool)
(weird) :P :( (hooray)
(bad) (think) 8| (ok)
Apsaugos kodas:
 
Sveikas žmogus
Rubrikos
Naudinga informacija
Neradote ko ieškote?
Pabandykite pasinaudoti paieška:
© Sveikas žmogus 2014. Visos teisės saugomos