Su pavasariu

Minčių chaosas, nuolatinis skubėjimas, dažnas nuovargis, deja, daugelio iš mūsų gyvenimo palydovai. Kaip viso to atsikratyti? Atgyjant pavasariui, labai tinkamas laikas apie tai pamąstyti. Gal galime atrasti kažką naujo, pagaliau užsiimti savimi? Vienas iš patikimų būdų nugalėti blogas mintis ir pavasarinę depresiją – joga, bent jau taip teigia ją propaguojantieji ir praktikuojantieji. „Ji padeda atitrūkti nuo kasdieninių darbų, rūpesčių ir suteikia puikią galimybę ne tik paįvairinti laisvalaikį, bet ir pagerinti savo sveikatą, – teigia išbandžiusieji. – Po pratybų ištirpsta liūdesys, baimė, nerimas, sumažėja skausmai, jaučiamės pailsėję, geriau miegame.”
 

Mes ne kartą esame rašę apie šią netradicine filosofija paremta mankštinimosi sistemą ir jos principus. Šį kartą žodis tiems, kurie kelerius metus praktikuoja jogą. Kaip pakeitė jų gyvenimus šis užsiėmimas?
Erika, 32 metų tarnautoja: „Supratau, kad mano kasdieniniame gyvenime daug streso, įtampos ir trūksta meditacijos, todėl pradėjau lankyti jogos pratybas. Išmokau atsipalaiduoti, nieko aplink negirdėti – tai puiki dvasinė būsena. Labai svarbu, kad išmokau pastebėti ir išlaikyti geras emocijas.”


Birutė, 48 metų: „Joga moko gyventi čia ir dabar, o ne mąstyti, kas buvo ar gali įvykti. Psichologine prasme tai – geras užtaisas. Pastebėjau, kad pradėjo keistis ne tik kūnas, bet ir emocijos, charakteris, mano mintys. Supratau, kad joga yra begalinis tobulėjimo kelias.”
Rima, 33 metų programuotoja: „Padariau sprendimą, kurį ruošiausi padaryti seniai, – atėjau į jogos mokyklą. Manau, joga padėjo man išvystyti vidinius pojūčius, intuiciją. Tapau stipresne ir emocionaliai stabilesne moterimi. Šeimoje pagerėjo santykiai su vyru ir paaugliu sūnumi. Liko mažiau ginčų, atsirado daugiau tarpusavio supratimo.”
Vilius, 28metų vadybininkas: „Bet kada, pajutę proto įtampą, pabandykite kelias minutes lėtai ir ritmingai pakvėpuoti, kol visiškai sukoncentruosite dėmesį į kvėpavimą. Jogos kvėpavimo pratimai išmokė mane mintimis nuraminti protą. Tai labai svarbu, nes dirbu atsakingą ir gana įtemptą darbą su klientais. Tai labai svarbi ir naudinga praktika, kuria naudojuosi gana dažnai.
Loreta, 38 metų daugiavaikė mama: „Į jogos užsiėmimus atėjau prieš keletą metų kamuojama didelių stuburo negalavimų. Rytais iš lovos išlipdavau tik keturiomis.. Pradėjau daryti gulimas ir sėdimas asanas. Po kelių mėnesių pajutau, kad raminamųjų vaistų reikia perpus mažiau, o svarbiausia – ryte kur kas lengviau keliuosi. Ir nuotaika pagerėjo.
Mantas, 42 metų įmonės vadovas: „Gana dažnai skaudėdavo galvą, kūnas būdavo lyg sustingęs. Įvaldžius jogos praktikas, galvos skausmai sumažėjo, prasimankštino sąnariai. Dabar kūnas lengvesnis ir savijauta geresnė, be to, ir geriau miegu. Mano žmona grįždavo iš darbo pavargusi, dažnai neturėdavo noro net bendrauti. Dabar abu jau ketvirtus metus lankome jogą. Esame laimingi ir daug sveikesni.

Susiję straipsniai

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai