Ko privalo nepamiršti pavyzdingas vartotojas

Didėjant prekių ir paslaugų įvairovei bei mūsų perkamajai galiai, vis dažniau susiduriame su klausimais dėl prekių ir paslaugų kokybės, pardavėjų sąžiningumo ir atsakomybės. Dažniausiai susimąstome tik nukentėję, pasijutę apgauti ar tiesiog apsižioplinę. Todėl vertėtų įsidėmėti pagrindinius savo teisių gynimo būdus ir galimybes, kurie ne tik padės taupyti laiką, bet ir apsaugos mūsų pinigus.
 

• Nebijokime sukelti „nepatogumų“ pardavėjui, reikalaudami, kad prekės/paslaugos kokybė ir pardavimo sąlygos atitiktų aprašymą reklaminiuose pasiūlymuose. Vartotojas visada turi teisę rinktis, gauti išsamią informaciją apie siūlomas paslaugas ir žinoti savo teises.


• Nepamirškime išsaugoti prekės/paslaugos pirkimo kasos kvito, čekio ar kitokio pirkimą įrodančio dokumento. Tik jį turėdami mes galime ramiai apsigalvoti dėl nusipirktos prekės formos, dydžio, spalvos, modelio ar komplektiškumo ir mažiausiai per 14 dienų reikalauti ją pakeisti analogiška pageidaujamų savybių preke arba, pardavėjui jos neturint, atgauti sumokėtus pinigus. Maloni galimybė, net jei ir ne absoliuti – nepasikeisime tam tikrų prekių grupių (kosmetikos, vaistų, apatinių drabužių, muzikos instrumentų, žaislų, garso ir vaizdo aparatūros ir kitų), taip pat jei grąžinamą prekę būsime panaudoję taip, kad ji praras savo prekinę išvaizdą ar suges.
• Tiksliai žinokime, ko galime reikalauti iš pardavėjo, kuris pardavė netinkamos kokybės ne maisto prekę arba maisto produktą. Pirkėjas turi teisę paduoti pardavėjui prašymą, prie jo (jei įmanoma) ir prekę, dėl kurios kokybės skundžiasi, pridėdamas kasos kvitą. Prašyme turi nurodyti prekės trūkumus ir pirkėjo pasirinktą prekės keitimo ar atlyginimo būdą: pakeisti, sumažinti kainą, priimti prekę atgal ir grąžinti pinigus, ne maisto prekėms – pašalinti prekės trūkumus, tik ne maisto prekėms – vienašališkai nutraukti pirkimo – pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
• Prekei/paslaugai teikiama garantija kartais tampa svarbi, renkantis iš kelių alternatyvų. Jeigu prekės kokybės garantijos terminas nenustatytas, vartotojas reikalavimus dėl prekės trūkumų gali pareikšti ne vėliau kaip per 2 metus nuo prekės įsigijimo dienos. Jei prekės kokybės garantijos terminas trumpesnis nei 2 metai ir prekės trūkumai nustatyti pasibaigus garantijos terminui, tačiau dar nepraėjo daugiau kaip 2 metai nuo prekės įsigijimo dienos, pardavėjas atsako už prekės trūkumus, jeigu vartotojas įrodo, kad trūkumai atsirado iki prekės įsigijimo arba dėl iki prekės įsigijimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas.
Iškeldami prekeivių pažeidimus, mes galime užkirsti kelią jų savivaliavimui ir ydingai veiklai. Tai, reikia tikėtis, užtikrins išsvajotą, vadinamąja vakarietišką aptarnavimo, prekių ir paslaugų kokybę.
Kai kurios iš institucijų, į kurias gali kreiptis vartotojai:
Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba, Farmacijos įmonių inspekcija (tel. (8 ~ 5) 263 9892) sprendžia visus klausimus dėl vaistų kokybės, reklamos ir t.t.
Valstybinė medicininio audito inspekcija (tel. (8 ~ 5) 216 9934) sprendžia visus klausimus, susijusius su sveikatos priežiūros paslaugų kokybe, prieinamumu ir pan.
Valstybinė ne maisto produktų inspekcija ir jos padaliniai (nemokamas tel. 8 ~ 800 55 551) kontroliuoja ne maisto prekių kokybę.
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba ir jos padaliniai (nemokamas tel. 8 ~ 800 40 40 32) kontroliuoja maisto prekių kokybę ir jų pardavėjus.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Mūsų draugai