Mankšta su kamuoliais

Specialūs reabilitacijai skirti kamuoliai dažnai naudojami kineziterapijoje. Jų panaudojimo galimybės labai plačios. Atliekant pratimus su kamuoliu galima stiprinti įvairias raumenų grupes, lavinti pusiausvyrą, judesių koordinaciją, koreguoti laikyseną, atsipalaiduoti.
 

Sunku šiandien būtų isivaizduoti kineziterapijos kabinetą, kuriame nebūtų įvairių dydžių ir formų kamuolių. Jie ypač populiarūs vaikų ir nėščiųjų kineziterapijoje, nes suteikia procedūrai žaismingumo, ją paįvairina.
Kaip pagalbinė priemonė kamuoliai gali būti naudojami reabilituojant įvairaus amžiaus žmones, tačiau ypač dėmesingai kineziterapeutas turėtų dirbti su vyresnio amžiaus žmonėmis (dėl suvokimo sutrikimų, orientacijos sulėtėjimo). Taip pat būna pacientų, kurie bijo atlikti pratimus su kamuoliais, tuomet reiktų ieškoti kitų kineziterapijos formų.
Jei parinksime tinkamo dydžio kamuolį (jis turi atitikti žmogaus kūno proporcijas, sėdint šlaunys ir keliai turi būti sulenkti 90º kampu), ant kamuolio galima sėdėti kaip ant kėdės, tačiau naudos gausime daugiau. Sėdint ant kamuolio, reikia nuolat ieškoti idealios padėties, taip skatinami dirbti raumenys, kurie paprastai mažai apkraunami darbu, aktyvinami nugaros, pilvo, kojų, sėdmenų raumenys.
Nuotraukose pateikiame keletą nesudėtingų pratimų, kuriuos kiekvienas gali pabandyti atlikti pats.


Pratimai sėdint ant kamuolio
1.
Tikslas – gerinti stuburo juosmeninės dalies paslankumą, atplaiduoti mažojo dubens raumenis.
Pradinė padėtis – rankos laisvai padėtos ant kelių, pėdomis spausti grindis. Dubeniu sukti ratus.
2.
Tikslas – stiprinti mažojo dubens ir sėmeninius raumenis, lavinti pusiausvyrą.
Pradinė padėtis – sėdint ant kamuolio, nugara tiesi, rankos ant liemens, pėdomis spausti grindis. Įtempti sėdmenų raumenis, kelti kairiąją koją aukštyn, nuleisti. Po to dešiniąją. Žingsniavimo tempu, lavinant pusiausvyrą, atlikti lėtai arba šokinėjant ant kamuolio.
3.
Tikslas – koreguoti laikyseną, stiprinti pečių, rankų raumenis, gerinti stuburo juosmeninės dalies paslankumą.
Pradinė padėtis – sėdint ant kamuolio, nugara tiesi, rankos sulenktos, plaštakos už galvos, pėdomis spausti grindis.
Tiesiant rankas į šalis, sukti liemenį kairėn. Pratimą pakartoti į kitą pusę.
Pratimai gulint pilvu ant kamuolio
4.
Tikslas – atpalaiduoti nugaros raumenis.
Pradinė padėtis – gulėti pilvu ant kamuolio, pėdų pirštus atrremti į grindis. Rankos kybo nuleistos žemyn. Kojas šiek tiek tiesti ir vėl lenkti. „Sūpuoklės“ judesys.
5. Tikslas – stiprinti nugaris raumenis, gerinti stuburo sąnarių paslankumą.
Pradinė padėtis – gulint pilvu ant kamuolio. Kelti aukštyn dešinę ranką ir kairę koją, pasisukti.
Visų pratimų skaičius ir trukmė –individualūs, priklauso nuo savijautos.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Sara
2011-06-11 07:33
O man su kamuoliu labai patinka ir linksma:)))
Nata
2010-12-05 19:07
O kur tą kamuolį gauti? Žiūrėjau Tomas Philips - ten išlaiko svorį iki 60 kg, o aš sveriu 66.....
Iveta
2009-05-26 23:40
Zinote. labai saunus tie pratimai su kamuoliais, dirbu kineziterapeute, taciau nepasakyciau kad cia pateikti vieni is geriausiu pratimu. Ju yra daug ir idomesniu, o pradeti su kamuoliais reikia nuo elementariausiu judesiu ir po savaites didinti kruvi, tada skausmo raumenyse najausite:) sekmes
mono
2009-04-16 21:36
na, as esu bandziusi, bet mane labai isvargiona tas kamuolinis sportas. Po to jausdavausi tokia nei siokia nei tokia, nei energijos, nei zvalumo.. Tai nemeciau kamuoliu, bet energijai palaikyti, treneres patarimu pradejau naudoti Tonussan. Toki augalines kilmes maisto papilda, kuris labai gerai teikai jos, o kartu dar ir visokius miegaliukus isvaiko, kai nori rasti priezasciu nesportuoti :))
Adata
2009-04-14 15:32
isbandziau, bet kaaaaip man paskiau skaudejo raumenis! vienintelis kas isgelbejo ir iskart padejo, buvo fastum gelis
...
2008-05-07 14:59
Tai ir staripsnis...
Nuotrauku truksta
xxx
2007-05-12 16:46
kurgi tos nuotraukos?!
Rodyti daugiau komentarų

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai