Olimpietės patarimas: sportuojant svarbiausia – nealinti organizmo

Atšilę orai į šalies parkus ir stadionus išgynė ir sporto entuziastus. Turėti sveiką kūną trokštantys lietuviai renkasi pačias įvairiausias sporto šakas – nuo Šiaurietiško ėjimo iki bėgimo, nuo Tai Či mankštos iki dviračių sporto.

 

Pažvelgus atidžiau, nesunku pastebėti, kad vis daugiau sportininkų mėgėjų aktyvaus savo laisvalaikio neįsivaizduoja be išmaniųjų technologijų, o mobilusis telefonas šiais laikais yra neatsiejamas daugumos sportuojančių palydovas. Technologijų novatorės kompanijos „Samsung“ atlikta apklausa parodė, jog net 38 proc. sportuojančių lietuvių naudojasi sporto programėlėmis, tokiomis kaip naujajame kompanijos flagmane GS5 įdiegta „S Health“ ar „Endomondo“.

 

Žinoma Lietuvos bėgikė olimpietė Inga Juodeškienė sako, kad sportuojant svarbu stebėti savo progresą ir pasirinkti optimalų krūvį. Tik tuomet galima pasiekti sveikatai naudingiausių rezultatų. Kiekvienam nutarusiam aktyviau judėti, specialistė pataria į tai žiūrėti atsakingai ir prieš įsispiriant į sportinius batelius užsukti pas medikus.

 

„Pradėti sportuoti savarankiškai beveik tolygu sveikatos gadinimui. Pirmiausia nueikite pas šeimos arba sporto gydytoją, patikrinęs jūsų sveikatą jis nustatys, ar galite sportuoti. Tuomet kreipkitės į profesionalų trenerį, kuris išmokys jus bėgti taisyklingai“, - teigė Sidnėjaus ir Atėnų olimpinių žaidynių dalyvė I. Juodeškienė.

 

Pasak bėgikės, sportuojant svarbiausia sekti širdies plakimo dažnį, tad pulsą matuojantis įrenginys yra toks pat svarbus kaip sportiniai bateliai.

 

„Pusvalandis yra minimalus laikas, kurį turite skirti bėgimui. Treniruoju sportininkus mėgėjus ir galiu drąsiai pasakyti, kad nesekdami širdies pulso 30min. neišbėgsite. Neprofesionalūs sportininkai linkę pervertinti savo jėgas, be papildomos įrangos nesupranta kūno siunčiamų signalų, tad jau po kilometro sunkiai gaudo kvapą. Jei sportuodami imate dusti, kenkiate širdžiai“, - įspėja specialistė, treniruojanti ir Lietuvos rinktinės sportininkus.

 

Olimpinių žaidynių trasas šturmavusi sportininkė teigia, kad sportuojant svarbiausia sistema – bėgti reikia bent 2-3 kartus per savaitę, tomis pačiomis savaitės dienomis, tą pačią valandą. Taip organizmas pripranta prie krūvio, gerėja savijauta, ima keistis kūnas.

Bėgimo žavesiui neatsispyrę Lietuvos pramogų pasaulio žvaigždės taip pat neneigia, kad stengiasi išnaudoti šiuolaikinių technologijų teikiamus privalumus: specialių programėlių, tokių kaip „S Health“, pagalba susidaro treniruočių planus, stebi širdies ritmą ir reguliuoja bėgimo tempą, vertina nubėgtus kilometrus, analizuoja įveiktas trasas žemėlapiuose.

 

„Treniruojuosi 4-5 kartus per savaitę, bėgimui kaskart stengiuosi skirti bent valandą. Per tą laiką įveikiu apie dvylika kilometrų. Mėgstu Vilniaus Vingio parką, čia daug sportuojančių žmonių, tad bėgdamas tarsi jauti bendrą ritmą. Tai įkvepia“, - entuziastingai apie sportavimo įpročius kalbėjo ilgų distancijų bėgimą pamėgęs aktorius Leonardas Pobedonoscevas.

 

Jam pritaria ir profesionali bėgikė I. Juodeškienė. „Bėkite parkuose, čiulbant paukšteliams. Sportuojant reikia džiaugtis gyvenimu, o ne alinti save. Prisijunkite prie sportuojančių žmonių bendruomenių, susibičiuliaukite, taip sportas taps neatsiejama ir didelį džiaugsmą keliančia gyvenimo dalimi“, – patarė olimpietė. Specialistė siūlo nepamiršti ir kitų sveikatai naudingų sporto šakų – plaukimo, važiavimo dviračiais.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai