Valdyti savo laiką galima išmokti

Prieš 2000 metų romėnų filosofas Seneka sakė: “Laivui, nežinančiam, į kurį uostą plaukti, joks vėjas nepalankus”. Tačiau daugybė žmonių iki šiol praleidžia savo gyvenimą “dreifuodami” be jokios prasmės. Jie nežino, ko nori iš gyvenimo, ir tampa aplinkybių ar atsitiktinumų aukomis. Manoma, kad net 97 proc. žmonių nepasiseka įgyvendinti savo tikslų.
 

Žmones galima suskirstyti į 4 kategorijas:
30 proc. žmonių yra NEAKTYVŪS: jie neturi jokių gyvenimo tikslų ir daro tai, ką jiems liepia kiti;
50 proc. žmonių yra REAKTYVŪS - reaguoja į įvykius, tačiau nebando jų pakeisti. Jie praleidžia gyvenimą dirbdami kitiems.
10 proc. žmonių - SVAJOTOJAI. Jie sukuria daugybę planų, kurie tokie nerealūs, kad jiems niekada nelemta išsipildyti.
Tik 10 proc. žmonių yra
AKTYVŪS. Jie nelaukia jokių nurodymų ar palankių įvykių - tiesiog kuria savo gyvenimą, patys keisdami aplinką. Tačiau ir šių žmonių tik 3 proc. pasiseka visiškai įgyvendinti savo gyvenimo tikslus.
Netikėtai užklupo daugybė darbų ir įsipareigojimų? Galbūt jūs visur skubate, darote daugybę darbų, tačiau dienos pabaigoje suvokiate, kad jokių konkrečių rezultatų nepasiekėte? Laiko mes negalime nei pasiskolinti, nei nusipirkti - para trunka tik 24 valandas. Kai kurie žmonės per šį laiką suspėja padaryti labai daug, kiti - nieko.
Ką aš darau blogai?
Kodėl nesugebu atlikti darbo suplanuotu metu?
Kodėl nieko nespėju?
LAIKO VALDYMAS
1. Gerai apgalvokite ir atsakykite į tris klausimus: ką norite padaryti per tam tikrą laiko tarpą: mėnesį, pusmetį, metus, penkerius metus? kodėl? kokiu būdu? Kol jums nebus aišku, ko jūs norite iš savęs, savo darbo, šeimyninio ir dvasinio gyvenimo, bus sunku ką nors planuoti - teks pasiduoti svetimai įtakai.
2. Pasidarykite darbų planą. Tai yra plačiausiai, tačiau dažniausiai prasčiausiai panaudojamas laiko valdymo būdas. Jeigu norite tai daryti efektyviai, įpraskite paskirstyti laiką kasdien, tiesiog automatiškai. Be to, rašykitės tik svarbius, o ne kasdieninius darbus - tai padės apsisaugoti nuo jausmo, kad esate be galo užsiėmęs. Dienos planas turėtų būti lankstus, numatant netikėtus trukdymus - taip išvengsite streso ir panikos, jeigu pas jus užeis netikėtas lankytojas.


3. Suskirstykite darbus pagal svarbumą. “A” kategorijai priskirkite darbus, kurie yra labai svarbūs ir labai skubūs - būtent juos ir turėtumėte atlikti nedelsdamas; “B” kategorijai priskirkite svarbius, tačiau ne itin skubius darbus; “C” - darbai, kuriuos galite atlikti kai turite laiko arba juos pavesti kitiems. Suskirstęs darbus į kategorijas, nepakliūsite į keblią situaciją, kai patys svarbiausi darbai lieka nepadaryti. Jeigu iškilo neatidėliotinų reikalų, visų pirma aukokite “C” kategorijai priskirtų darbų laiką.
4. Pasidėkite savo darbų planą matomoje vietoje. Būtinas pastabas pasižymėkite trumpai.
5. Neįpraskite ko nors daryti šiandien vien todėl, kad tai reikėjo padaryti vakar. Gal situacija pasikeitė?
6. Neužmirškite savęs paklausti, ar galėjote tai padaryti geriau, greičiau arba efektyviau.
7. Skaičiuokite minutes. Kas yra svarbiausia jūsų gyvenime? Kam turite skirti dėmesio nedelsiant, o kas gali ir palaukti? Realistiškai pažvelkite į laiko resursus. Skirtingiems tikslams pasiekti laiko reikia nevienodai. Suskaičiuokite labai tiksliai, įvertindamas kiekvieną žingsnį - galbūt jau tada pasirodys, kad kai kurių užmačių verta atsisakyti.
8. Neignoruokime savo biologinių ritmų: jeigu geriausia dirbti ryte, tai sunkiausius darbus ir suplanuokime šiam laikui.
9. Aplinka - ne menkiausios reikšmės dalykas. Ji gali padėti, bet gali ir pakenkti. Visų pirma nukraustykite nuo darbo stalo viską, ko nereikia atliekant užduotį. Viskas, ko reikia, turi būti pasiekiama ranka. Darbo vieta turėtų būti izoliuota nuo sąmyšio, dėmesį blaškančių vaizdų ir triukšmo.
10. Kartą per savaitę atidžiai planuokite savo darbus. Paklauskite savęs: “Kas atsitiks, jeigu užmiršiu pažvelgti į užrašus?”
11. Mokykitės sukaupti dėmesį. Daugelis žmonių dirba tik 40 proc. pajėgumo, nes paprasčiausiai neįprato būti produktyvūs. Jeigu darote darbą, pirmiausiai jį baikite ir tik tada imkitės kito.
12. Mankštinkitės. Fiziniai pratimai (net ir atliekami už darbo stalo) padeda nugalėti nuovargį, todėl darbo rezultatai bus daug geresni.
13. Apdovanokite save už progresą. Kiekvieną darbą galima suskaidyti į mažesnius darbelius, už kurių atlikimą galima save apdovanoti. Tačiau atsiminkite, kad apdovanoti save reikia tik už tai, ką atlikome, o ne už tai, ką ketiname atlikti. Apdovanoję save už ketinimus greičiausiai pačio darbo taip ir nepadarysime.
Mokėjimas valdyti laiką - puikus dalykas, galintis išspręsti daugybę problemų, bet viską gerai įvertinkite. Patarimų daug, tačiau reikia išsirinkti pačius tinkamiausius, nes netinkami laiko valdymo būdai patys gali sukelti papildomų nepatogumų, nepanaikindami senųjų. Pasinaudokite priimtiniausiais metodais ir stenkitės sukurti savo efektyvų ir individualų laiko valdymo stilių.

Populiariausi straipsniai

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai