Šalin TINGINĮ! 5 patarimai, padėsiantys saugiai ir sveikai sportuoti


Tinkamai apšilkite ir atvėskite bei įsitikinkite, kad Jūsų vaikai tai daro saugiai.
Sportuokite daug, sportuokite sveikai!


Sportas yra puikus būdas vaikams (ir suaugusiesiems) pagerinti sveikatą ir fizinį pasirengimą. Vis dėlto, atliekant įvairius pratimus, kyla rizika susižeisti ar sukelti organizmui žalingą stresą. Toliau pateikiame keletą patarimų, padėsiančių Jūsų vaikui sportuoti saugiai.


Dėvėkite tinkamus drabužius
Jei Jūsų vaikas užsiima kokia nors fizine veikla lauke, jo drabužiai turi būti parinkti atsižvelgiant į už lango esančią oro temperatūrą ir drėgnumą. Jei oras šaltas, vaiką aprenkite keliais sluoksniais drabužių. Kylant kūno temperatūrai, jis galės lengvai nusivilkti vieną drabužį po kito. Jei lauke karšta, vaikas turėtų vilkėti šviesių spalvų drabužius. Nepriklausomai, kokios oro sąlygos už lango, nepamirškite naudoti nuo saulės apsaugančių priemonių. Tinkamai parinktos kojinės ir batai taip pat nemažiau svarbūs. Įsitikinkite, kad vaikas avi tinkamą avalynę, skirtą tai veiklai, kuria jis užsiima. Tai turi didelę reikšmę, nes skirtingi batai sukurti skirtingiems tikslams. Pavyzdžiui, bėgimo bateliai, smūgius bėgant sušvelnina kitaip negu teniso bateliai. Kojinės, kurias vaikas dėvi, turi sugerti drėgmę ir taip pat padėti sušvelninti smūgius.


Dėvėkite apsaugos priemones
Remiantis nacionalinės „SAFE KIDS“ (liet. „Saugūs vaikai“) kampanijos duomenimis, kiekvienais metais daugiau kaip 3 milijonai vaikų Jungtinėse Amerikos Valstijose patiria su sportu ir pramogomis susijusių traumų. Daugumos iš jų galima išvengti, naudojant tinkamas apsaugos priemones. Taigi įsitikinkite, kad Jūsų vaikas dėvi visas jo užsiimamai veiklai rekomenduojamas apsaugos priemones, pavyzdžiui, šalmą, apsauginius akinius, smakro, krūtinės, kelių ar alkūnių apsaugos priemones. Jei nesate tikri, kokias apsaugos priemones rekomenduojama dėvėti, pasiteiraukite to savo pediatro.


Gerkite skysčių
Vaikams reikėtų išgerti stiklinę vandens maždaug 15 minučių prieš pradedant sportuoti. Jei jie užsiima fizine veikla ten, kur šilta, tada sportuodami vaikai turėtų išgerti po didelę stiklinę drungno vandens kas 20 minučių. Vandens trūkumas gali sukelti dehidrataciją. Galimi jos požymiai: pykinimas ir mieguistumas. Nekreipiant dėmesio į šiuos ženklus, gali ištikti perkaitimas ar šilumos smūgis.


Apšilkite
Apšilimas padeda raumenis, sausgysles, raiščius, sąnarius ir širdį paruošti sportui. Vaikai dažniausiai apšyla greičiau nei suaugusieji, paprasčiausiai pabėgiodami vietoje ir kelias minutes giliai kvėpuodami. Paskui keletą minučių jie turi lėtai ir atsargiai imituoti judesius, kuriuos atliks sportuodami, pamažu didindami atliekamų judesių greitį, stiprumą ir intensyvumą.


Atvėskite
Tinkamai atvėsti yra lygiai taip pat svarbu kaip ir apšilti. Keletą minučių prieš baigdamas sportuoti vaikas turėtų sulėtinti judesius ir sumažinti jų intensyvumą. Prieš vesdami vaiką į dušą ar vėsų kambarį, kuriame veikia oro kondicionierius, arba prieš duodami šaltų gėrimų, palaukite, kol vaiko oda bus sausa ir vėsi.
 

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai