Norite pagerinti atmintį? Laikykitės šių nurodymų

Žymus Prancūzijos karvedys Napoleonas Bonapartas yra sakęs: „galva be atminties – kaip tvirtovė be įgulos“. Kad mūsų galva būtų tarsi ta tvirtovė su įgula, turime lavinti savo atmintį. Nesvarbu, esi senas ar jaunas, yra daugybė būdų, kaip galima pagerinti atmintį. Treniruokime ne tik savo kūną, bet atmintį.

Tad pirmyn į atminties lavinimo kelionę su aštuonių Pasaulio atminties čempionatų nugalėtoju Dominiku O’Brienu (Dominic O’Brien).

 

Kodėl silpsta mūsų atmintis?

 

Mūsų pasaulyje įvairių naujienų srautai yra milžiniški. Vien ko verti visi tie socialiniai tinklapiai, kuriuose yra ištisi klodai įvairios informacijos. Keisčiausia yra tai, kad praleidžiame daug laiko tuose socialiniuose tinkluose, tačiau perskaitytą informaciją menkai įsimename. Kodėl?

Taip yra todėl, kad smegenys geba apdoroti tik tam tikrą, konkrečią dalį informacijos. Socialiniuose tinkluose tos informacijos per daug ir smegenys jos tiesiog nepajėgia „filtruoti“.

 

Trumpalaikė ir ilgalaikė atmintis: pasitikrinkite savo trumpalaikę atmintį

 

Verta atsiminti, jog atmintis yra skirstoma į trumpalaikę ir ilgalaikę.

Trumpalaikė atmintis leidžia mums akimirksniu panaudoti visą informaciją. Deja, trumpalaikėje atmintyje saugojam informacija pasmerkta būti greitai pamiršta. Jei norite, kad informacija iš trumpalaikės atminties pereitų į ilgalaikę, tuomet norimą įsiminti informaciją turite kartoti.

Norite sužinoti, ar Jūsų trumpalaikė atmintis vidutinė, ar geresnė, tuomet atlikite šį pratimą, kurį siūlo pasaulio atminties čempionas Dominikas O’Brienas.

 

Pratimas trumpalaikei atminčiai įsivertinti

 

Perskaitykite atidžiai kiekvieną žodį: Paštas, autobusas, miegamasis, tulpė, vairas, batas, vokas, paltas, suolelis, paukštis, saga, puodelis, gėlė, kilimas, šalikas.

Po dviejų minučių pabandykite atsiminti visus žodžius ir surašykite juos (bet kokia tvarka).

Iš penkiolikos duotų žodžių, kiek jų atsiminėte?

Dažniausiai žmonės geba įsiminti apie septynis žodžius, būtent tiek žodžių dažniausiai talpina vidutinė trumpalaikė atmintis. Jei Jūs įsiminėte daugiau, sveikiname – turite tikrai gerą atmintį.

Padėti įsiminti žodžius, tikriausiai, Jums leido žodžių susiejimai tarpusavyje: jei įsiminėte paltą, tai prisiminsite ir šaliką, ir sagą.

Atminties pasaulio čempionas Dominikas O’Brienas taip pat pradėjo lavinti savo atmintį būtent tokiu paprastu atminties lavinimo pratimu – įsimindamas vis ilgesnes atsitiktinių objektų sekas.

 

Atminčiai padeda: vaizduotė ir asociacijos

 

Vienas iš mėgstamiausių pasaulio atminties čempiono atminties lavinimo pratimų yra pagrįstas kelionės metodika, kuriame svarbų vaidmenį užima asociacija, vieta, vaizduotė -  jas pasitelkus galima lengvai įsiminti bet kokią informaciją.

Taigi, norint įsiminti informaciją svarbu nepamiršti ir vaizduotės. Vaikystėje mūsų vaizduotė buvo labai aktyvi, tačiau laikui bėgant mes ją tarsi užslopiname. O visai be reikalo. Vaizduotę reikėtų pajungti visu pajėgumu norint įsiminti svarbią informaciją. Ir ne tik vaizduotę, bet ir asociacijas. Pavyzdžiui, jei norite greitai ir lengvai įsiminti žmonių veidus, susiekite juos su žinomų pasaulio atlikėjų, aktorių veidais, duokite jiems kokius nors slaptažodžius, kurie apibrėžtų jų veido savybes, pavyzdžiui, „smilga“, „obuolys“. Taip žmones ir jų veidus įsiminsite daug greičiau.

 

Kokį maistą „mėgsta“ atmintis?

 

Atminties ir smegenų veiklai yra svarbu mityba. Smegenų veiklai yra labai svarbūs visi B grupės vitaminai, kurie yra  būtini nervinių impulsų veiklai, padeda ląstelėms judėti, pagerina mąstymą̨ ir atmintį. B grupės vitaminų yra kiaušinio trynyje, lapinėse daržovėse, bananuose,  riešutuose. Net gabalėlis juodojo šokolado, manoma, jog stimuliuoja smegenų veiklą, didina darbingumą ir gerina atmintį.

Taigi, jei norite pagerinti savo atmintį, mėgaukitės šiais produktais į sveikatą.

 

Parengė: L. Rimgailė

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai