Sportas be skausmo

Norėdami pagerinti fizinę, emocinę ar psichinę būklę, neretas imame sportuoti. Tai visiškai teisinga. Neteisinga tai, kad, persistengdami ir norėdami greitesnio rezultato, pasirenkame netinkamą, dažniausiai per didelį fizinį krūvį. O tai yra pavojinga, nes, neįvertindami savo galimybių, galime patirti rimtų traumų, tokių kaip raiščių patempimas, nugaros raumenų patempimas ar tarpslankstelinių diskų pažeidimas, net raumenų plyšimas. Kaip to išvengti ir sau padėti?
 

Kuo naudingas fizinis aktyvumas?


Tinkamas fizinis aktyvumas didina organizmo fizinį pajėgumą, ramina nervų sistemą. Be to, gerėja miegas, o pailsėję jaučiamės darbingi. O kur dar nauda širdies ir kraujagyslių sistemai, kvėpavimo organams, judėjimo ir atramos aparatui ir kt.? Ir tai tik maža dalelė, kuo sportas mums gali būti naudingas.
Pakanka mankštintis 2–3 kartus per savaitę po 30 minučių, ir greitai pajusite, kad pagerėjo fizinis pajėgumas ir sustiprėjo sveikata. Kiekvienas gali pasirinkti tinkamą mankštos rūšį, kuri stiprins fizinę jėgą, didins lankstumą ir ištvermę. Fizinė veikla pirmiausia turi būti maloni ir nesukelti papildomos įtampos.

 

Per didelio fizinio krūvio pasekmės


Dažnas, norėdamas pasiekti greitų rezultatų, neįvertina savo jėgų, fizinio pasiruošimo. Dėl to kyla didesnė traumų tikimybė. Dėl per didelio fizinio aktyvumo gali sutrikti organizmo funkcijų darna ir pablogėti sveikata.
Dažniausiai traumuojamos vietos – raumenys, sausgyslės, raiščiai. Galite viską daryti techniškai, taip, kaip rekomendavo treneris ar instruktorius, tačiau staigus ir neatsargus kryptelėjimas, tūptelėjimas, suktelėjimas ar kitas veiksmas gali kuriam laikui priversti jus nutraukti treniruotes.


 

Dažniausiai pasitaikančios traumos yra:


• raiščių ir sausgyslių patempimai, kai neteisingai atliekami pratimai ar naudojami per dideli svoriai, neatitinkantys sportuojančiojo fizinės jėgos. Raiščius ir sausgysles gali traumuoti nuolatiniai monotoniški pasikartojantys judesiai;
• stuburo ir nugaros raumenų traumos, patempimai ar tarpslankstelinių diskų pažeidimai, kai sportuojama su įvairiais svoriais. Juosmeninė stuburo dalis – antra pagal pažeidimo dažnumą stuburo vieta. Dažniausiai juosmeninės stuburo dalies pažeidimas įvyksta dėl stiprių ir greitų viso kūno judesių;
• raumenų plyšimai, kurie dažniausiai įvyksta dėl to, kad netaisyklingai atliekami pratimai ir per daug pasitikima savo jėgomis. Raumenų traumos atsiranda pervargus, nuo per didelio apkrovimo treniruotės metu arba paprasčiausiai nuo vieno staigaus, netikslaus judesio.
 

10 žingsnių saugaus sporto link


1. Neužmirškite atlikti apšilimo.
2. Pradėkite nuo mažų treniruočių krūvių.
3. Fizinius pratimus darykite reguliariai.
4. Stenkitės taisyklingai atlikti pratimus.
5. Po fizinio krūvio atlikite atpalaidavimo pratimus.
6. Gerkite pakankamai skysčių prieš ir po treniruotės.
7. Pasirūpinkite tinkama apranga, avalyne.
8. Naudokite apsaugines priemones, skirtas sportui.
9. Jei sergate ar blogai jaučiatės, verčiau fizinę veiklą atidėkite vėlesniam laikui.
10. Nepervertinkite savo galimybių.
 

Kaip elgtis įvykus traumai?


 

Įvykus traumai, taikoma RICE taisyklė:


• R – ramybė;
• I – šaltis;
• C – sąnario fiksavimas (elastiniu bintu ar elastine kojine);
• E – galūnės pakėlimas.
Tad svarbiausia – kuo mažiau judinti pažeistą vietą, suteikti jai ramybę, ją šaldyti, prispausti ir stengtis laikyti pakeltą.
Atsiradusiam skausmui ir uždegimui malšinti gali būti skirti nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, pvz., meloksikamas (vaistinėse parduodamas pavadinimu Movalis ir kt.). Jis dažnai rekomenduojamas patyrusiems sporto traumą, patempus raumenį ar sąnarį, nes mažina uždegimo atsiradimo simptomus: patinimą, paraudimą, skausmą, temperatūrą. O, mažėjant šiems simptomams, gerėja raumens ir sąnario funkcija. Preparatas yra tinkamas ir vyresnio amžiaus žmonėms, nes sumažina nepageidaujamą poveikį virškinamajai sistemai ir geriau toleruojamas negu kiti klasikiniai NVNU. Svarbu, kad meloksikamas yra tinkamas ir sergant gretutinėmis širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, esant nedideliam inkstų ar kepenų funkcijos sutrikimui.
Kai pažeidimai labai stiprūs, būtina kreiptis į gydymo įstaigą.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

kornis
2013-10-22 20:13
:)(happy):D(super)(hi)(red)(fu)(fool)(weird):P:((hooray)(bad)(think)8|(ok)
FSuyYbhETMQlsfn
2012-06-18 06:01
Yup, that’ll do it. You have my apprecaitoin.

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai