Vėl skauda sąnarius. Ką daryti?

Niekas taip neriboja ir nesunkina gyvenimo, kaip skausmingas judėjimas. Didžiąją dalį tokių atvejų sudaro sąnarių skausmai, atsirandantys dėl įvairiausių priežasčių, tokių kaip ligos (artrozė, reumatoidinis poliartritas) ar kitų ligų pasekmės, sunkus fizinis krūvis, sportas ar sužalojimai.
 

Sąnarių ligas, uždegimus, o tuo pat metu ir skausmus gali sukelti ir infekcijos. Na, o vyresnio amžiaus žmonėms, kuriems yra daugiau ar mažiau pažeistų sąnarių, įtakos turi ir tokie veiksniai kaip, pvz., nepalankus klimatas – šalto bei drėgno klimato zonose yra daug daugiau žmonių, besiskundžiančių sąnarių skausmais.
Yra nemažai patarimų, kaip gydyti ar apsisaugoti nuo šių negalavimų (juos ir apžvelgsime šiame rašinyje), tačiau norime pabrėžti, kad visada yra daug svarbiau ir veiksmingiau kuo daugiau dėmesio skirti ligos profilaktikai nei vėliau jos gydymui.
 

Paprasti sąnarių ligų profilaktikos žingsniai


Nors atrodo, kad daugelis patarimų, kaip išvengti įvairių ligų, yra pernelyg paprasti ar netgi neveiksmingi, būtent jie ir yra tas pagrindas, kuris ir nulemia – išsivystys liga ar ne.
Patys elementariausi žingsniai gali atnešti stulbinamų rezultatų.
Visų pirma pradėkime nuo sveikos mitybos ir gyvenimo būdo: valgykite kuo sveikesnį ir subalansuotą maistą, kuo daugiau daržovių bei vaisių, taip pat yra pastebėta, kad gerą poveikį sąnariams turi produktai su imbieru. Patariama vengti per didelio kiekio druskos, acto, taip pat labai svarbu sureguliuoti svorį – antsvoris neigiamai veikia visą organizmą, neišskriant stuburo ir sąnarių, kuriuos apkrauna papildomai.
Kita neatsiejama sveiko gyvenimo dalis – sportas ir mankšta. Ko nereikėtų pamiršti ir ignoruoti, yra tai, kad judėti reikia reguliariai ir nuolat, nebūtinai atliekant sudėtingus ar sunkius pratimus. Nugaros raumenis puikiai stiprina plaukiojimas, visam organizmui labai tinka joga, kasdieniniai kartu su gydytoju aptarti pratimai. Didelis krūvis ne tik nebūtinas, bet ir nerekomenduojamas: stenkitės mankštintis lengvai, lėtai, daugiau koncentruodamiesi į nugaros raumenis.
Be galo gerai sąnarius veikia masažas, šilta vonia ar dušas, skausmus malšina šilti kompresai.
Apskritai vėsiu oru stebėkite, kad avėtumėte šiltus, patogius, ne per aukštais kulnais ir geriau ne guminius batus bei storas kojines, o, norėdami apsaugoti rankas, – mūvėtumėte šiltas pirštines.


 

Pagalba iš vidaus


Šalia visų aukščiau paminėtų veiksmų, savo sąnariams bei jų ligų profilaktikai labai padėtumėte vartodami specialius maisto papildus bei vitaminus.
Nemažai žmonių vartoja kalcio preparatų– jie stiprina kaulus ir sąnarius (tik jie turi būti vartojami kartu su vitaminais D ir C, kurie labai pagerina kalcio pasisavinimą).
Kita maisto papildų rūšis – gliukozaminas ir chondroitnas. Jie geriausi, kaip minėta, ligų profilaktikai bei pirmosioms stadijoms gydyti.
Gliukozaminas yra skausmą bei uždegimus malšinanti medžiaga, taip pat jis skatina ir žuvusių kremzlinių ląstelių regeneraciją, t.y. sąnarių atsinaujinimą, gerina bendrą sąnarių funkciją.
Vartojant šių veiksmingųjų medžiagų turinčių preparatų, būtina atsiminti, kad jų poveikis gali būti jaučiamas tik po dviejų trijų mėnesių, o ne po savaitės ar pirmųjų tablečių, kaip neretai tikisi nemažai žmonių.
Sergantiesiems vėlesnių stadijų sąnarių ligomis gydymo būdą parenka gydytojas. Tai gali būti nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, injekcijos į sąnarius ar netgi operacijos (jei liga įsisenėjusi).
Parinkdamas geriamuosius vaistus nuo uždegimo, gydytojas paprastai vadovaujasi ir vaistų saugumo kriterijumi, t.y. stengiasi skirti tokio, kuris sukelia kuo mažiau nepageidaujamų poveikių, kad gydant viena, nebūtų pakenkta kam nors kitam. Šiuo požiūriu kaip vieną tinkamiausių galima paminėti preparatą meloksikamą (vaistinėse parduodamas Movalio pavadinimu). Jis rečiau nei kiti sukelia sunkių virškinamojo trakto sutrikimų, todėl yra saugesnis. Tai patvirtina moksliniai tyrimai. Be to, vaistas tinka ir sergantiesiems gretutinėmis širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis. Svarbu tai, kad yra galimybė, skausmui paūmėjus, kai reikia stipresnio ir greitesnio poveikio, skirti infekuojamąją vaisto formą – tai vienintelis naujos kartos preparatas, išleidžiamas ampulėmis.
 

Paprasti sąnarių ligų profilaktikos žingsniai


Nors atrodo, kad daugelis patarimų, kaip išvengti įvairių ligų, yra pernelyg paprasti ar netgi neveiksmingi, būtent jie ir yra tas pagrindas, kuris ir nulemia – išsivystys liga ar ne.
Patys elementariausi žingsniai gali atnešti stulbinamų rezultatų.
Visų pirma pradėkime nuo sveikos mitybos ir gyvenimo būdo: valgykite kuo sveikesnį ir subalansuotą maistą, kuo daugiau daržovių bei vaisių, taip pat yra pastebėta, kad gerą poveikį sąnariams turi produktai su imbieru. Patariama vengti per didelio kiekio druskos, acto, taip pat labai svarbu sureguliuoti svorį – antsvoris neigiamai veikia visą organizmą, neišskriant stuburo ir sąnarių, kuriuos apkrauna papildomai.
Kita neatsiejama sveiko gyvenimo dalis – sportas ir mankšta. Ko nereikėtų pamiršti ir ignoruoti, yra tai, kad judėti reikia reguliariai ir nuolat, nebūtinai atliekant sudėtingus ar sunkius pratimus. Nugaros raumenis puikiai stiprina plaukiojimas, visam organizmui labai tinka joga, kasdieniniai kartu su gydytoju aptarti pratimai. Didelis krūvis ne tik nebūtinas, bet ir nerekomenduojamas: stenkitės mankštintis lengvai, lėtai, daugiau koncentruodamiesi į nugaros raumenis.
Be galo gerai sąnarius veikia masažas, šilta vonia ar dušas, skausmus malšina šilti kompresai.
Apskritai vėsiu oru stebėkite, kad avėtumėte šiltus, patogius, ne per aukštais kulnais ir geriau ne guminius batus bei storas kojines, o, norėdami apsaugoti rankas, – mūvėtumėte šiltas pirštines.
 

Pagalba iš vidaus


Šalia visų aukščiau paminėtų veiksmų, savo sąnariams bei jų ligų profilaktikai labai padėtumėte vartodami specialius maisto papildus bei vitaminus.
Nemažai žmonių vartoja kalcio preparatų– jie stiprina kaulus ir sąnarius (tik jie turi būti vartojami kartu su vitaminais D ir C, kurie labai pagerina kalcio pasisavinimą).
Kita maisto papildų rūšis – gliukozaminas ir chondroitnas. Jie geriausi, kaip minėta, ligų profilaktikai bei pirmosioms stadijoms gydyti.
Gliukozaminas yra skausmą bei uždegimus malšinanti medžiaga, taip pat jis skatina ir žuvusių kremzlinių ląstelių regeneraciją, t.y. sąnarių atsinaujinimą, gerina bendrą sąnarių funkciją.
Vartojant šių veiksmingųjų medžiagų turinčių preparatų, būtina atsiminti, kad jų poveikis gali būti jaučiamas tik po dviejų trijų mėnesių, o ne po savaitės ar pirmųjų tablečių, kaip neretai tikisi nemažai žmonių.
Sergantiesiems vėlesnių stadijų sąnarių ligomis gydymo būdą parenka gydytojas. Tai gali būti nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, injekcijos į sąnarius ar netgi operacijos (jei liga įsisenėjusi).
Parinkdamas geriamuosius vaistus nuo uždegimo, gydytojas paprastai vadovaujasi ir vaistų saugumo kriterijumi, t.y. stengiasi skirti tokio, kuris sukelia kuo mažiau nepageidaujamų poveikių, kad gydant viena, nebūtų pakenkta kam nors kitam. Šiuo požiūriu kaip vieną tinkamiausių galima paminėti preparatą meloksikamą (vaistinėse parduodamas Movalio pavadinimu). Jis rečiau nei kiti sukelia sunkių virškinamojo trakto sutrikimų, todėl yra saugesnis. Tai patvirtina moksliniai tyrimai. Be to, vaistas tinka ir sergantiesiems gretutinėmis širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis. Svarbu tai, kad yra galimybė, skausmui paūmėjus, kai reikia stipresnio ir greitesnio poveikio, skirti infekuojamąją vaisto formą – tai vienintelis naujos kartos preparatas, išleidžiamas ampulėmis.

 

Susiję straipsniai

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai