Rytinė mankšta – alternatyva kavos puodeliui

Yra vos keletas užsispyrusiųjų, kurie keliasi valandą anksčiau, kad nueitų pasportuoti į sporto klubą. Kiti gi atiduoda duoklę miegui, o rytinį snaudulį gena kavos puodeliu, o gal net ir keliais. Siūlome išbandyti nesudėtingą mankštelę, kuri suteiks žvalumo visai dienai.
 

Mankštintis ryte ar vakare?


Suvokiame, kad sportuoti privalome. Nuolatinis sėdėjimas prie kompiuterio, automobilyje, dažni ir nelabai sveiki užkandžiai nesitraukiant nuo darbo – ir aplink pilvą jau puikuojasi „gelbėjimo ratas“, ant šlaunų ima mažomis duobutėmis matytis celiulitas ir nuolat kamuoja nugaros, sprando ar kelių skausmai.
Specialistai teigia, kad vos pusvalandis aktyvesnės fizinės veiklos kiekvieną dieną išlaisvintų mus nuo išvardintų nemalonumų. Belieka ryžtis ir nuspręsti, kada mankštintis: ryte ar vakare. Šį klausimą galima būtų pavadinti šiuolaikinio mažai judančio žmogaus dilema. Specialistai irgi neturi tvirtos vieningos rekomendacijos.
Vieni teigia, kad aktyvus mankštinimasis ryte – pernelyg didelis stresas dar miegančiam organizmui. Kiti siūlo pasitelkus mankštą busti iš miego.
Sporto klubo „Fitlife“ instruktorė Edita BAŠKIENĖ siūlo laikytis aukso vidurio taisyklės. „Jeigu jums nereikia keltis labai anksti ir turite laiko 10–15 minučių pasimėgauti kavos puodeliu, žinoma, šį laiką geriau šiek tiek pajudėti. Tik reikia teisingai suvokti žodį „judėti“. Rytinė mankšta turėtų būti rami. Jos metu svarbu išjudinti visus raumenis, palankstyti sąnarius ir pagreitinti kraujotaką. Taip pagerinama kraujotaka. Nereikia stengtis suprakaituoti. Rimtesnį sportavimą galima palinkti popietei ar vakarui. O rytinė mankšta – tai alternatyva kavos puodeliui,“ – sakė trenerė Edita Baškienė.

 

Rytinių pratimų kompleksas


Rytinei mankštai netinka vadinamasis „apšilimas“, kai intensyviai minamas dviratis ar aktyviai einama bėgimo takeliu. Nuosaikioji rytinė mankšta pradedama giliu kvėpavimu, keliant į viršų rankas. Įkvepiant rankos keliamos, iškvepiant nuleidžiamos.
Mankšta pradeda nuo galvos. Galva lenkiama į vieną pusę, paskui į kitą. Tada smakras nuo vieno peties vedamas prie kito. Pakartokite šiuos judesius 10–12 kartų.
Nepatariama galvos lošti atgal, nes užspaudžiama smegenis maitinančių kraujagyslių kraujotaka. Jauname amžiuje toks judesys nėra pavojingas, tačiau vyresniems visiškai nerekomenduojamas.
Išjudinus kaklą, reikia pamankštinti pečių juostą ir didžiuosius pečių sąnarius. Ratu judinkite pečius į priekį, paskui atgal. Atlikite 8 ratukus į vieną pusę, paskui 8 į kitą pusę.
Liemens kraujotakai pagerinti galima daryti paprasčiausius dubens sukimus. Kad nepasitemptumėte nugaros, kojos turi būti pečių plotyje.
Labiau prabudę gali pabandyti kitą pratimą liemeniui. Viena koja sulenkiama ir atliekami trys spyruokliniai judesiai. Išsitiesiama. Tas pats daroma kita koja. Kiekviena koja atliekama po penkis pratimus.
Šoniniais įtūpstais išjudinami kojų raumenys. Tačiau ryte šį pratimą reikia daryti atsargiai, giliai netūpti. Turime jausti tik lengvą tempimą. Atlikite po 8 įtūpstus viena ir kita koja.
Atsigulkite ant nugaros, alkūnėmis remkitės į žemę, nugara turi būti tiesi. Kelkite vieną koją, paskui kitą. Kartokite po 8–10 kartų kiekviena koja.
Paskutinis mankštos pratimėlis skirtas pilvo raumenims. Rankos sudedamos po sėmenimis, juosmuo ir šonkauliai spaudžiami prie grindų. Neturi būti tarpo tarp grindų ir jūsų nugaros. Kojas traukiant prie savęs įkvepiama, tiesiant – iškvepiama. Galima tiesti vieną koją, paskui kitą. Norintiems sudėtingesnės užduoties galima tiesti abi kojas kartu.
Mankšta užbaigiama taip pat, kaip buvo pradėta. Penkiais giliais įkvėpimais ir iškvėpimais keliant į viršų ir nuleidžiant rankas.

 

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Raminta
2010-10-09 23:07
Manau geiausias rytiniu pratimu rinkinukas butu jogos pratimai " saules pasveikinimas". Puikiai pramankstini raumenis, be to tai visai nesunkus ir malonus rytinis mankstinimasis.
Zazzle
2009-09-06 21:07
As tai mazdaug supratau, ten su tais spyruokliavimais gal nelabai, o seip, tai aciu uz puikios rytines mankstos pavyzdzius. :))
neblogai
2009-05-17 12:26
geri pratimai bet mazai,koju raumenim nepadeda ,idekit su nuotraukom ,biski neaisku kaip daryti
mono
2009-04-16 21:46
na taip, ryte pasimankstinimas tikrai skao, suteikai zvalumo, taciau as kai nuolat labiau opamiegoti megstu, tai jei dar sportuot sumanyciau, visai nieko nespeciau. Tai as darau paprasciau - naudoju Tonussan maisto papilda, kuris gerai ir zvalina ir mieguistuma rytine laaaaaabai gerai isvaiko net tokiam miego gniuzului, kaip as :)
Ugnius
2009-04-14 15:37
ryte pasimankstines visada zymiai zvalesnis jauciuosi, o kad raumenu neskaudetu, pries iseinant i darba visada fastum geliu susitrinu, ir visada padeda
Valda
2008-12-11 22:38
Nusprendziau ryte sportuoti, kazin ar pavyks.
Ausra
2008-11-25 16:46
manksta darau rytais, bet cia noretusi dar daugiau pratimu aprasymu su nuotraukomis,, nes nelabai aisku kaip tai daryt:)
as
2008-08-06 21:50
pratimėlis skirtas pilvo raumenims. nesupratau kaip atlikti =[
Paulius
2008-02-06 16:21
Na as ryte prasimankstinu, bet perskaites sy straipsni suzinojau geru pratimu
Rodyti daugiau komentarų

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai