12 psichologinių triukų, kaip įveikti blogą nuotaiką

Ar kada nors, nubudę ryte, jautėte, kad ši diena nebus viena iš geriausių? Išbandykite mūsų siūlomas gudrybes, kurios galbūt padės nusikratyti blogų minčių, ir jūs pasijusite daug geriau.
 

1. Dieną pradėkite gerai nusiteikę. Atitraukę užuolaidas, pažvelkite pro langą ir, nepaisant to, koks būtų oras, pasakykite sau garsiai: “Kokia nuostabi šiandien diena”. Net jeigu patektumėte į transporto kamštį, neleiskite, kad jus užvaldytų niūrios mintys - vis tiek nepakeisite nieko, kas nuo jūsų nepriklauso.
2. Pasvajokite. Visa, ko jums reikia, - tai kelios minutės atpalaiduojančios fantazijos. Pagalvokite apie atostogas arba pamėgtą vietą. Jeigu labiausiai mėgstate pajūrį, įsivaizduokite, kaip saulė šildo jūsų odą, kad užuodžiate sūrų vėjo dvelksmą ir girdite, kaip bangos daužosi į krantą, - jūsų nuotaika pakils iš karto.
3. Išsipasakokite. Jei turite problemų, nelaikykite jų savyje ir nesigraužkite - pasidalinkite rūpesčiais su draugu, kuriuo pasitikite. Tyrimai rodo, kad tiek moterys, tiek vyrai, neturėdami kam išsipasakoti, kenčia vienodai.
4. Pagalvokite apie dalykus, kuriais didžiuojatės. Prisiminkite tris dalykus, kuriuos padarėte per paskutinius tris mėnesius ir kuriais didžiuojatės. Apdovanokite save už tai, ką padarėte gerai, o savo klaidas priimkite kaip galimybę pasitaisyti.
5. Kalbėkite l-ė-č-i-a-u. Stresą ir nerimą išduoda kalbėjimo greitis. Pajutę, kad pasakote daugiau kaip tūkstantį žodžių per minutę, pabandykite sulėtinti kalbėjimo tempą. Taip automatiškai sulėtės jūsų širdies ritmas ir kvėpavimas, o tuo pačiu praskaidrės ir jūsų mintys.
6. Pabučiuokite mylimą žmogų. Kiekvieną rytą, prieš išeidami iš namų, pabučiuokite savo gyvenimo draugą arba vaikus. Tai ne tik padės jums nugalėti stresą, bet ir visiems pakels nuotaiką. Keletas tyrimų parodė, kad žmogaus prisilietimas yra vienas iš stipriausių gydytojų.


7. Sudarykite penkių savo svajonių sąrašą. Surašykite ant lapo penkis dalykus, kuriuos padarytumėte, jei būtumėte tikras, kad jums pasiseks. Tai padės jums išsiaiškinti, ko gyvenime labiausiai norite pasiekti - nesėkmės baimė yra tai, kas trukdo mums siekti tikslo. Jūs turite patikėti, kad galite padaryti visa, ko panorėsite, tereikia tik pasistengti.
8. Juokitės iš savo kvailysčių. Žmogui juokiantis, jo organizmas atlaisvina endorfinus. Endorfinai - tai hormonai, kurie verčia mus puikiai jaustis. Prisiminkite kokią nors juokingą situaciją, linksmą televizijos laidą arba neseniai girdėtą anekdotą. Kai tik jaučiatės truputį prislėgtas, tai pats geriausias būdas pakelti nuotaiką.
9. Nekreipkite dėmesio į grubų elgesį. Jei kas nors elgiasi su mumis nemandagiai ir yra irzlus, mes dažnai linkę kaltinti dėl to save - galbūt padarėme ar pasakėme kažką, kas pašnekovą nuliūdino. Tačiau paprasčiausiai gal kitas žmogus pervargęs ar labai skuba?
10. Dirbdami darykite pertraukėles. Dirbdami stabtelkite ir pagalvokite visiškai ne apie darbinius reikalus. Išgerkite arbatos ar kavos, paskambinkite draugui arba išeikite įkvėpti gryno oro. Pailsėjus mintys tampa skaidresnės - galbūt jums šaus į galvą naujų idėjų.
11. Jeigu viskas nesiseka, apsimeskite, kad sekasi. Psichologai sako: “Galite suvaidinti savimi pasitikintį, net ir jeigu taip ir nėra”. Pradėkite nuo to, kaip galvotumėte ar jaustumėtės labiau savimi pasitikėdamas. Kartą pasielgęs taip, kaip elgtųsi savimi pasitikintis žmogus, jūs patikėsite, kad toks ir esate. Dažnai žmonės tiesiog bijo pasitikėti savimi vien dėl išankstinės nuostatos, kad jiems taip jaustis negalima.
12. Džiaugiuosi, kad nesu toks, kaip... Pagalvokite apie penkis žmones, kurių vietoje nenorėtumėte būti. Žinoma, tai gali skambėti žiauriai, bet niekas juk neverčia skelbti jų vardų. Prisiminus šiuos žmones, jūsų gyvenimo džiaugsmas sustiprės, suprasite, jog kad ir kaip blogai šį ypatingą rytą jaučiatės, jūsų gyvenime vis dėlto yra dalykų, kuriuos vertinate.

Populiariausi straipsniai

Lankytojų komentarai

Depresija
2015-06-17 08:15
Kazkoks apsurdas...gal vaiku darzelio lankytojams ir suveiktu...po tokiupatarimu dar i gilesne depresija galima iklimpti...tik susikeli dar didesne itampa :(

Parašykite savo nuomonę

  • :)
  • (happy)
  • :D
  • (super)
  • (hi)
  • (red)
  • (fu)
  • (fool)
  • (weird)
  • :P
  • :(
  • (hooray)
  • (bad)
  • (think)
  • 8|
  • (ok)

Straipsniai šioje grupėje

Video

Naujausi gydytojų atsakymai

Mūsų draugai